Wczoraj R18 zakończyło swoją służbę 6-godzinnym wyścigiem w Bahrajnie. W przyszłym roku Audi wystawi nowy prototyp LMP, w którym najważniejsza będzie wydajność energetyczna. Niemcy ujawnią pierwsze szczegóły na temat samochodu już za tydzień.
(https://s3d4.turboimagehost.com/t1/17133561_lmp2014.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17133561/lmp2014.jpg.html)
Audi podsumowuje sezon 2013 w pucharze WEC (w języku niemieckim): https://www.youtube.com/watch?v=lzSnP8exHzM
A na końcu taki mały przebłysk nowego samochodu LMP1:
(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17146687_a1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17146687/a1.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17146688_a2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17146688/a2.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17146689_a3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17146689/a3.jpg.html)
Audi rozpoczęło testy nowego LMP1 na torze Sebring. Auto nazwano na razie... ponownie R18 e-tron quattro. I póki co tyle, Niemcy nie zdradzają żadnych detali technicznych.
(https://s3d4.turboimagehost.com/t1/17176031_xx.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17176031/xx.jpg.html)
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Czwarta generacja (https://autogen.pl/news-3083-audi-r18-e-tron-quattro-czwarta-generacja.html).
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Spyshoty z Sebring:
(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17206485_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17206485/1.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17206487_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17206487/2.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17206491_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17206491/3.jpg.html)
Audi zdradziło, że w układzie napędowym rewolucji nie będzie: w dalszym ciągu będą opierać się o V6 TDI, do którego dołączą nowe systemy odzyskiwania energii kinetycznej ERS-K oraz cieplnej ERS-H.
(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211580_001.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211580/001.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211581_002.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211581/002.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211582_004.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211582/004.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211583_005.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211583/005.jpg.html)
(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211584_006.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211584/006.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211585_007.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211585/007.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211586_008.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211586/008.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211587_009.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211587/009.jpg.html)
(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211588_010.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211588/010.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211589_011.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211589/011.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211590_012.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211590/012.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17211591_013.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17211591/013.jpg.html)
Coraz bardziej techniczna uroda, niemniej piękna wciąż można się tu doszukać. Ciekawe kiedy odkupią patent od Deltawinga ;D
Jeśli sam silnik będzie zbliżony do poprzedniego, powiedzmy będzie generował około 500KM, plus system ERS-K i ERS-H o mocy do 8MJ, czyli nawet 1200KM przez 9s - cała jednostka napędowa może generował nawet przez niewielką ilość czasu około 1700KM, oczywiście jest to mało prawdopodobne bo tą moc należy rozłożyć jak najlepiej strategicznie na okrążeniu, choć taka możliwość istnieje. Tak czy siak bolid będzie lżejsze i ogólnie mocniejszy. Teraz pozostaje czekać na dane techniczne. A co do samego wyglądu wygląda super - oczywiście jest to moje zdanie.
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Technologie jutra (https://autogen.pl/news-3088-audi-r18-e-tron-quattro-technologie-jutra.html).
(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220929_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220929/1.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220931_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220931/2.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220932_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220932/3.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220933_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220933/4.jpg.html)
(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220934_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220934/5.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220935_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220935/6.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220937_7.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220937/7.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17220939_8.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17220939/8.jpg.html)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Wygląda niesamowicie drapieżnie i oby też tak jeździł.
Zupełnie nowe R18 e-tron quattro przeżyło dziś wieczorem swoją światową premierę podczas imprezy Audi Sport Finale w Ingolstadt. Marka ujawniła, że prototyp jako pierwszy samochód w historii Le Mans będzie korzystał ze świateł laserowych.
