Kolejne wieści o następcy Murcielago:
1. Zbudowano już... 43 sztuki, każda dla jednego dealera. Auta zostaną dostarczone po premierze w Genewie jedynie w celach pokazowych, nie będzie można ich jeszcze kupić.
2. Pojawi się 5 nowych kolorów nadwozia.
3. W środku będzie więcej miejsca, a drzwi będą otwierać się tak, iż będzie łatwiej wsiadać i wysiadać.
4. Deska rozdzielcza będzie w całości cyfrowa, żadnych analogowych wskaźników.
5. Prędkość maksymalna będzie mniejsza niż w Murcie SV.
6. Blok silnika będzie jednak stary, ale dzięki modyfikacjom silnik będzie produkował 713 KM.
7. Samochód będzie osadzony na 20-calowych kołach, a widok na niego z góry będzie układał się w literę V.
8. Cena ma startować z poziomu 404 tysięcy dolarów, a sprzedaż jednego egzemplarza będzie się wiązała ze sprzedażą 2 sztuk Gallardo, na które pod koniec produkcji będa duże upusty rzędy 35 tysięcy dolarów.
EDIT: Kolejne wieści od szwedzkiego dealera Lambo:
1. Nazwa nowego modelu jest ścisłą tajemnicą i w samym koncernie znają ją póki co... dwie osoby! Nazwa kodowa: LB83X. Premiera w Genewie.
2. Dealerom pokazano już co najmniej dwa przedprodukcyjne egzemplarze. Cena auta miałaby sięgać 3 milionów szwedzkich koron, 270k euro (bez podatków).
4. Karbonowy Monocoque będzie ważył tyko 147,5 kg.
5. Przednie światła w kształcie trójkątów ze ściętymi rogami.
6. Ruchome tylne skrzydło.
Dane techniczne:
Silnik: 6,5 litra V12, 700 KM, 690 Nm
Masa własna: 1560 kg
0-100 km/h: 2,9 sekundy, v-max co najmniej 350 km/h
5 trybów jazdy: Strada, Sport, Corsa, ESP on, ESP off
W dniach 8-11 listopada kolejne prywatne pokazy.