Formuła 1 - sezon 2025Oficjalne składy zespołów:CytatMercedes-AMG (Mercedes-AMG Petronas F1 Team):
- #63 George Russell (sezon 2024 w Mercedesie)
- ? ? ?
Ferrari (Scuderia Ferrari):
- #16 Charles Leclerc (sezon 2024 w Ferrari)
- #44 Lewis Hamilton (sezon 2024 w Mercedesie)
Red Bull (Oracle Red Bull Racing):
- #33 Max Verstappen (sezon 2024 w Red Bullu)
- ? ? ?
McLaren (McLaren F1 Team):
- #4 Lando Norris (sezon 2024 w McLarenie)
- #81 Oscar Piastri (sezon 2024 w McLarenie)
Alpine (BWT Alpine F1 Team):
- ? ? ?
- ? ? ?
Visa RB (Visa Cash App RB F1 Team):
- ? ? ?
- ? ? ?
Aston Martin (Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team):
- #18 Lance Stroll (sezon 2024 w Aston Martinie)
- ? ? ?
Haas (Haas F1 Team):
- ? ? ?
- ? ? ?
Williams (Williams Racing):
- ? ? ?
- ? ? ?
Sauber (Stake F1 Team):
- ? ? ?
- ? ? ?
Poza Formułą 1 lub podstawowymi składami:
- #55 Carlos Sainz (sezon 2024 w Ferrari)
- #11 Sergio Perez (sezon 2024 w Red Bullu)
- #31 Esteban Ocon (sezon 2024 w Alpine)
- #10 Pierre Gasly (sezon 2024 w Alpine)
- #14 Fernando Alonso (sezon 2024 w Aston Martinie)
- #3 Daniel Ricciardo (sezonu 2024 w Visa RB)
- #22 Yuki Tsunoda (sezon 2024 w Visa RB)
- #20 Kevin Magnussen (sezon 2024 w Haasie)
- #27 Nico Hulkenberg (sezon 2024 w Haasie)
- #23 Alexander Albon (sezon 2024 w Williamsie)
- #2 Logan Sargeant (sezon 2024 w Williamsie)
- #77 Valtteri Bottas (sezon 2024 w Sauberze)
- #24 Guanyu Zhou (sezon 2024 w Sauberze)
Oficjalny kalendarz:CytatBędzie kiedy będzie ;)
Podczas posiedzenia organizatorów i uczestników mistrzostw świata Formuły 1 przyjęto porozumienie odnośnie zamrożenia jednostek napędowych od sezonu 2022 i przyspieszenia wprowadzenia zupełnie nowych jednostek (Power Unit): już w sezonie 2025 zamiast 2026. Nowe PU mają być przyjazne środowisku, zrównoważone energetycznie, emocjonalne, tanie i atrakcyjne dla nowych producentów.
UPDATE: wprowadzenie nowych jednostek przesunięto na sezon 2026.
Cytat- Environmental Sustainability and social and automotive relevance
- Fully sustainable fuel
- Creating a powerful and emotive Power Unit
- Significant cost reduction
- Attractiveness to new Power Unit manufacturers
https://www.fia.com/news/fia-formula-1-commission
Przyszłoroczne przejęcie projektu układu napędowego Hondy przez Red Bulla to rozwiązanie długoterminowe: na sezon 2025 nowy oddział Red Bull Powertrains ma przygotować własny silnik.
https://www.formula1.com/en/latest/article.engine-project-a-long-term-view-says-horner-as-red-bull-gear-up-to-produce.6XdmBJGpR2m6Wpyta1hDoP.html
Zmiana silników może przyciągnąć do Formuły 1 nowe, duże marki: mistrzostwami świata ma być ciągle zainteresowany Volkswagen, w ramach którego do F1 miałoby wejść Audi lub Porsche. Rozmowy trwają.