(https://s4d3.turboimagehost.com/t/17263973_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17263973/1.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t/17263974_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17263974/2.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t/17263975_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17263975/3.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t/17263976_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17263976/4.jpg.html)
Teraz na torze oprócz śladów po oponach będą ślady od świateł ;D
W tej fioletowej poświacie przypomina Dartha Vadera schodzącego z pokładu statku kosmicznego ;)
Cytat: porhe w 12.12.2013, 13:28:58
Jeśli sam silnik będzie zbliżony do poprzedniego, powiedzmy będzie generował około 500KM, plus system ERS-K i ERS-H o mocy do 8MJ, czyli nawet 1200KM przez 9s - cała jednostka napędowa może generował nawet przez niewielką ilość czasu około 1700KM, oczywiście jest to mało prawdopodobne bo tą moc należy rozłożyć jak najlepiej strategicznie na okrążeniu, choć taka możliwość istnieje. Tak czy siak bolid będzie lżejsze i ogólnie mocniejszy. Teraz pozostaje czekać na dane techniczne. A co do samego wyglądu wygląda super - oczywiście jest to moje zdanie.
porhe, najprawdopodobniej Audi R18 znajduje się w grupie samochodów, w których odzysk energii wynosi 4 MJ. To maksimum, które daje regulamin jest niezwykle trudno osiągnąć. Inżynierowie Toyoty tez już wspominali o tym, że będą celować raczej w 4 MJ niż więcej.
Silnik jest podobno aż o 30% bardziej ekonomiczny od poprzednika. Jeśli to prawda, to znaczy, że moc nie może być zbyt duża. Z drugiej strony Audi mogło podać tę wartość albo dla zamydlenia oczu, albo biorąc pod uwagę, że część mocy będzie dostarczana z układów elektrycznych.
Przyjrzałem się tej maszynie dość dokładnie i, choć wiadomo, że to nie jest ostateczna wersja, widać, że nowe R18 jest dużo brzydsze od poprzednika. Całość psuje bardzo garbata kabina pasażerska (spójrzcie na wóz z boku). To najprawdopodobniej efekt szukania docisku aerodynamicznego. Zwiększanie docisku poprzez takie ukształtowanie kabiny prowadzi do zwiększenia oporów. A skoro opory rosną, to żeby wóz był konkurencyjny, musi mieć mocny silnik. Wniosek jest taki, że Audi czuje się mocne w dziedzinie napędu, ale przez to, że samochód musi być węższy i ma mniejszą przyczepność mechaniczną, Niemcy muszą szukać dziwnych rozwiązań na zwiększenie docisku.
Właśnie ciekawie jaką mocą będzie dysponować R18 z układu magazynowania energii. Fakt na tą chwilę wiadomo, że najprawdopodobniej będzie to właśnie 4MJ i taki podejrzenie wynika z tego(co ja wiem), z zastosowania koła zamachowego do jej przechowywania. A w 919 prawdopodobnie zastosowano kondensatory do magazynowania energii - prawdopodobnie 8MJ, a przecież Porsche eksperymentuje z kołem zamachowym od jakiegoś czasu, więc - czyżby w tej chwili koło zamachowe było np. zbyt ciężkie w myśl nowych przepisów, aby można magazynować 8MJ?
Z tego, co mi wiadomo, to Audi udało się zbudować układ z kołem Flybrid o połowę lżejszy niż ten, który miało Porsche 911 GT3 R Hybrid. Prawdopodobnie Porsche zostałoby z tyłu za Audi jeśli chodzi o tego typu sposób magazynowania energii, więc sięgnęli po coś, co dobrze sprawdza się w wyścigach - superkondensatory. Wcale nie jestem pewien czy 919 jest w stanie zmagazynować aż 8 MJ - jak napisałem wcześniej - konstruktorzy Toyoty, która ma naprawdę dobre kondensatory celowali raczej w 4 MJ.
Myślę, że te 8 MJ w Flybrid trudno zmagazynować ze względu na obciążenie łożysk - bo albo trzeba zwiększyć prędkość obrotową, albo masę wirujących elementów. To znowu ma też wpływ na wagę wozu i... prowadzenie - trzeba pamiętać, że tak szybko wirujące elementy wprowadzają efekt żyroskopowy. Audi miało sporo pracy przy pierwszym e-tron quattro, bo nie mogli zejść do 900 kg. Teraz wóz powinien być jeszcze lżejszy i jeszcze wytrzymalszy, więc to jest dodatkowe wyzwanie.
