AutoCar podaje, że drużyna McLaren Special Operations pracuje nad spadkobiercą F1, limitowanym hyper-GT z miejscem dla trzech osób, silnikiem V8 o mocy ponad 700 KM i ceną 2 milionów funtów. Samochód miałby pojawić się już w 2018 roku.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-mclaren-f1
Coś takiego najprawdopodobniej wymaga nowego, szerszego kadłuba, więc cena może podskoczyć.
Znając podejście McLarena ciężko mi uwierzyć w sam silnik spalinowy, zresztą 700 KM przestało być hyper z 10 lat temu. Poza tym, jakiś czas temu ktoś z McLarena wspominał, że następny model z serii Ultimate wymaga przełomu technologicznego, a zatem mniej więcej dekady.
Więcej nie będę gdybać, jak na razie nie wiadomo absolutnie nic.
Ale zwróć uwagę, że to ma być GT, a nie kolejny Ultimate. Następca P1 spodziewany jest nawet dopiero w okolicach 2023 i już teraz się mówi, że może być całkowicie elektryczny. Takie spalinowe GT to będzie coś zupełnie innego, o ile rzeczywiście będzie.
Widziałbym w tym sens, gdyby cała seria GT była trzymiejscowa. W tej chwili po prostu ciężko mi uwierzyć w podejście totalnie inne niż to, którego Mclaren się trzyma i o którym mówi.
Salomondrin wspominał w dzisiejszym filmie o próbach naśladowania tego hardcorowego stosunku mocy do masy w Astonie, co jest kompletnie sprzeczne z serią GT (poza brakiem baterii).
Tak czy inaczej Mclaren od dawna nie zawodzi więc jeżeli ten projekt naprawdę istnieje to pewnie będzie świetny.
McLaren w ramach 6-letniego planu Track22 zapowiedział tyle, że można spodziewać się po nich wszystkiego: 15 zupełnie nowych modeli i kombinacji (co najmniej połowa z nich ma być do roku 2022 hybrydowa, będzie też zupełnie nowy układ napędowy). Co prawda zarzekali się wtedy, że zostaną przy 2-osobowych, sportowych wozach i super samochodach, ale to może się szybko zmienić. Salomondrin chyba przesadził z tym stosunkiem mocy do masy i konkurentem AM-RB 001. Jak napisałeś to kompletnie sprzeczne z ideą GT, a AutoCar, główne źródło tych rewelacji, pisze "tylko" o stosunku mocy do masy lepszym od 650S.
Póki co McLaren oficjalnie potwierdził tylko, że ma prototypowego, elektrycznego one-offa Ultimate Series.
Szef McLarena zaprzecza tym sensacjom: https://blog.caranddriver.com/mclaren-boss-denies-rumors-of-a-new-f1/
"I regularly get asked for three seats and a V-12 and a manual gearbox. I just don't think there's a real business case to do one of those."
O ile się nie mylę, nie zaprzecza trzymiejscowemu GT z tym samym V8TT co reszta McLarenów, po prostu nie zbuduje archaicznego klasycznego samochodu w stylu F1 ;D
tak na serio, zupełnie nowy silnik, nowa skrzynia biegów i nowy kadłub przy 64 egzemplarzach podniósłby cenę do absurdalnego poziomu.
Ciąg dalszy opowieści od Alejandro Salomona, który w dalszym ciągu nie mówi nic o GT, ale obstaje przy torowym hipersamochodzie dla 64 wybrańców.
https://www.youtube.com/watch?v=Ek-y2tfNZUc
News: McLaren BP23 - Nadchodzi hyper-GT (https://autogen.pl/news-4222-mclaren-bp23-nadchodzi-hyper-gt.html).
(https://s5.postimg.cc/bqf4tw7o3/7269_2_3_1.jpg) (https://postimg.cc/image/bqf4tw7o3/)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
(https://cdn.meme.am/cache/instances/folder796/500x/37802796.jpg)
BP23 będzie najmocniejszym McLarenem w historii.
https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/mclaren-hyper-gt-be-more-powerful-p1
BP23 będzie najmocniejszym i najbardziej aerodynamicznym - cokolwiek to miałoby znaczyć - drogowym McLarenem w historii. Oficjalny szkic numer dwa!
(https://s5.postimg.cc/5jjglhcur/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5jjglhcur/)
Muł rozwojowy już jeździ.
