Chcialbym tylko uscislic kilka kwestii. Auto uwidocznione na zdjeciu to JEHLE SAPHIER a nie Jehle Super Saphier. Jehle Saphier rzeczywiscie powstal w 1982 roku na podwoziu VW Garbusa jednakże poczatkowo mial silnik o mocy 54 KM (prototyp) a wersja produkcyjna silnik o mocy 75 KM. Gdyby rzeczywiscie auto bazujace na podwoziu Garbusa mialo moc 1000 KM to śmiem twierdzic ze rozpadlo by sie juz na starcie. Po wersji z 1982 roku w 1984 powstala wersja JEHLE HIGHSPEED - niestety nie bazowala juz na podwoziu Garbusa
. Podwozie, podobnie jak cale auto (oprocz silnika i opon) zostalo w calosci wykonane przez Xavera Jehle w jego warsztacie w Liechtensteinie. Auto otrzymalo opcje silnika VW Golfa GTI z moca 150-200 KM oraz szersze ogumienie. Kilka lat pozniej, okolo 1988 roku Xaver Jehle po raz kolejny doloczyl do swej oferty mocniejsza wersje Saphiera - JEHLE SAPHIER GALAXY. Tym razem auto bylo gruntownie zmodyfikowane - poczawszy od podwozia wykonanego ze stopów metali letkich (lekkich
skonczywszy na specjalnej ramie rurowej do osadzenia nadwozia, duzo szerszym ogumieniu i innych dodatkach. Oferowaną jednostką napędową byl stuningowany silnik Forda o pojemnosci 5,6 litra i mocy 350-500 KM.
Co do JEHLE SUPER SAPHIERA - jego jednostka napedowa byl silnik od Jehle Artemisa o pojemnosci 6,6 litra , z dwoma Turbosprezarkami, V12 , po 5 zaworow na cylinder i mocy 500-1000 KM z mozliwoscia regulacji ze srodka pojazdu za pomoca elektronicznego zmniejszania lub zwiekszania cisnienia doladowania. Silnik w calosci (oprocz tlokow ktore pochodzily z niemieckiej firmy MAHLE) zostal wykonany przez Xavera Jehle W Liechtensteinie.
p.s. moje dane pochodza z broszur ktore dostalem od Xavera Jehle oraz z informacji ktore Xaver Jehle osobiscie mi udzielil. Na dowod moge przedstawic skany owych broszur oraz zdjecia na ktorych widnieje ja i Xaver Jehle. dziekuje