Dokładnie może być taj jak piszesz z kołem zamachowym, problem może być w obciążeniu takiego rozwiązania, aby osiągnąć wymierzony rezultat w samochodzie wyścigowym, tym bardziej w myśl nowych przepisów np. co do masy bolidu(gdzie masa takiego koła nie jest bez znaczenia), czy problemów z prowadzeniem poprzez efekt żyroskopowy. Choć w starszym R18 czy 911 GT3 R Hybrid widocznie sobie jakoś z tym problem poradzono z dobrym rezultatem. Jednak tegoroczny przeskok techniczny i możliwości jakie daje regulamin jest delikatni mówiąc nieco wyższy i wyzwanie zbudowania z pewnością dużo większe.
Myślę, że 919 może być właśnie niespodzianką i będzie wykorzystywało regulaminową maksymalną moc magazynowania energii, czyli 8MJ i dlatego zdecydowano się na kondensatory, choć jest to moje zdania. Najmniej słychać o Toyocie, która od początku opierała swój system w prototypie LMP1 na superkondensatorach, a jak napisałeś celują w 4MJ. Po tych zmianach - które wchodzą w przyszłym roku, nikt za mocno niewychylna się z podaniem parametrów - chociażby samego silnika, a z pewnością jednostki napędowe i systemy są już gotowe. Mogłoby być zdradzone już nieco więcej oprócz samego układu silnika czy wyglądu, gdzie dopiero Audi w pełnej okazałości przedstawiło swój nowy bolid, lecz do głównego wyścigu LM24, aerodynamika jak i poprawki zmienią jeszcze auto. Tak więc pozostało jeszcze trochę poczekać i wtedy zobaczymy co i jak.
W tej chwili u nas - nie ma dużego zainteresowania wyścigami samochodowymi długodystansowymi jak np. LM24, a to naprawdę ciekawy wyścig(więc tym bardziej fajnie czyta się artykuły o tej tematyce czy dyskutuje). Ciekawy nie tylko z punktu widowiska i konkurencji, ale także wyzwania technologicznego gdzie poprzeczka jest postawiona na najwyższym poziomie. W przyszłości wydaje się , że być może przybędzie sympatyków tego wyścigu, choćby właśnie ze względu na zmiany, które zostały wprowadzone na rok 2014, zarówno w F1 jak i w WEC, gdzie np. silniki mogą się przenikać. Już słychać pogłoski chodzące po internecie, że Ferrari jest zainteresowane wejściem do kategorii LMP1 jako zespół i jest to podobno kwestia czasu, jak również mówi się o Nissanie.