AutoGEN.pl Forum

Samochody => Sportowe, usportowione, luksusowe => Wątek zaczęty przez: Ecnelis w 13.02.2007, 10:46:24

Tytuł: Ferrari Superamerica (2005)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 13.02.2007, 10:46:24
(https://img216.imageshack.us/img216/3144/ferrari575msuperamericadh1.th.jpg) (https://img216.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericadh1.jpg)(https://img204.imageshack.us/img204/8281/ferrari575msuperamericaji6.th.jpg) (https://img204.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericaji6.jpg)(https://img218.imageshack.us/img218/102/ferrari575msuperamericaey0.th.jpg) (https://img218.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericaey0.jpg)(https://img204.imageshack.us/img204/5183/ferrari575msuperamericabg9.th.jpg) (https://img204.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericabg9.jpg)(https://img216.imageshack.us/img216/5769/ferrari575msuperamericaig3.th.jpg) (https://img216.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericaig3.jpg)(https://img204.imageshack.us/img204/4572/ferrari575msuperamericaup0.th.jpg) (https://img204.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericaup0.jpg)(https://img214.imageshack.us/img214/6632/ferrari575msuperamericayu7.th.jpg) (https://img214.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericayu7.jpg)(https://img214.imageshack.us/img214/9237/ferrari575msuperamericacv5.th.jpg) (https://img214.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericacv5.jpg)(https://img214.imageshack.us/img214/6310/ferrari575msuperamericahz2.th.jpg) (https://img214.imageshack.us/my.php?image=ferrari575msuperamericahz2.jpg)

Ze ScuderiaFerrari.pl (https://modele.scuderiaferrari.pl/drogowe/maranello/575/superamerica/index.php): Bazujące na 575M SuperAmerica nawiązuje do pełnych przepychu berlinett i barchett Ferrari 400 i 410 wysyłanych na rynek amerykański w latach 50. i 60., opatrzonych tą samą nazwą. Model jest ostatnim wypuszczonym wariantem Maranello, mimo wszystko ze stosunkowo starej konstrukcji udało się stworzyć bardzo atrakcyjne i ekscytujące auto, zawierające kilka nowinek technicznych.

Najważniejszą jest oczywiście nowatorski dach, wymyślony przez Leonardo Fioravanti, pierwszy raz zastosowany w prototypowym Alfa Romeo Vola. Dzięki obracanemu dachowi można delektować się jazdą na powietrzu już po 10 sekundach. Zastosowaną szybę wykonano w technologii elektrochromatycznej (Revocromico ™), dzięki czemu nie tylko przyciemnia się w zależności od ilości padającego światła, ale możliwy jest też odgórny wybór stopnia natężenia, dostępny w pięciu poziomach. Zaskakująco, tak ekstrawaganckie rozwiązanie ma też swoje praktyczne strony – niezależnie od tego czy dach jest złożony czy nie, pojemność bagażnika się nie zmienia, a szklany walec łączący konstrukcję z nadwoziem pełni też funkcję deflektora.

Nowatorski dach postawił bardzo trudne zadanie przed projektantami z Pininfariny – nowy tył jest kontrowersyjny, wielu uważa go za bardzo brzydki, inny za lepszy od oryginalnego, o wiele atrakcyjniej prezentuje się za to na pewno boczna linia dachu. Ciekawym akcentem jest cavallino na tarczy wytłoczonej z blachy bagażnika.

Silnik zapożyczono z 612 Scaglietti, gdzie stosowana jest zmodyfikowana wersja F133 E z 575M o nazwie F133 F. Przy pojemności 5,75 litra osiąga moc 540 KM i 588 Nm. W standardzie oferowana jest sekwencyjna skrzynia biegów F1 i pakiet sportowy GTC Handling Package.

Ze względu na brak dachu wymagane było wzmocnienie reszty konstrukcji, co osiągnięto przede wszystkim dzięki zastąpieniu aluminiowych elementów stalowymi. Zaowocowało do wzrostem wagi o równe 100 kg.

Zaprezentowany jeszcze przed oficjalną premierą w Detroit na pokazie dla potencjalnych klientów (co nie dziwi, głównie z USA) w Pebble Beach, spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem, przez co początkowo planowany limit 300 sztuk zwiększono do 559.


(https://img214.imageshack.us/img214/1088/ferrarisuperamerica1yl0.th.jpg) (https://img214.imageshack.us/my.php?image=ferrarisuperamerica1yl0.jpg)(https://img214.imageshack.us/img214/4822/ferrarisuperamerica2lf3.th.jpg) (https://img214.imageshack.us/my.php?image=ferrarisuperamerica2lf3.jpg)

Superamerica przyspiesza do 100 km/h w 4,2 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 320 km/h i średnio spala jedynie 21 litrów na 100 kilometrów.