Wasza dyskusja okiem laika jest naprawdę niesamowita, gdybyście chociaż trochę rozjaśnili swoje wypowiedzi to mogłaby powstać naprawdę niezła książka ;D
Dokładnie może być taj jak piszesz z kołem zamachowym, problem może być w obciążeniu takiego rozwiązania, aby osiągnąć wymierzony rezultat w samochodzie wyścigowym, tym bardziej w myśl nowych przepisów np. co do masy bolidu(gdzie masa takiego koła nie jest bez znaczenia), czy problemów z prowadzeniem poprzez efekt żyroskopowy. Choć w starszym R18 czy 911 GT3 R Hybrid widocznie sobie jakoś z tym problem poradzono z dobrym rezultatem. Jednak tegoroczny przeskok techniczny i możliwości jakie daje regulamin jest delikatni mówiąc nieco wyższy i wyzwanie zbudowania z pewnością dużo większe.
Myślę, że 919 może być właśnie niespodzianką i będzie wykorzystywało regulaminową maksymalną moc magazynowania energii, czyli 8MJ i dlatego zdecydowano się na kondensatory, choć jest to moje zdania. Najmniej słychać o Toyocie, która od początku opierała swój system w prototypie LMP1 na superkondensatorach, a jak napisałeś celują w 4MJ. Po tych zmianach - które wchodzą w przyszłym roku, nikt za mocno niewychylna się z podaniem parametrów - chociażby samego silnika, a z pewnością jednostki napędowe i systemy są już gotowe. Mogłoby być zdradzone już nieco więcej oprócz samego układu silnika czy wyglądu, gdzie dopiero Audi w pełnej okazałości przedstawiło swój nowy bolid, lecz do głównego wyścigu LM24, aerodynamika jak i poprawki zmienią jeszcze auto. Tak więc pozostało jeszcze trochę poczekać i wtedy zobaczymy co i jak.
W tej chwili u nas - nie ma dużego zainteresowania wyścigami samochodowymi długodystansowymi jak np. LM24, a to naprawdę ciekawy wyścig(więc tym bardziej fajnie czyta się artykuły o tej tematyce czy dyskutuje). Ciekawy nie tylko z punktu widowiska i konkurencji, ale także wyzwania technologicznego gdzie poprzeczka jest postawiona na najwyższym poziomie. W przyszłości wydaje się , że być może przybędzie sympatyków tego wyścigu, choćby właśnie ze względu na zmiany, które zostały wprowadzone na rok 2014, zarówno w F1 jak i w WEC, gdzie np. silniki mogą się przenikać. Już słychać pogłoski chodzące po internecie, że Ferrari jest zainteresowane wejściem do kategorii LMP1 jako zespół i jest to podobno kwestia czasu, jak również mówi się o Nissanie.
Audi zdradziło nazwisko swojego nowego kierowcy w LMP1. Będzie nim 28-letni Filipe Albuquerque z Portugalii, który w nowym R18 wystartuje w Le Mans i na Spa-Francorchamps. Kierowca w swojej karierze startował w formułach Renault, GP2, A1 GP, mistrzostwach GT oraz serii DTM. W ostatni weekend tego miesiąca wystartuje w Audi R8 LMS w 24-godzinnym wyścigu Daytona.
https://www.24h-lemans.com/en/news/filipe-albuquerque-to-compete-for-audi-in-the-le-mans-24-hours_2_2_1746_13713.html
A ja gdzieś widziałem, że di Grassi jest zgłoszony do jakichś innych mistrzostw - możliwe, że do USCC. Ciekawe czy Audi nie pozbyło się go. Był najsłabszym kierowcą w teamie. Gdyby tak się stało, że nie ma też di Grassiego, to wkrótce powinniśmy poznać nazwisko drugiego nowego kierowcy.
