https://www.youtube.com/watch?v=4gtBC7JMgvk
Pierwsze wyniki przedsezonowych testów: https://fiawec.alkamelsystems.com/
Audi najszybsze na jednym okrążeniu, Porsche najszybsze na prostej, prawie 340 km/h w trwającej, drugiej sesji, Toyota ponad sekundę za najszybszym Audi.
(https://s5d4.turboimagehost.com/t/18413408_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18413408/1.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/18413409_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18413409/2.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/18413411_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18413411/3.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/18413412_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18413412/4.jpg.html)
(https://s5d4.turboimagehost.com/t/18413413_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18413413/5.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/18413414_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18413414/6.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/18413416_7.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18413416/7.jpg.html)
I widać że to właśnie ta Toyota z gładkim przodem była szybsza za każdym razem, chyba przy tak długich prostych szukanie docisku poprzez taki klocowaty przód nie sprawdza się.
Pierwszy dzień prologu na torze imienia Paula Ricarda przed trzecim sezonem WEC zakończony. W trzech sesjach, dwóch dziennych i jednej nocnej, najszybsze okazało się Porsche z numerem #20, które o 0,78 sekundy wyprzedziło najszybsze Audi. Trzecie kolejne 919, czwarta Toyota ze stratą 1,07 sekundy. Porsche zrobiły w sumie 359 okrążeń, Audi tylko 177, a Toyoty 372. Na prostej najszybsze było Porsche - 339,6 km/h. Na drugim miejscu Toyota z wynikiem 328,5 km/h, oba Audi w przedziale poniżej 303 km/h.
https://fiawec.alkamelsystems.com/
W nocnej sesji najszybsze Audi było dopiero czwarte, no i dlaczego nie mogą na prostych nadążać za Porsche i Toyotami?
Jakieś poważne kłopoty Audi. Ciekawe czy chodzi o zespół napędowy?
Audi nie miało żadnych kłopotów, a najmniejsza prędkość maksymalna wynika prawdopodobnie z największego docisku aerodynamicznego, co, jak widać po czasach okrążeń, w niczym nie przeszkadzało.
W całym weekendzie najszybsze było Porsche we wczorajszej, nocnej sesji. Piątekowy wynik poprawiła dzisiaj z czołówki tylko Toyota z numerem 8.
(https://s5d4.turboimagehost.com/t1/18433407_prolog.png) (https://www.turboimagehost.com/p/18433407/prolog.png.html)
News: 6 Hours of Silverstone - Pierwsza bitwa (https://autogen.pl/news-3229-6-hours-of-silverstone-pierwsza-bitwa.html).
(https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617538_audi_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617538/audi_1.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617539_audi_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617539/audi_2.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617540_porsche_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617540/porsche_3.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617541_toyota_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617541/toyota_3.jpg.html)
(https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617542_porsche_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617542/porsche_4.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617543_toyota_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617543/toyota_4.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617544_porsche_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617544/porsche_6.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/18617545_toyota_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18617545/toyota_6.jpg.html)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Audi największy przegrany, ale widać że rywalizacja jest bardzo wyrównana.
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Zbiór motywacji (https://autogen.pl/news-3238-6-hours-of-spa-francorchamps-zbior-motywacji.html).
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709901_audi_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709901/audi_1.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709902_audi_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709902/audi_3.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709903_audi_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709903/audi_4.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709904_audi_9.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709904/audi_9.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709905_audi_12.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709905/audi_12.jpg.html)
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709907_porsche_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709907/porsche_5.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709908_porsche_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709908/porsche_6.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709909_porsche_7.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709909/porsche_7.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709910_porsche_9.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709910/porsche_9.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709911_porsche_15.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709911/porsche_15.jpg.html)
(https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709913_toyota_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709913/toyota_1.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709914_toyota_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709914/toyota_2.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709915_toyota_8.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709915/toyota_8.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709916_toyota_12.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709916/toyota_12.jpg.html) (https://s5d3.turboimagehost.com/t/18709917_toyota_15.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/18709917/toyota_15.jpg.html)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Już w ten weekend ACO przy okazji trzeciej rundy European Le Mans Series i pierwszej Asian Le Mans Series ujawni na Red Bull Ringu w Austraii i Speedium w Korei Południowej nową klasę LMP3.
https://www.24h-lemans.com/en/news/asian-lms-and-european-lms-the-aco-presents-the-new-lm-p3-_2_2_1746_16415.html
Fajnie to wszystko się rozwija :)
Jak dla mnie cała ta idea LMP3 jest beznadziejna, ujednolicenie na siłę chyba nigdy nie przyniosło żadnej serii korzyści.
Jeżeli już to widziałbym to zupełnie prościej - hardkorowe prototypy pokroju LMP1, jedna klasa GT takich, jakie mamy teraz i jedna klasa pośrednia, coś w stylu aut GT1 sprzed kilku lat (sporo szybsze od GTE i widocznie wolniejsze od LMP1). Po co kombinować?
