W tym roku FIA zniosła stary podział GT, w tym GT1, mając na celu między innymi zmniejszenie kosztów ścigania. Obecne klasy GT odpowiadają mniej więcej temu, co jeszcze rok temu działo się w GT2 i GT3. GT1 Wold tym samym postawiło na maszyny klasy GT3 i zeszłoroczne GT1 wyleciały (Nissan GT-R, Maserati MC12...).
For the 2012 season, a raft of new technical regulations is aimed to swell the number of entries by running the GT1 cars to GT3 specifications, markedly reducing running costs. The changes have brought brands such as McLaren, Mercedes, Ferrari and Audi to the start line, meaning that 2012 looks set to be stronger, more competitive and more exciting than ever.
The 2012 entry lists boats an enviable line-up of thoroughbred GT cars – Audi R8 LMS, Aston Martin DBRS9, BMW Z4, Ferrari 458 Italia, Ford GT, Lamborghini Gallardo LP600, McLaren MP4 12-C, Mercedes SLS GT3 and Porsche 911 GT3 R.