Serwis Michelina, LeMansLive.com (https://www.lemanslive.com/24h-mans/2010/12/04/cent-jours/?lang=en) podaje, iż zupełnie nowe R18 zobaczymy już jutro podczas parady na ulicach Clermont-Ferrand. O modelu póki co nie wiadomo właściwie nic, poza tym, iż będzie miał zamknięte nadwozie. Nieoficjalnie mówi się o podwójnie doładowanym V6 TDI oraz systemie KERS. A póki co jedynie wizja jak R18 mogłoby wyglądać:
[zdjęcia off-line]
Audi R18 oficjalnie oficjalne:
[zdjęcia off-line]
Model napędzany jest podwójnie doładowanym, 3,7-litrowym V6 TDI połączonym z nową skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Debiut podczas 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps 8 maja.
News: Audi R18 - Świetlana przyszłość (https://autogen.pl/news-1704-audi-r18-swietlana-przyszlosc.html).
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Ogromna zmiana w porównaniu do tego do czego jestem przyzwyczajony - odkrytego Audi. Ciekawe jak będzie się prezentował w barwach wyścigowych, a co najważniejsze jak będzie sobie radził na torze.
a jak moc? moment? jest kers? kiedy francuzi pokażą konkurencje? wiecie coś panowie?
Na razie nie ma szczegółowych danych technicznych, bo model ma jeszcze parę miesięcy na rozwój. Moc po zmianach w regulaminie miałaby spaść z tegorocznych 600 KM do okolic 550 KM, ale to tylko domysły...
ponad 500 km z v6 tdi to okazały wynik..
Cytat: krzywy1987 w 11.12.2010, 12:37:03
ponad 500 km z v6 tdi to okazały wynik..
Ponad 500 KM będzie na kołach jeśli przyjąć, że sprawność układu napędowego wyniesie około 94%.
Nie wiem czy zauważyliście, ale R18 ma z przodu zamontowane tylne koła, wzorem Acury. To niezły bajer. Minus jest taki, że są większe siły do pokonania przy skręcaniu. A plusy takie, że opony dłużej się zużywają i można zwiększyć docisk na przedniej osi. Docisk na spory wpływ na zużycie opon, ale skoro są teraz grubsze, to można zwiększyć go. Na zdjęciach z hamownii widać, że R18 (w jakiejś konfiguracji, ale raczej nie na Le Mans) ma spory współczynnik oporu powietrza Cx=0,84.
Nieco więcej na temat tego, co można wyczytać z ekranów komputerów można też zobaczyć na Mulsanne's Corner:
https://www.mulsannescorner.com/newsnov10.html
Tak, tylko jak autor pisze, to pewnie podpucha, bo zespół wyścigowy nie pozwoliłby sobie na wypływ tak istotnych danych.
Ryje czachę po całości. :D Przez te diodowe światła i zamkniętą kabinę wygląda jak jakiś obcy. Brakuje jeszcze tylko barw wojennych - znowu będzie na srebrno i czerwono?
Wygląda bardziej diabolicznie niż swego czasu Toyota TS 020 :P Jak dla mnie barwy mogą zostać, ale wolałbym układ kolorów jak w R10 i R8. Rozkład farb w R15 nie przypadł mi do gustu.
Nigdy nie bylem fanem Audii i tego tez nie jestem no ale coz trzeba Niemca oddac co ich buduja fenomenalne bolidy.....chociaz i tak zycze im przegranej ;-)
R18 z dziewięcioma kierowcami, którzy poprowadzą je na Sebring, w Spa i Le Mans oraz serii ILMC oraz migawki z pierwszych testów na Sebring:
[zdjęcia off-line]
R18 nie wystartowało jeszcze w żadnym wyścigu, a jego program rozwojowy doprowadził już do powstania "Evolution 2". Pojazd, który udoskonalano w tunelu aerodynamicznym i po uwagach kierowców (przede wszystkim aerodynamika i chłodzenie) przejechał w minionym tygodniu pierwsze kilometry na Florydzie po 12-godzinnym wyścigu Sebring (podwozie 101 i 102). Od poniedziałku w Ingolstadt rozpocznie się proces rozkładu aut na czynniki pierwsze i analizy tego, co pozostawiły na nich tysiące testowych kilometrów.