Takie ujednolicenie europejskich i azjatyckich pucharów, w którym teraz mamy CN i FLM to bardzo dobry pomysł. Nowe zespoły, które nie mają ogromnych budżetów i samochody będą mogły pokazać się teraz i tu i tu. Według mnie sytuacja win-win. I co rozumiesz przez "hardcorowe"? Hardcorowe będą właśnie LMP3, LMP1 to dzisiaj prawie statki kosmiczne.
Naprawdę chciałbyś zlikwidować obecnie najpopularniejsze LMP2 i otworzyć GT1? Co miałyby zrobić wtedy wszystkie zespoły LMP2? Znaleźć wielkie pieniądze na działalność LMP1? Zostać zdegradowane do GT? Kto miałby zainteresować się GT1, oprócz producentów z obecnych GTE i GT3? Opracowanie GT1, o ile tylko nie byłyby to ostrzejsze GTE, to byłyby kolejne, ogromne koszty, także organizacji nowych mistrzostw, a takie GT1 World skończyło się nie bez powodu bardzo szybko.
News: Le Mans Prototypes 3 - Kategoria wejściowa (https://autogen.pl/news-3313-le-mans-prototypes-3-kategoria-wejsciowa.html).
(https://s5d1.turboimagehost.com/t/19473084_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19473084/1.jpg.html) (https://s5d1.turboimagehost.com/t/19473085_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19473085/2.jpg.html)
https://www.24h-lemans.com/en/news/the-aco-unveils-the-new-lm-p3_2_2_1746_16432.html
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Teraz na dobrą sprawę LMP3 to puchar jednej marki, w LMP2 mamy Orecę, Morgana, Ligiera i Zyteka. Cztery samochody na dwadzieścia zespołów są jeszcze zrozumiałe w kategorii GT, ale jednak od prototypów oczekuję więcej innowacji.
GT1, o którym wspomniałem to dość niedokładne porównanie - może raczej lepiej pasowałaby nazwa GTH, w której startowałyby auta GT, ale wyższej klasy niż GTE(jak GT1 przed kilkoma laty: MC12, S7R, 550, Murcielago i przyjaciele) z systemami elektrycznymi podobnymi do tych, jakie mamy teraz w LMP1-H. Żaden pojazd bazujący na aucie drogowym i tak nie dogoni prototypów.
Czyli krótko mówiąc: LMP1-H i -L(ale bez tej przesadzonej przewagi hybryd), GTH i GTE
Dobra, nawet jeżeli ten pomysł z GTH nie trzyma się kupy to i tak używanie jednakowych komponentów w LMP3 na siłę jest beznadziejne.
Cytat: rafal345 w 19.07.2014, 14:33:40
Teraz na dobrą sprawę LMP3 to puchar jednej marki
Jednej marki? Oreca będzie dostarczać tylko układy napędowe - gotowe silniki+skrzynie. Chętnych do budowy samochodów LMP3 na pewno nie zabraknie, już teraz gotowość zadeklarowało kilka zespołów.
WEC wraca po wakacyjnej przerwie na drugą połowę sezonu, złożoną z pięciu eliminacji. Pierwszą będzie jutrzejszy, 6-godzinny wyścig na pętli Circuit of the Americas. Po trzecie pole position w tym roku sięgnęła Toyota z numerem 8, której załogę tworzą Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sebastien Buemi. Drugie i trzecie Porsche, dla Audi rozczarowanie: miejsce 4 i 6. Wśród prywatnych LMP1 najszybsze było oczywiście Rebellion Racing. Nowy Lotus P1/01 z powodu awarii skrzynia biegów nie wziął udziału w kwalifikacjach i wystartuje z alei serwisowej. Pierwsze pole startowe w grupie LMP2 zdobył Ligier JS P2-Nissan od G-Drive Racing.
1. Buemi/Davidson/Lapierre (Toyota) 1m 49.093s
2. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 1m 50.283s
3. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 1m 50.302s
4. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi) 1m 50.340s
5. Conway/Sarrazin/Wurz (Toyota) 1m 50.363s
6. Di Grassi/Duval/Kristensen (Audi) 1m 51.456s
7. Belicchi/Kraihamer/Leimer (Rebellion-Toyota) 1m 54.665s
8. Canal/Pla/Rusinov (Morgan-Nissan) 1m 56.075s
9. Bradley/Howson/Matsuda (Oreca-Nissan) 1m 56.371s
10. Brown/Dalziel/Sharp (HPD-Honda) 1m 57.262s
[zdjęcia off-line]
News: 6 Hours of Circuit of the Americas - Teksas w deszczu (https://autogen.pl/news-3387-6-hours-of-circuit-of-the-americas-teksas-w-deszczu.html).
