BMW pokazało na targach CES coupe M4 z koncepcyjnymi, adaptacyjnymi światłami, wykorzystującymi lasery i diody OLED. Nowe rozwiązanie zapewnia m.in. zasięg aż 600 metrów oraz systemy ostrzegania o ludziach i zwierzętach w odległości 100 metrów od pojazdu.
(https://s30.postimg.cc/wxby3az2l/image.jpg) (https://postimg.cc/image/wxby3az2l/) (https://s30.postimg.cc/f8k7bonbh/image.jpg) (https://postimg.cc/image/f8k7bonbh/) (https://s30.postimg.cc/5ryzissul/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5ryzissul/) (https://s30.postimg.cc/5ghj61cel/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5ghj61cel/)
(https://s30.postimg.cc/kqhed87wt/image.jpg) (https://postimg.cc/image/kqhed87wt/) (https://s30.postimg.cc/dux5u4dfx/image.jpg) (https://postimg.cc/image/dux5u4dfx/) (https://s30.postimg.cc/ngqqaf4lp/image.jpg) (https://postimg.cc/image/ngqqaf4lp/) (https://s30.postimg.cc/lha4j0aa5/image.jpg) (https://postimg.cc/image/lha4j0aa5/)
O ile dobrze rozumiem warto sprecyzować, że z przodu świateł OLED nie ma, są tylko na tyle - za to lasery tylko z przodu.
Co ciekawe, światłą również rozpoznają zakręty i doświetlają je, jeszcze zanim skręcimy koła.
Mam wrażenie, że wchodzimy w bardzo ciekawy okres dla motoryzacji :D
Wygląda super! Ciekawe jakie wrażenie będzie robił w realu?
BMW tak bardzo chwali się tymi przednimi światłami, ale po kilku dniach wciąż nie mogę oderwać oczu od tylnych...
EDIT: Kurczę, aż bym napisał jakiś artykuł z wytłumaczeniem, jak te wszystkie fajne rzeczy działają. Cóż, może po sesji ;D