Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Wątek: Lotus Evija (2021)  (Przeczytany 5882 razy)

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Lotus Evija (2021)
« dnia: 12.04.2019, 23:06:19 »
Już za kilka dni Lotus ujawni coś nowego - model sportowy? Hybrydę? Super car? Hyper car? Na razie nie wiadomo. Ostatni, zupełnie nowy model marki pojawił się ponad dziesięć lat temu.

Feanor

  • Wiadomości: 2004
Lotus Sportscar (2019)
« Odpowiedź #1 dnia: 15.04.2019, 07:52:53 »
Wreszcie!

rafal345

  • Wiadomości: 1570
Lotus Sportscar (2019)
« Odpowiedź #2 dnia: 15.04.2019, 09:35:29 »
"nowy model",  exige z nowym spojlerem i 10 KM więcej ;D

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Lotus Sportscar (2019)
« Odpowiedź #3 dnia: 15.04.2019, 11:29:18 »
Nie. Ale taki też zobaczymy: przy okazji zakomunikowania ujawnienia informacji na temat nowego modelu zapowiedziano też nową ewolucję jednego z istniejących.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Lotus Type 130 (2019)
« Odpowiedź #4 dnia: 16.04.2019, 10:23:44 »
Oficjalnie: Type 130, pierwszy, elektryczny hypercar z UK. Prace trwają, a na razie tylko teaser:

https://www.youtube.com/watch?v=B03UPE_GDmQ

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 3903
Lotus Type 130 (2019)
« Odpowiedź #5 dnia: 16.04.2019, 22:34:50 »
News: Lotus Type 130 - Początek nowej ery.



Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Lotus Type 130 (2019)
« Odpowiedź #6 dnia: 31.05.2019, 10:24:07 »

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 3903
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #7 dnia: 04.07.2019, 00:19:18 »
Type 130 trafi na rynek pod imieniem... Evija, które ma oznaczać "pierwszy swego rodzaju" lub "żywy".


Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #8 dnia: 16.07.2019, 19:59:48 »
Dwa tysiące koni mechanicznych i 1700 Nm z elektrycznego układu napędowego, zasięg 400 kilometrów, masa własna 1680 kilogramów, setka w niecałe trzy sekundy, 100-200 km/h w niecałe trzy sekundy, 200-300 km/h w niecałe cztery sekundy, maksymalnie ponad 320 km/h, w produkcji w 2020 roku, limit 130 sztuk, cena 1,7 miliona funtów plus podatki i inne opłaty - oto Lotus Evija.

https://www.youtube.com/watch?v=_91pXnhdRcc
https://www.youtube.com/watch?v=Ko8hoJ5-eTA
https://www.youtube.com/watch?v=PSmaPghu2fg
https://www.youtube.com/watch?v=iP8y31wGfp8
https://www.youtube.com/watch?v=_VlJUHn8CWM
https://www.youtube.com/watch?v=GPqmPnofsMY

rafal345

  • Wiadomości: 1570
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #9 dnia: 16.07.2019, 20:32:45 »
Czyli bardziej konkurent dla AMG One (jeśli kiedykolwiek zostanie ukończony ;D), Valhalli i Rimaca niż dla Valkyrie.

Sporo ciekawych rozwiązań, ale też sporo kompromisów, jak chociażby ruchome fotele, których już z reguły nie ma w samochodach tej klasy. Kto by pomyślał, że Aston zrobi o wiele lżejszego i prostszego w konstrukcji, a zaawansowanego aerodynamicznie hypercara.

edit: oprócz tego wszystkiego jest absurdalnie "overdesigned" (pomijając tył, który jest jednocześnie świeży i nie paskudny). Drażnią mnie te wcięcia na masce i ten przekombinowany bok.

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 3903
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #10 dnia: 16.07.2019, 22:04:58 »
News: Lotus Evija - Nowe sposoby myślenia.
Prezentacja: Lotus Type 130.





Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Feanor

  • Wiadomości: 2004
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #11 dnia: 17.07.2019, 07:24:39 »
Pop pierwszym szoku zaczynam się przekonywać do designu tego lotusa i zgadzam się, że jest to zerwanie z tradycją marki budowania lekkich i prostych samochodów o świetnych właściwościach jezdnych. Ciekawe czy model produkcyjny również nie będzie miał lusterek?

Ecnelis

  • Administrator
  • Wiadomości: 20662
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #12 dnia: 22.11.2019, 13:11:12 »

AutoGEN

  • Moderator
  • Wiadomości: 3903
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #13 dnia: 18.02.2020, 14:32:27 »

rafal345

  • Wiadomości: 1570
Lotus Evija (2020)
« Odpowiedź #14 dnia: 18.02.2020, 21:17:00 »
Ten gość to jeden z niewielu youtuberów równie irytujących co shmee.

Sam samochód jest miejscami ciekawy, chociaż jak dla mnie projekt jest mocno niespójny - z jednej strony silenie się na te wszystkie przepływy wewnętrzne z przodu i tyłu, a z drugiej elektrycznie otwierana klapka do ładowarki, podświetlane loga tu i tam, konwencjonalny kokpit i masa innych pierdół.