Na wystawie w Paryżu zobaczymy 1-litrowe Renault EOLAB. Prawie każdy element składowy auta został poddany kuracjom odchudzającym, sprowadzającym się przede wszystkim do zastosowania nowych tworzyw sztucznych, stopów aluminium, magnezu i stali VVHEL (Very Very High Elastic Limit). Efekt: masa własna 955 kilogramów. Koncept napędzany jest 3-cylindrowym, 1-litrowym silnikiem spalinowym o mocy 75 KM i momencie 95 Nm, połączonym z silnikiem elektrycznym o mocy 68 KM i momencie 200 Nm. Auto dysponuje litowo-jonowymi bateriami o pojemności 6,7 kWh, które pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym do 60 km z prędkością do 120 km/h. Inne wynalazki: bezsprzęgłowa, bezstopniowa skrzynia biegów, elementy karoserii aktywne aerodynamicznie, opony Michelin o niskich oporach toczenia, lekki układ hamulcowy Continental i nowy Human Machine Interface. Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC: 1 litr na 100 kilometrów przy 22 gramach dwutlenku węgla na kilometr. Zastosowane tu rozwiązania i materiały mają pojawić się w niedalekiej przyszłości w seryjnych samochodach marki.
(https://s29.postimg.cc/v9zcji30j/r_1.jpg) (https://postimg.cc/image/v9zcji30j/) (https://s29.postimg.cc/yjdrpyr43/r_2.jpg) (https://postimg.cc/image/yjdrpyr43/) (https://s29.postimg.cc/4wkgkgblv/r_3.jpg) (https://postimg.cc/image/4wkgkgblv/) (https://s29.postimg.cc/t6oxbu37n/r_4.jpg) (https://postimg.cc/image/t6oxbu37n/)
(https://s29.postimg.cc/qugxe8qmb/r_5.jpg) (https://postimg.cc/image/qugxe8qmb/) (https://s29.postimg.cc/pw55pp2o3/r_6.jpg) (https://postimg.cc/image/pw55pp2o3/) (https://s29.postimg.cc/v11rtkq83/r_7.jpg) (https://postimg.cc/image/v11rtkq83/) (https://s29.postimg.cc/n9l1v0m2r/r_8.jpg) (https://postimg.cc/image/n9l1v0m2r/)
(https://s29.postimg.cc/62t1wzpab/r_9.jpg) (https://postimg.cc/image/62t1wzpab/) (https://s29.postimg.cc/eq69b0343/r_10.jpg) (https://postimg.cc/image/eq69b0343/) (https://s29.postimg.cc/5tvh72chv/r_11.jpg) (https://postimg.cc/image/5tvh72chv/) (https://s29.postimg.cc/nz8fl4c03/r_12.jpg) (https://postimg.cc/image/nz8fl4c03/)
(https://s29.postimg.cc/vghn0c1j7/r_13.jpg) (https://postimg.cc/image/vghn0c1j7/) (https://s29.postimg.cc/6tqdgih1f/r_14.jpg) (https://postimg.cc/image/6tqdgih1f/) (https://s29.postimg.cc/z95qtt6f7/r_15.jpg) (https://postimg.cc/image/z95qtt6f7/) (https://s29.postimg.cc/sjz7dsl37/r_16.jpg) (https://postimg.cc/image/sjz7dsl37/)
(https://s29.postimg.cc/vs3oqu7cz/r_17.jpg) (https://postimg.cc/image/vs3oqu7cz/) (https://s29.postimg.cc/jri8q3zyb/r_18.jpg) (https://postimg.cc/image/jri8q3zyb/) (https://s29.postimg.cc/bna4lddj7/r_19.jpg) (https://postimg.cc/image/bna4lddj7/) (https://s29.postimg.cc/e5vtm1z9f/r_20.jpg) (https://postimg.cc/image/e5vtm1z9f/)
(https://s29.postimg.cc/qlx4tjhz7/r_21.jpg) (https://postimg.cc/image/qlx4tjhz7/) (https://s29.postimg.cc/5djgc43ib/r_22.jpg) (https://postimg.cc/image/5djgc43ib/) (https://s29.postimg.cc/hgorzoekj/r_23.jpg) (https://postimg.cc/image/hgorzoekj/) (https://s29.postimg.cc/ik8wbmz7n/r_24.jpg) (https://postimg.cc/image/ik8wbmz7n/)
Renault widzę, że ma konkretną wizję swej przyszłości.
A ja jestem ciekaw drogi hamowania i bezpieczeństwa takiego pojazdu, z wąskimi oponkami i lekkim układem hamulcowym.