(https://s5.postimg.cc/8ucvudx77/test-mule_1.jpg) (https://postimg.cc/image/8ucvudx77/) (https://s5.postimg.cc/h19gzpcnn/test-mule_2.jpg) (https://postimg.cc/image/h19gzpcnn/) (https://s5.postimg.cc/dixh3bbrn/test-mule_3.jpg) (https://postimg.cc/image/dixh3bbrn/) (https://s5.postimg.cc/xetgiussz/test-mule_4.jpg) (https://postimg.cc/image/xetgiussz/)
Oficjalnie: BP23 będzie najszybszym, drogowym McLarenem na prostej pod względem prędkości maksymalnej (do przebicia jest 391 km/h w F1). Premiera jeszcze w tym roku.
(https://s5.postimg.cc/czkud07vn/image.jpg) (https://postimg.cc/image/czkud07vn/)
BP23 zapowiedzi ciąg dalszy. Tym razem pod postacią... rzeźby 3-osobowej kabiny - Speed Form. Rzeźbę o wadze 3,6 kilograma i długości 40 centymetrów otrzyma każdy ze 106 właścicieli auta. Czas produkcji każdej sztuki: 100 godzin, w tym 30 godzin ręcznego polerowania. McLaren zapowiada jednocześnie, że projekt BP23 nie będzie miał alfanumerycznego oznaczenia - można spodziewać się nazwy w stylu Senny.
(https://s5.postimg.cc/ccuui14vn/bp_7.jpg) (https://postimg.cc/image/ccuui14vn/) (https://s5.postimg.cc/sb3k85byb/bp_6.jpg) (https://postimg.cc/image/sb3k85byb/) (https://s5.postimg.cc/qjald8kvn/bp_5.jpg) (https://postimg.cc/image/qjald8kvn/) (https://s5.postimg.cc/7e7c3jyir/bp_1.jpg) (https://postimg.cc/image/7e7c3jyir/)
(https://s5.postimg.cc/vhy3rsbtv/bp_4.jpg) (https://postimg.cc/image/vhy3rsbtv/) (https://s5.postimg.cc/baknzh6mr/bp_3.jpg) (https://postimg.cc/image/baknzh6mr/) (https://s5.postimg.cc/g986dzfkj/bp_2.jpg) (https://postimg.cc/image/g986dzfkj/)
Oficjalna nazwa to... McLaren Speedtail.
https://www.youtube.com/watch?v=XF4LrazQnTw
Some say:
- testowano wersje z napędem na tylną oś oraz napędem na obie osie
- wersja RWD miałaby przyspieszać do setki w zaledwie dwie sekundy
- moc ponad 1000 KM, prędkość ponad 410 km/h
- premiera już za miesiąc
https://www.thesupercarblog.com/exclusive-more-info-on-the-mclaren-speedtail-bp23-hyper-gt/
Speedtail zadebiutuje już 26 października (na prywatnym pokazie w Londynie i przed milionami online na stronie internetowej marki). Wszystkie 106 egzemplarzy zostały już dawno zarezerwowane. Cena: 1,75 miliona funtów plus podatki. Na pokładzie ponad 1000 KM i potencjał na przekroczenie 391 km/h (rekord McLarena F1). Produkcja ruszy dopiero pod koniec przyszłego roku.
(https://i.postimg.cc/PCZWSGyH/1.jpg) (https://postimg.cc/PCZWSGyH)
Ekskluzywna opcja od MSO: laserowo przetrawiane logotypy z 18-karatowego, białego złota z domieszką włókien węglowych w technologii Thin Ply. Ręczną produkcją zajmie się działające od dwóch stuleci Vaughtons.
