Mam nadzieję, że nie pisałeś tego o cudownym pojawieniu się Brawna na poważnie.
To było doskonale zaplanowane i zrealizowane przedsięwzięcie po wycofaniu się Hondy pod wodzą gościa, który przyłożył rękę do kilku tytułów mistrzów świata i dziesiątek wygranych Grand Prix! I w tym roku Brawn z Mercedesem zrobił to ponownie (w końcu). Sytuacja zupełnie odwrotna w porównaniu do padających jak muchy nowych zespołów, które wydaje mi się są/były bardziej po to żeby się tylko pokazać, niż zrobić cokolwiek innego.
Nie mam nic przeciwko dawania szansy każdemu, ale jak pisałem nie na takim szczeblu zawodów. Nawiasem mówiąc chciałem coś znaleźć na stronach FIA o wymogu tych 1000 sztuk i jakoś nic nie wpadło mi w oko. Pułap jakby nie patrzeć dość wysoki, na który wielu interesujących producentów, których być może byłoby stać na przygotowanie GT3/GTE się nie łapie. Zmniejszenie do 500, 250 - tak. Zlikwidowanie limitów - nigdy.
Oreca w LMP1 już od kilku lat jest nieobecna.
Nie piszę o LMP2, wiadomo, bo tam tego jest pełno, obecnie to najliczniejsza klasa na długim dystansie. A kto broni wymienionym przez Ciebie markom zbudowania samochodów kwalifikujących się do Le Mans i WEC? GT3 i GTE (stare GT2) nie są od siebie aż takie odległe, a GT3 jako nieco zmienione GTC dopuszczone są do ELMS. Każda marka ma też inne priorytety. Czy takie Audi potrzebuje się rozdrabniać i angażować się jeszcze do GTE skoro R8 LMS odnosi takie sukcesy gdzie indziej? Weź też pod uwagę, że tam dopuszczane są też nie tyle samochody, co zespoły, z których nie wszystkie korzystają z okazji, jak w tym roku Dodge/SRT z Viperem, który się wycofał.
Z marek które wymieniłeś chyba tylko McLarena spodziewałbym się w GTE, kto wie - może właśnie nad tym pracują. BMW z kolei ma swoje Z4 GTE, które jeździ w amerykańskim Le Mans Series. Nissan ma już GT-R w tylu klasach, że teraz idzie w LMP1. Każdy znajdzie miejsce dla siebie, ale nie można dopuszczać wszystkich wszędzie, nie każdy chce od razu pchać się do Le Mans i nie każdego na to stać, nie winiłbym tu tak bardzo regulaminów i 1000 sztuk.
Cytat: Ecnelis w 21.12.2014, 20:19:30
Cytat: GlickenhausLMP1's are Hyper Technical and really fast but not classically beautiful and our challenge was to use that technology within GT rules and still wind up with a looker.
Można i tak, ale sami chcieli wcześniej "LMP look for GT".