Kiedy próbowałem dowiedzieć się jak najwięcej o aerodynamice Valkyrie, bardzo rzuciło mi się w oczy, że w odróżnieniu od tych prasówek sprzed dwóch lat bardzo ciężko znaleźć jakieś ujęcie tyłu tego ostatniego prototypu. Ze zmian w stosunku do tamtych wersji, jakie udało się zauważyć, najbardziej rzucają się w oczy dwie - po pierwsze skrzynia biegów z dyferencjałem wystają już poza wydłużony dyfuzor. Po drugie, na końcówkach dyfuzora widać dodatkowe zawinięcia na zewnątrz (prawdopodobnie w celu zminimalizowania zawirowań z zewnątrz dyfuzora do środka).
Podejście mocno typowe dla F1
Dodatkowo dopiszę jeszcze kilka moich spostrzeżeń.
W książce Adrian Newey pisał, że projekt Valkyrie rozpoczął się od dwumiejscowej wersji Red Bulla X1 z gier Gran Turismo. Pierwszy rzut oka to całkiem jasne - przód to w gruncie rzeczy nos F1 z dodatkową osłoną na koła i bargeboardem w miejscu, które byłoby zabronione w F1. Tak samo podniesiony monocoque z pozycją leżącą kierowcy i pasażera. Czego nie było widać od razu, to to, że reszta opływu jest równie mocno inspirowana F1 i prototypami LMP.
https://imgur.com/VWrBvMnTen kadr świetnie pokazuje zarządzanie przepływem powietrza dookoła Valkyrie, którego wcześniej nie było widać. Poziomy profil za przednim kołem i panelem oddzielającym zawirowane powietrze dookoła koła od reszty powietrza przepływającego przez profil praktycznie tworzy sidepod wzorem F1 (a pewnie nawet bardziej wzorem LMP1 ostatnich lat).