(https://i.postimg.cc/c6kX2ckm/car-03.jpg) (https://postimg.cc/c6kX2ckm) (https://i.postimg.cc/0b6csJLq/car-02.jpg) (https://postimg.cc/0b6csJLq) (https://i.postimg.cc/xcWgT12N/car-04.jpg) (https://postimg.cc/xcWgT12N)
Więcej wycieków:
(https://i.postimg.cc/SX4wWBDK/s1.jpg) (https://postimg.cc/SX4wWBDK) (https://i.postimg.cc/bGR4LmB9/s2.jpg) (https://postimg.cc/bGR4LmB9) (https://i.postimg.cc/YLvVrMqd/s3.jpg) (https://postimg.cc/YLvVrMqd) (https://i.postimg.cc/qhbSHz0t/s4.jpg) (https://postimg.cc/qhbSHz0t)
(https://i.postimg.cc/PCYgvXbc/s5.jpg) (https://postimg.cc/PCYgvXbc) (https://i.postimg.cc/ZCGkqBNp/s6.jpg) (https://postimg.cc/ZCGkqBNp) (https://i.postimg.cc/mz2JnQxf/s7.jpg) (https://postimg.cc/mz2JnQxf)
Ktoś gdzieś zwrócił uwagę na podniesioną klapę na jednym ze zdjęć. Co ciekawe, to wciąż wygląda jak jedna część z resztą nadwozia - czy Mclaren opracował jakieś giętkie poszycie?
News: McLaren Speedtail - Pogoń za prędkością (https://autogen.pl/news-4821-mclaren-speedtail-pogon-za-predkoscia.html).
Prezentacja: McLaren Speedtail (https://autogen.pl/car-1163-McLaren-Speedtail.html).
https://www.youtube.com/watch?v=tOuAnrpldr0
https://www.youtube.com/watch?v=ufSZSi2vM_M
https://www.youtube.com/watch?v=vPgPipm9rFA
https://www.youtube.com/watch?v=a3LuPwE8i7E
https://www.youtube.com/watch?v=yEGth4SKv-c
https://www.topgear.com/car-news/supercars/250mph-mclaren-speedtail
Wygląda porywająco, ale prędkość maksymalna w obecnych czasach już tak nie szokuje.
https://www.youtube.com/watch?v=SiXF7PikuVw
Premierowa sztuka była tylko wymyskanym shor car'em, teraz czas na prawdziwe działania terenowe. Trwają testy za zamkniętymi drzwiami, a prototypy wyjadą na publiczne drogi w grudniu. Pierwszy prototyp otrzymał imię Albert od ulicy Albert Drive w Woking, na której powstał słynny McLaren F1. Wewnętrzne oznaczenie: MVY02.
(https://i.postimg.cc/v4B57f4T/car-02.jpg) (https://postimg.cc/v4B57f4T) (https://i.postimg.cc/JGKbBP4S/car-03.jpg) (https://postimg.cc/JGKbBP4S) (https://i.postimg.cc/9DnZL09p/car-04.jpg) (https://postimg.cc/9DnZL09p)
Styliści McLarena w celu zainspirowania właścicieli modelu Speedtail pokazali kilka przykładowych konfiguracji, które mieszczą się w ramach fabrycznie przygotowanych kolekcji Urbane (czarny model Stratosphere theme), Visionary (pomarańczowy model Astral theme) i Dynamic (czerwony model Bloodline theme).
(https://i.postimg.cc/2q8ZfSrv/car-01.jpg) (https://postimg.cc/2q8ZfSrv) (https://i.postimg.cc/ZBXB3P3F/car-02.jpg) (https://postimg.cc/ZBXB3P3F) (https://i.postimg.cc/k62RBYVg/car-03.jpg) (https://postimg.cc/k62RBYVg)
(https://i.postimg.cc/G9ssRNwM/car-04.jpg) (https://postimg.cc/G9ssRNwM) (https://i.postimg.cc/67jG6xpP/car-05.jpg) (https://postimg.cc/67jG6xpP) (https://i.postimg.cc/vx91v1tR/car-06.jpg) (https://postimg.cc/vx91v1tR)
https://www.youtube.com/watch?v=YvouePmpBBE
"Albert" bryka już po drogach publicznych.