Audi zdradziło pełny skład zespołowy na tegoroczny sezon WEC:
Loic Duval, Tom Kristensen, Lucas di Grassi
Marcel Fassler, Andre Lotterer, Benoit Treluyer
Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi, Oliver Jarvis - Spa i Le Mans, czeka na akcept ACO
Marc Gene - kierowca rezerwowy na Spa i Le Mans
(https://s1d3.turboimagehost.com/t/17681862_001.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17681862/001.jpg.html) (https://s1d3.turboimagehost.com/t/17681863_002.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17681863/002.jpg.html) (https://s1d3.turboimagehost.com/t/17681864_003.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17681864/003.jpg.html) (https://s1d3.turboimagehost.com/t/17681866_004.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17681866/004.jpg.html)
(https://s1d3.turboimagehost.com/t/17681867_005.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17681867/005.jpg.html) (https://s1d3.turboimagehost.com/t/17681868_006.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17681868/006.jpg.html) (https://s1d3.turboimagehost.com/t/17681870_007.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17681870/007.jpg.html)
Już za trzy godziny nowe R18 E-Tron Quattro w nowych barwach wyjedzie na ulice Le Mans. Auto z centrum do toru wyścigowego w eskorcie policji poprowadzi Tom Kristensen. Transmisję będzie można oglądać na żywo na audimedia.tv lub na stronie głównej AutoGEN.pl (https://autogen.pl).
(https://s5d2.turboimagehost.com/t/18365816_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18365816/1.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18365817_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18365817/2.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18365818_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18365818/3.jpg.html)
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368060_image001.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368060/image001.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368061_image002.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368061/image002.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368062_image003.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368062/image003.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368063_image004.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368063/image004.jpg.html)
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368064_image005.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368064/image005.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368065_image006.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368065/image006.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368066_image007.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368066/image007.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368067_image008.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368067/image008.jpg.html)
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368068_image009.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368068/image009.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368069_image010.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368069/image010.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368070_image011.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368070/image011.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18368071_image012.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18368071/image012.jpg.html)
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Przepustka do cywila (https://autogen.pl/news-3209-audi-r18-e-tron-quattro-przepustka-do-cywila.html).
(https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371719_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371719/1.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371720_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371720/2.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371721_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371721/3.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371722_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371722/4.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371723_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371723/5.jpg.html)
(https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371724_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371724/6.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371725_7.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371725/7.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371727_8.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371727/8.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371728_9.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371728/9.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/18371729_10.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18371729/10.jpg.html)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Nie wykorzystują układu odzyskiwania energii ze spalin?
Dlaczego, przecież jest ERS-H.
Z tego, co ujawniło Audi wynika, że nie ma wbrew wcześniejszym zapowiedziom ERS-H: energia przepływa tylko przez silnik elektryczny/generator z przodu i jest przechowywana za pomocą urządzenia z kołem zamachowym.
The cubic capacity of the V6 TDI power plant was increased from 3.7 to four liters in order to further optimize the engine that had already been very efficient. After testing various energy recovery systems, Audi decided to compete in the class of up to two megajoules of recuperation energy at Le Mans. The energy exclusively flows through a motor generator unit (MGU) at the front axle and is stored in a flywheel energy storage system. "We opted for this concept following extensive testing," says Head of Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. "In our opinion, it provides the optimum balance between efficient energy use, size, weight, energy conversion efficiency, responsiveness, drivability and a favorable operating strategy - combined with durability, which is the basic prerequisite for success at Le Mans."
A tak wygląda miejsce pracy kierowców R18:
(https://s5d1.turboimagehost.com/t/18459832_z1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18459832/z1.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18459833_z2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18459833/z2.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18459834_z3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18459834/z3.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18459835_z4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18459835/z4.jpg.html)
Sporo miejsca nad głową ;)
News: 6 Hours of Silverstone - Pierwsza bitwa (https://autogen.pl/news-3229-6-hours-of-silverstone-pierwsza-bitwa.html).
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617514_audi_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617514/audi_1.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617515_audi_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617515/audi_2.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617516_audi_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617516/audi_3.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617517_audi_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617517/audi_4.jpg.html)
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617518_audi_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617518/audi_5.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617519_audi_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617519/audi_6.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617520_audi_7.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617520/audi_7.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18617521_audi_8.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617521/audi_8.jpg.html)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Zbiór motywacji (https://autogen.pl/news-3238-6-hours-of-spa-francorchamps-zbior-motywacji.html).