[zdjęcia off-line]
Reprezentacja na Le Mans w służbowym odzieniu:
[zdjęcia off-line]
Tom Kristensen wykręcił na dzisiejszych treningach na La Sarthe najlepszy czas dnia: 3 minuty i 27,687 sekund. Na la Sarthe z weekednowych testów:
[zdjęcia off-line]
News: 1000 Km de Spa-Francorchamps - R18 kontra 908 (https://autogen.pl/news-1932-1000-km-de-spa-francorchamps-r18-kontra-908.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Allan McNish opowiada o 24h Le Mans w efektownej animacji:
https://www.youtube.com/watch?v=prQ1_obf_gg
Występ trzech sztuk w 24-godzinnym maratonie Le Mans w ten weekend będzie można oglądać na żywo na specjalnej stronie:
www.audi-microsites.com/lemans
News: 24 Heures du Mans - Do ostatniej chwili (https://autogen.pl/news-1979-24-heures-du-mans-do-ostatniej-chwili.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Gratulacje dla Audi, należało im się! Piękny to był wyścig i niewiarygodne wypadki. Na jutrzejszą Imolę zbudowali już dwie nowe sztuki, R18-103 oraz R18-107, i poprawili aerodynamikę. Życzę kolejnej wygranej, choć pewnie Peugeot będzie sobie chciał powetować przegraną w Le Mans i może nie być łatwo.
6-godzinny wyścig na Imoli, 3 eliminacja Le Mans Series i czwarta Intercontinental Le Mans Cup za nami. R18 uplasowały się na miejscu 3 i 4 (Fässler / Bernhard oraz Kristensen / McNish), dwie pierwsze pozycje przypadły Peugeotom 908.
[zdjęcia off-line]
News okołotematyczny: Audi R18 E-Tron Quattro - Prosto na przód (https://autogen.pl/news-2286-audi-r18-e-tron-quattro-prosto-na-przod.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
News: 12 Hours of Sebring - Otwarcie World Endurance Championship (https://autogen.pl/news-2313-12-hours-of-sebring-otwarcie-world-endurance-championship.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Audi wygrało, a to niespodzianka. ;) Wyścig niezły, ale przekaz na oficjalnej stronie fatalny. Zero komentarza, a zamiast tego dźwięk silników jakby mikrofony umieścili tuż przy wylotach wydechów.
Już w czwartek w Los Angeles swoją premierę będzie miał dokument "Truth in 24 II", upamiętniający dziesiąte zwycięstwo Audi w maratonie Le Mans. W maju film będzie również do pobrania poprzez internet.
www.truth-in-24.com
https://www.youtube.com/watch?v=mpMF8fVbc2Y
"The Truth In 24h II" już jest:
https://www.youtube.com/watch?v=27F26UA1i6M
49-letni Rinaldo "Dindo" Capello, który jeszcze rok temu jeździł z Tomem Kristensenem i Allanem McNishem i był kierowcą fabrycznym Audi w latach 1994-2012 w ramach podziękowania otrzymał na zasadach dożywotniego wypożyczenia... Audi R18 TDI. Maszyna na podwoziu numer 102 jest pojazdem, w którym Capello, McNish i Kristensen odnieśli swoje ostatnie zwycięstwo (12h Sebring 2012). Capello na emeryturze jeździ dla Audi Sport Italia w R8 LMS Ultra.
(https://s3d4.turboimagehost.com/t1/15788447_capello.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15788447/capello.jpg.html)
R18 TDI Ultra na sprzedaż! W pełni sprawna maszyna w specyfikacji z sezonu 2011 po remoncie w Audi Sport to jeden z sześciu nie-hybrydowych R18, które przetrwały do dzisiaj (dwa uległy zniszczeniu). Egzemplarz na podwoziu 100 służył jako maszyna testowa, rezerwowa i pokazowa. Ma to być jedyne w pełni funkcjonalne R18 w sprzedaży (pozostałe miały zostać sprzedane jako auta niekompletne, unieruchomione).
http://www.artandrevs.com/car.php?id=621
(https://i.postimg.cc/rRD4sdRG/img001.jpg) (https://postimg.cc/rRD4sdRG) (https://i.postimg.cc/N9JTQ8Ff/img002.jpg) (https://postimg.cc/N9JTQ8Ff) (https://i.postimg.cc/QBjW5YWd/img003.jpg) (https://postimg.cc/QBjW5YWd) (https://i.postimg.cc/Cd2Dt49c/img004.jpg) (https://postimg.cc/Cd2Dt49c)
(https://i.postimg.cc/t7JW2cv1/img005.jpg) (https://postimg.cc/t7JW2cv1) (https://i.postimg.cc/7fT7y2kw/img006.jpg) (https://postimg.cc/7fT7y2kw) (https://i.postimg.cc/JsNksC0F/img007.jpg) (https://postimg.cc/JsNksC0F) (https://i.postimg.cc/VJQtskfM/img008.jpg) (https://postimg.cc/VJQtskfM)