(https://i.postimg.cc/Vd4zT3wZ/albert.jpg) (https://postimg.cc/Vd4zT3wZ)
https://www.youtube.com/watch?v=ESANChyykpc
https://www.youtube.com/watch?v=O0isWjrlXKk
Prototyp PP2 w terenie:
(https://i.postimg.cc/B8X9ZjBG/img002.jpg) (https://postimg.cc/B8X9ZjBG) (https://i.postimg.cc/8F987TZf/img003.jpg) (https://postimg.cc/8F987TZf) (https://i.postimg.cc/62vkRFPj/img004.jpg) (https://postimg.cc/62vkRFPj)
(https://i.postimg.cc/y3h2pcs0/img005.jpg) (https://postimg.cc/y3h2pcs0) (https://i.postimg.cc/QF6ZrQ5b/img006.jpg) (https://postimg.cc/QF6ZrQ5b) (https://i.postimg.cc/bSfKR3cz/img007.jpg) (https://postimg.cc/bSfKR3cz)
Kolejna faza testów zakończona: prototyp numer XP2 na Bohmer Proving Grounds w Kennedy Space Center na Florydzie zaliczył 30 udanych przejazdów z prędkością maksymalną przekraczającą 400 km/h. Na terenie McLaren Production Centre w Woking rozpoczęto już budowę pierwszych egzemplarzy, które trafią do klientów. Samochody mają zostać oddane w ich ręce już w lutym przyszłego roku.
(https://s7d5.turboimg.net/t1/48074776_car-01.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074776/car-01.jpg.html) (https://s7d5.turboimg.net/t1/48074788_car-02.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074788/car-02.jpg.html) (https://s7d5.turboimg.net/t1/48074798_car-03.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074798/car-03.jpg.html) (https://s7d5.turboimg.net/t1/48074810_car-04.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074810/car-04.jpg.html)
(https://s7d5.turboimg.net/t1/48074815_car-05.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074815/car-05.jpg.html) (https://s7d5.turboimg.net/t1/48074823_car-06.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074823/car-06.jpg.html) (https://s7d5.turboimg.net/t1/48074836_car-07.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074836/car-07.jpg.html) (https://s7d5.turboimg.net/t1/48074857_car-08.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/48074857/car-08.jpg.html)
https://www.youtube.com/watch?v=dZ4m6cQAmu4
Chris Harris w Speedtailu:
https://www.topgear.com/car-reviews/speedtail/first-drive
(https://i.postimg.cc/vxcBXQMC/Top-Gear-1.jpg) (https://postimg.cc/vxcBXQMC) (https://i.postimg.cc/f3DRp7Dc/Top-Gear-10.jpg) (https://postimg.cc/f3DRp7Dc) (https://i.postimg.cc/rDSpfZXy/Top-Gear-12.jpg) (https://postimg.cc/rDSpfZXy) (https://i.postimg.cc/mh5hkFy4/Top-Gear-13.jpg) (https://postimg.cc/mh5hkFy4)
(https://i.postimg.cc/hhjfK0xM/Top-Gear-3.jpg) (https://postimg.cc/hhjfK0xM) (https://i.postimg.cc/Mc5pScph/Top-Gear-5.jpg) (https://postimg.cc/Mc5pScph) (https://i.postimg.cc/2VLyZ80Z/Top-Gear-6.jpg) (https://postimg.cc/2VLyZ80Z) (https://i.postimg.cc/WdR36Lyf/Top-Gear-8.jpg) (https://postimg.cc/WdR36Lyf)
W tym tygodniu Speedtail trafił do pierwszego klienta. Fioletowy egzemplarz przeszedł przez dealera w Brukseli.
(https://i.postimg.cc/ThZtmnrh/Brussels-1st-car-10.jpg) (https://postimg.cc/ThZtmnrh) (https://i.postimg.cc/fJmBvkKC/Brussels-1st-car-11.jpg) (https://postimg.cc/fJmBvkKC) (https://i.postimg.cc/8FKHCvpp/Brussels-1st-car-12.jpg) (https://postimg.cc/8FKHCvpp) (https://i.postimg.cc/Yv78DkDH/Brussels-1st-car-3.jpg) (https://postimg.cc/Yv78DkDH)
(https://i.postimg.cc/SjXZJgYw/Brussels-1st-car-4.jpg) (https://postimg.cc/SjXZJgYw) (https://i.postimg.cc/yJYjBjzp/Brussels-1st-car-6.jpg) (https://postimg.cc/yJYjBjzp) (https://i.postimg.cc/PpCMvqJm/Brussels-1st-car-7.jpg) (https://postimg.cc/PpCMvqJm) (https://i.postimg.cc/nX1265NQ/Brussels-1st-car-8.jpg) (https://postimg.cc/nX1265NQ)