(https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709816_audi_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709816/audi_1.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709817_audi_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709817/audi_2.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709818_audi_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709818/audi_3.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709819_audi_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709819/audi_4.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709820_audi_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709820/audi_5.jpg.html)
(https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709821_audi_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709821/audi_6.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709822_audi_7.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709822/audi_7.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709823_audi_8.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709823/audi_8.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709824_audi_9.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709824/audi_9.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709825_audi_10.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709825/audi_10.jpg.html)
(https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709826_audi_11.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709826/audi_11.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709827_audi_12.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709827/audi_12.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709828_audi_13.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709828/audi_13.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709829_audi_14.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709829/audi_14.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18709830_audi_15.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709830/audi_15.jpg.html)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
https://www.youtube.com/watch?v=_3u_14CXSDg
Super ten filmik!
News: 24 Heures du Mans - Od euforii po rozpacz (https://autogen.pl/news-3277-24-heures-du-mans-od-euforii-po-rozpacz.html).
(https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075673_audi_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075673/audi_1.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075674_audi_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075674/audi_2.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075677_audi_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075677/audi_3.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075678_audi_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075678/audi_4.jpg.html)
(https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075679_audi_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075679/audi_5.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075680_audi_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075680/audi_6.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075681_audi_7.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075681/audi_7.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19075682_audi_8.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19075682/audi_8.jpg.html)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Brawa za kolejny triumf!
Marcel Fassler, który wygrał w tym roku w Le Mans przy okazji 24-godzinnego wyścigu na Nuerburgringu zrobił demonstracyjne okrążenie na Nordschleife w R18.
(https://s5d4.turboimagehost.com/t1/19172191_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19172191/1.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t1/19172192_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19172192/2.jpg.html)
Z przyjemnością popatrzyło by się na takie bolidy ścigające się na tym torze...
News: 6 Hours of Circuit of the Americas - Teksas w deszczu (https://autogen.pl/news-3387-6-hours-of-circuit-of-the-americas-teksas-w-deszczu.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Fuji - Wyrównane rachunki (https://autogen.pl/news-3408-6-hours-of-fuji-wyrownane-rachunki.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Shanghai - Kombinacja z powtórzeniami (https://autogen.pl/news-3431-6-hours-of-shanghai-kombinacja-z-powtorzeniami.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Bahrain - Mistrzowie drugiego planu (https://autogen.pl/news-3448-6-hours-of-bahrain-mistrzowie-drugiego-planu.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Horas de Sao Paulo - Teraz Porsche (https://autogen.pl/news-3467-6-horas-de-sao-paulo-teraz-porsche.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Super że Kristensen załapał się na podium - należało mu się!
https://www.youtube.com/watch?v=24cySS8UoeA
Krótki wywiad z Wolfgangiem Ullrichem podczas tegotygodniowej konferencji prasowej przed nowym sezonem WEC:
https://www.dailymotion.com/video/x2gkl9a_dr-ullrich-audi-at-the-aco-press-conference-in-paris_auto
https://www.youtube.com/watch?v=YUW9os-Ybh0
Pierwsze zdjęcia tegorocznej ewolucji R18 podczas testów na Sebring:
[zdjęcia off-line]
https://themotorsportdiaries.com/2015-audi-r18-e-tron-quattro-breaks-cover-at-sebring-test/
Widać tu kilka nowinek.. Ciekawe na jakim etapie rozwoju się znajdują?
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Karta z bestiariusza (https://autogen.pl/news-3607-audi-r18-e-tron-quattro-karta-z-bestiariusza.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Wyglądem nie powala. Ciekawe jak wypadnie na tle konkurencji?
Po raz pierwszy R18 nie bedzie najladniejsze z calej stawki :o
News: 6 Hours of Silverstone - Wymiana ciosów (https://autogen.pl/news-3636-6-hours-of-silverstone-wymiana-ciosow.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Czyli jeździ lepiej niż wygląda ;)
News: Audi R18 E-Tron Quattro - Na dłuższą metę (https://autogen.pl/news-3656-audi-r18-e-tron-quattro-na-dluzsze-mete.html).
[zdjęcia off-line]
(https://s13.postimg.cc/h9ivycrxj/longshort.gif)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Padające rekordy (https://autogen.pl/news-3660-6-hours-of-spa-francorchamps-padajace-rekordy.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Może nie wygląda za dobrze, ale jest niesamowicie skuteczne!
