Na wystawie w Paryżu zobaczymy 1-litrowe Renault EOLAB. Prawie każdy element składowy auta został poddany kuracjom odchudzającym, sprowadzającym się przede wszystkim do zastosowania nowych tworzyw sztucznych, stopów aluminium, magnezu i stali VVHEL (Very Very High Elastic Limit). Efekt: masa własna 955 kilogramów. Koncept napędzany jest 3-cylindrowym, 1-litrowym silnikiem spalinowym o mocy 75 KM i momencie 95 Nm, połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM i momencie 200 Nm. Auto dysponuje litowo-jonowymi bateriami o pojemności 6,7 kWh, które pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym do 60 km z prędkością do 120 km/h. Inne wynalazki: bezsprzęgłowa, bezstopniowa skrzynia biegów, elementy karoserii aktywne aerodynamicznie, opony Michelin o niskich oporach toczenia, lekki układ hamulcowy Continental i nowy Human Machine Interface. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC: 1 litr na 100 kilometrów przy 22 gramach dwutlenku węgla na kilometr. Zastosowane tu rozwiązania i materiały mają pojawić się w niedalekiej przyszłości w seryjnych samochodach marki.