https://www.youtube.com/watch?v=JSE1JkfVyEU
https://www.youtube.com/watch?v=ROOeGPrC1Do
https://www.youtube.com/watch?v=kTkqPY3WK8I
https://www.youtube.com/watch?v=wzPPeShv1-A
Pierwsza jazda prototypem PP1 w magazynie "AutoCar":
https://www.autocar.co.uk/car-review/mclaren/speedtail/first-drives/mclaren-speedtail-2020-uk-review
(https://s7d7.turboimg.net/t1/56255019_img001.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255019/img001.jpg.html) (https://s7d7.turboimg.net/t1/56255020_img005.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255020/img005.jpg.html) (https://s7d7.turboimg.net/t1/56255021_img007.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255021/img007.jpg.html) (https://s7d7.turboimg.net/t1/56255022_img010.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255022/img010.jpg.html)
(https://s7d7.turboimg.net/t1/56255023_img012.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255023/img012.jpg.html) (https://s7d7.turboimg.net/t1/56255024_img013.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255024/img013.jpg.html) (https://s7d7.turboimg.net/t1/56255025_img014.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255025/img014.jpg.html) (https://s7d7.turboimg.net/t1/56255026_img019.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/56255026/img019.jpg.html)
https://www.youtube.com/watch?v=V8tL45-FCFw
https://www.youtube.com/watch?v=rez0scfJKGg
https://www.youtube.com/watch?v=q1BdF-7KN1s
https://www.youtube.com/watch?v=nZU5JSQ-zhU
https://www.youtube.com/watch?v=cCn-iVdkEEs
Speedstail po raz pierwszy na aukcji: egzemplarz numer 36 z przebiegiem zaledwie niespełna pięćdziesięciu kilometrów.
https://rmsothebys.com/en/auctions/az21/arizona/lots/r0095-2020-mclaren-speedtail/1024210
(https://i.postimg.cc/xk9MzDZv/img001.jpg) (https://postimg.cc/xk9MzDZv) (https://i.postimg.cc/DSr10yxf/img002.jpg) (https://postimg.cc/DSr10yxf) (https://i.postimg.cc/YjP6yP47/img003.jpg) (https://postimg.cc/YjP6yP47) (https://i.postimg.cc/ppnfNB8F/img004.jpg) (https://postimg.cc/ppnfNB8F)
(https://i.postimg.cc/Y48gNDcJ/img005.jpg) (https://postimg.cc/Y48gNDcJ) (https://i.postimg.cc/n9Xvh4PN/img006.jpg) (https://postimg.cc/n9Xvh4PN) (https://i.postimg.cc/NLF8Dtjb/img007.jpg) (https://postimg.cc/NLF8Dtjb) (https://i.postimg.cc/gxFvG6qB/img008.jpg) (https://postimg.cc/gxFvG6qB)
https://www.youtube.com/watch?v=RNmKs5ihl_0
https://www.youtube.com/watch?v=-cVAHtiIo2w
https://www.youtube.com/watch?v=dF_Z4VWFTkY
https://www.youtube.com/watch?v=_XQHNHTnTpA
https://www.youtube.com/watch?v=_UKBxM7m7qo
McLaren Special Operations na zamówienie dealera z Beverly Hill przygotowało Speedtaila wzorowanego na prototypie noszącym imię Albert. Specjalne malowanie auta pochłonęło 12 tygodni pracy.
(https://i.postimg.cc/9rJdhBJN/img001.jpg) (https://postimg.cc/9rJdhBJN) (https://i.postimg.cc/2qBhnNmP/img002.jpg) (https://postimg.cc/2qBhnNmP) (https://i.postimg.cc/fJwcpPj9/img003.jpg) (https://postimg.cc/fJwcpPj9) (https://i.postimg.cc/v4K51ZRr/img004.jpg) (https://postimg.cc/v4K51ZRr)
(https://i.postimg.cc/ftcdg7VC/img005.jpg) (https://postimg.cc/ftcdg7VC) (https://i.postimg.cc/LJ5z6ZW4/img006.jpg) (https://postimg.cc/LJ5z6ZW4) (https://i.postimg.cc/DJksgpwm/img007.jpg) (https://postimg.cc/DJksgpwm) (https://i.postimg.cc/RJvtr3fB/img008.jpg) (https://postimg.cc/RJvtr3fB)
https://www.youtube.com/watch?v=j7OgrbtbzjQ
https://www.youtube.com/watch?v=H57IJmFu3SM
https://www.youtube.com/watch?v=QBfUFPhrf4E