World Endurance Championship - sezon 2024

Zaczęty przez Ecnelis, 22.08.2021, 01:27:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#45

AutoGEN

#46
Paugeot podał swoje przetasowane składy na sezon 2024:

#93 Mikkel Jensen, Nico Müller i Jean-Eric Vergne
#94 Paul Di Resta, Loïc Duval i Stoffel Vandoorne

https://peugeot-sport.com/en/2024/01/19/le-team-peugeot-totalenergies-confirme-ses-pilotes-et-devoile-ses-nouveaux-equipages/
https://www.fiawec.com/en/news/peugeot-confirms-driver-line-up-for-2024-hypercar-class/7861

AutoGEN

#47
Uzupełniają się puste fotele w grupie Hypercar: w samochodzie Cadillaca w Katarze pojedzie Sebastien Bourdais. W sezonie ma pojawić się też Renger van der Zande i ktoś jeszcze z Chip Ganassi Racing.

https://www.fiawec.com/en/news/cadillac-signs-bourdais-for-wec-season-opener/7869

AutoGEN

#48
Alpine podało swoje pełne składy na WEC:

#35 Paul-Loup Chatin, Charles Milesi i Ferdinand Habsburg
#36 Nicolas Lapierre, Matthieu Vaxiviere i Mick Schumacher
Kierowca rezerwowy: Jules Gounon

https://www.alpinecars.pl/fia-wec/aktualnosci/alpine-a424-and-its-two-crews-unveiled-for-the-2024.html

AutoGEN

#49
Isotta Fraschini przedstawiła swój skład kierowców na debiut w grupie Hypercar:

https://twitter.com/IFautomobili/status/1755569443822825551

Carl Bennett, Antonio Serravalle i Jean-Karl Vernay

AutoGEN

#50
Szykują się kolejne zmiany w regulacjach technicznych Hypercarów:

- maksymalny balast w ramach BoP zwiększony z 50 do 70 kilogramów
- w efekcie Hypracary będą mogły ważyć nawet minimum 1,1 tony
- z napędu przedniej osi z MGU-K można korzystać tylko w alei serwisowej, po zakończeniu wyścigu i w warunkach określonych regulaminem

http://fiawec.alkamelsystems.com/committe.php

AutoGEN

#51

AutoGEN

#52
BoP Hypercarów na otwarcie sezonu 2024: Toyota najcięższa (1089 kilogramów), Cadillac najsłabszy (499 kW), Peugeot najlżejszy i najmocniejszy (1030 kg i 520 kW). Stosunek mocy do masy najlepszy u Peugeota - 686 KM na tonę - najgorszy u Ferrari - 636 KM na tonę.

https://www.motorsportweek.com/2024/02/15/hypercar-bop-established-ahead-of-wec-qatar-opener/

AutoGEN

#53
Wstępna lista startowa na tegoroczne 24h Le Mans:

https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2024.pdf

Na liście 62 załogi: 23 w klasie Hypercar, 16 w klasie LMP2 i and 23 w klasie LMGT3. Wśród Hypercarów dodatkowe maszyny to dwa prototypy Cadillaca (w tym jeden fabryczny), fabryczne Porsche oraz Lamborghini.

AutoGEN

#54
Pełne tabele BoP na Katar:

https://www.fia.com/sites/default/files/wec_2024_d21_hypercar_bop_16022024.pdf
https://www.fia.com/sites/default/files/wec_2024_d22_lmgt3_bop_16022024.pdf

W tabelach pojawił się nowy parametr, który ma być testowany w Katarze i który być może wejdzie w życie w przyszłości - "Power gain" od 210 km/h dla Hypercarów i o od 200 km/h dla GT3. Na razie nie zostało wyjaśnione - poza wewnętrzną komunikacją do zespołów - jak dokładnie miałoby to działać.

AutoGEN

#55


AutoGEN

#56
Prolog z powodu problemów z dostarczeniem kontenerów ze sprzętem zespołów drogą morską został przesunięty najpierw na niedzielę i poniedziałek, a później poniedziałek i wtorek.

https://www.fiawec.com/en/news/schedule-change-for-fia-wec-prologue-1/7890
https://en.endurance-info.com/auto/article/110833-wec-qatar-prologue-postponed-mondaytuesday

AutoGEN

#57

AutoGEN

#58

AutoGEN

#59