https://www.motorsport.com/f1/news/mercedes-willing-to-drop-mgu-h-from-f1-power-unit-to-help-vw-entry/6665753/
Porsche coraz bliższe dołączenia do producentów nowych silników.
https://www.motorsport.com/f1/news/conditions-for-porsche-to-join-f1-now-coming-true/6738288/
Powraca temat nowego, azjatyckiego zespołu w Formule 1: Panthera Team Asia F1. Trwa zbieranie pieniędzy, pozyskiwanie sponsorów, formowanie zespołu i planowanie dołączenia do misztwostw świata najszynciej jak tylko to będzie możliwe, być może w sezonie 2025.
https://racingnews365.com/exclusive-potential-new-f1-team-ramp-up-efforts
Norris przedłużył kontrakt z McLarenem do końca roku 2025.
https://www.mclaren.com/racing/team/lando-norris/mclaren-racing-and-lando-norris-further-extend-relationship-through-2025/
Imola i GP Emilii-Romanii zostaje w kalendarzu Formuły 1 co najmniej do końca sezonu 2025.
https://www.formula1.com/en/latest/article.formula-1-announces-it-will-race-at-imola-until-2025.Rrtuijub7DtSJKD1uqmIq.html
Dołączenie nowego zespołu do Formuły 1 staje się coraz bardziej prawdopodobne: Andretti Global połączyło siły z General Motors i zamierza rozpocząć działalność z własnym zespołem pod marką Cadillac w 2025 roku, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem i zgłoszenie zostanie przyjęte.
https://www.andrettiautosport.com/news/andretti-global-and-general-motors-team-up-in-f1-pursuit
Oficjalnie: Andretti Formula Racing jako jedyne z czterech chętnych przeszło przez sito FIA i zostało zaakceptowane jako kandydat na nowy zespół w Formule 1. Nowy zespół musi jeszcze zostać zaakceptowany przez Formula One Management i zespoły startujące w mistrzostwach świata.
https://www.fia.com/news/fia-approves-andretti-formula-racing-application-after-rigorous-analysis
Charles Leclerc przedłużył kontrakt z Ferrari poza sezon 2024.
https://www.ferrari.com/en-EN/formula1/articles/scuderia-ferrari-and-charles-leclerc-moving-forward-together
Zespół Andretti/Cadillac nie dostał jeszcze zielonego światła na dołączenie do Formuły 1, ale rozpoczął już prace na poważnie. Trwają m.in. testy w tunelu aerodynamicznym bolidu pomyślanego już na sezon 2025.
https://theathletic.com/5235363/2024/01/29/andretti-f1-entry-approval-new-team/
Okazuje się, że w Formule 1 w najbliższej przyszłości nie ma miejsca na nowy zespół: zgłoszenie Andretti&Cadillac z możliwością startu już w 2025 lub 2026 roku zostało oficjalnie odrzucone. Pozostaje jeszcze zgłoszenie na sezon 2028.
https://corp.formula1.com/formula-1-statement-andretti-formula-racing-llc-application-to-participate-in-the-fia-formula-one-world-championship-summary-and-conclusions-of-commercial-assessment-process/
https://twitter.com/MarioAndretti/status/1752753382459117679
Nieoficjalnie: Hamilton ma po dwunastu latach opuścić Mercedesa-AMG i już w sezonie 2025 dołączyć do Ferrari!
https://www.bbc.com/sport/formula1/68163799
https://www.skysports.com/f1/news/12433/13061245/lewis-hamilton-to-join-ferrari-for-2025-formula-1-season
Oficjalnie: Hamilton w sezonie 2025 dołączy do Ferrari. Ferrari opuści Sainz.
https://www.mercedesamgf1.com/news/mercedes-amg-f1-lewis-to-part-ways
https://www.ferrari.com/en-EN/formula1/articles/scuderia-ferrari-press-release-01-feb-2024
https://twitter.com/Carlossainz55/status/1753134900129956343