Zadziwiająca jest szybkość (przyczepność) w zakrętach. Jak można zobaczyć w poprzednich dwóch wyścigach - pojedynek między R18 a 919, gdzie Porsche na prostych ma niesamowite przyspieszenie, a Audi w zakrętach wyprzedza np. po zewnętrznej stronie toru.
I to jest świetne jak różne ustawienia i koncepcje mają te bolidy ;)
Mi też strasznie się to podoba. Ogólnie wiem, że to są wyłącznie wyścigi długodystansowe, ale jestem szalenie ciekaw, jak wyglądałby wyścig prototypów takiej klasy w formacie sprintów F1.
News: 24 Heures du Mans - Niemiecka rozgrywka (https://autogen.pl/news-3691-24-heures-du-mans-niemiecka-rozgrywka.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
https://www.youtube.com/watch?v=_4LfHUC_i78
https://www.youtube.com/watch?v=DmywDb5zt4k
News: 6 Hours of Nürburgring - Weekend Porsche (https://autogen.pl/news-3752-6-hours-of-nurburgring-weekend-porsche.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Circuit of the Americas - Nocna gorączka (https://autogen.pl/news-3778-6-hours-of-circuit-of-the-americas-nocna-goraczka.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Fuji - Mistrzowskie rozdanie (https://autogen.pl/news-3801-6-hours-of-fuji-mistrzowskie-rozdanie.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours Of Shanghai - Droga do mistrzostwa (https://autogen.pl/news-3822-6-hours-of-shanghai-droga-do-mistrzostwa.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Bahrain - Porsche bierze wszystko (https://autogen.pl/news-3846-6-hours-of-bahrain-porsche-bierze-wszystko.html).
(https://s5.postimg.cc/qp0vw3j0z/aud_001.jpg) (https://postimg.cc/image/qp0vw3j0z/) (https://s5.postimg.cc/l24iymgib/aud_002.jpg) (https://postimg.cc/image/l24iymgib/) (https://s5.postimg.cc/igyyb3r4j/aud_003.jpg) (https://postimg.cc/image/igyyb3r4j/) (https://s5.postimg.cc/krx0fa1w3/aud_004.jpg) (https://postimg.cc/image/krx0fa1w3/)
(https://s5.postimg.cc/63m4471g3/aud_005.jpg) (https://postimg.cc/image/63m4471g3/) (https://s5.postimg.cc/rh3jvan83/aud_006.jpg) (https://postimg.cc/image/rh3jvan83/) (https://s5.postimg.cc/57pmoqrrn/aud_007.jpg) (https://postimg.cc/image/57pmoqrrn/) (https://s5.postimg.cc/uf0iozuvn/aud_008.jpg) (https://postimg.cc/image/uf0iozuvn/)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Do kupienia R18 E-Tron Quattro na podwoziu 416, którym ścigano się w sezonie 2015! Maszynę wystawiono w trzech wyścigach: Fuji, Shanghai i Bahrain, w których zajęła miejsca odpowiednio 4, 4 i 6.
https://www.joemacari.com/stock/audi-r18-e-tron-quattro/10004850
(https://i.postimg.cc/QFVT6KcD/img01.jpg) (https://postimg.cc/QFVT6KcD) (https://i.postimg.cc/qNYCWBG3/img02.jpg) (https://postimg.cc/qNYCWBG3) (https://i.postimg.cc/Vr9rSqPq/img03.jpg) (https://postimg.cc/Vr9rSqPq) (https://i.postimg.cc/r02RFh3y/img04.jpg) (https://postimg.cc/r02RFh3y)
(https://i.postimg.cc/1gqNSxWY/img05.jpg) (https://postimg.cc/1gqNSxWY) (https://i.postimg.cc/pyZ5RJZx/img06.jpg) (https://postimg.cc/pyZ5RJZx) (https://i.postimg.cc/Rq9JkDwX/img07.jpg) (https://postimg.cc/Rq9JkDwX) (https://i.postimg.cc/YLp4QvtJ/img08.jpg) (https://postimg.cc/YLp4QvtJ)