(https://s28.postimg.cc/9fw5bsxx5/image.jpg) (https://postimg.cc/image/9fw5bsxx5/) (https://s28.postimg.cc/wqab7had5/image.jpg) (https://postimg.cc/image/wqab7had5/) (https://s28.postimg.cc/tux80m6d5/image.jpg) (https://postimg.cc/image/tux80m6d5/) (https://s28.postimg.cc/lvsv5jr95/image.jpg) (https://postimg.cc/image/lvsv5jr95/)
(https://s28.postimg.cc/d21yog4ah/image.jpg) (https://postimg.cc/image/d21yog4ah/) (https://s28.postimg.cc/vlg923nw9/image.jpg) (https://postimg.cc/image/vlg923nw9/) (https://s28.postimg.cc/uo9tt8ce1/image.jpg) (https://postimg.cc/image/uo9tt8ce1/) (https://s28.postimg.cc/66hq5c9tl/image.jpg) (https://postimg.cc/image/66hq5c9tl/)
(https://s28.postimg.cc/3vjo15z21/image.jpg) (https://postimg.cc/image/3vjo15z21/) (https://s28.postimg.cc/uus4a2awp/image.jpg) (https://postimg.cc/image/uus4a2awp/) (https://s28.postimg.cc/jjpglp41l/image.jpg) (https://postimg.cc/image/jjpglp41l/) (https://s28.postimg.cc/fbuocy2m1/image.jpg) (https://postimg.cc/image/fbuocy2m1/)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
FIA ogłosiła przyszłoroczny kalendarz WEC. Nowością wśród ośmiu wyścigów na czterech kontynentach jest 6-godzinny wyścig na Nürburgringu w miejsce Sao Paulo, gdzie będą trwać prace renowacyjne. W przyszłym roku impreza znana również jako 1000 km of Nürburgring będzie świętować swoją 50-lecie.
https://www.fia.com/news/2015-fia-wec-calendar-unveiled
A może skoro w przyszłym roku ma być wyścig WTCC na Nordschleife, to może i w końcu WEC się na niego zdecyduje :D
To byłoby coś niesamowitego!
Dzisiejsze prototypy na Nordschleife? Nie ma mowy, bez ogromnej modernizacji toru. Samochody GT czy turystyczne jak najbardziej sobie tu radzą, ale prototypy ze swoją aerodynamiką i zawieszeniem będą zbyt delikatne na taki tor i zbyt szybkie. Kiedy ostatnio były tu prototypy wielu kierowców obawiało się o swoje życie, bo przez wyboje samochody skakały gdzie tylko chciały, ale szaleńców jak Bellof też nie brakowało. Nie wspominając nawet o standardach bezpieczeństwa z tymi wszystkimi ścianami tuż przy drodze i drzewami w koło. I właśnie 1000 km of Nürburgring w 1983 roku było ostatnim wyścigiem z prototypami na Nordschleife.
News: 6 Hours of Fuji - Wyrównane rachunki (https://autogen.pl/news-3408-6-hours-of-fuji-wyrownane-rachunki.html).
(https://s9.postimg.cc/zcget7ve3/fuji_1.jpg) (https://postimg.cc/image/zcget7ve3/) (https://s9.postimg.cc/x6m3yprxn/fuji_2.jpg) (https://postimg.cc/image/x6m3yprxn/) (https://s9.postimg.cc/7qdn8jc17/fuji_3.jpg) (https://postimg.cc/image/7qdn8jc17/) (https://s9.postimg.cc/xi3kbh8dn/fuji_4.jpg) (https://postimg.cc/image/xi3kbh8dn/)
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Cytat: Brandis w 11.10.2014, 11:05:41
Dzisiejsze prototypy na Nordschleife? Nie ma mowy, bez ogromnej modernizacji toru. Samochody GT czy turystyczne jak najbardziej sobie tu radzą, ale prototypy ze swoją aerodynamiką i zawieszeniem będą zbyt delikatne na taki tor i zbyt szybkie. Kiedy ostatnio były tu prototypy wielu kierowców obawiało się o swoje życie, bo przez wyboje samochody skakały gdzie tylko chciały, ale szaleńców jak Bellof też nie brakowało. Nie wspominając nawet o standardach bezpieczeństwa z tymi wszystkimi ścianami tuż przy drodze i drzewami w koło. I właśnie 1000 km of Nürburgring w 1983 roku było ostatnim wyścigiem z prototypami na Nordschleife.
Jedyny problem, jaki widzę to jakość asfaltu w niektórych miejscach i niedostateczne zabezpieczenie (bariery itp). Zbyt szybkie? Proszę Cię, bez przesady, zawsze można oglądać kolarstwo jeżeli prototypy są zbyt szybkie ;D
Wyrwałeś kawałek zdania z kontekstu. ;) Oczywiście, że są za szybkie na Nordschleife, właśnie ze względu na tamtejszą nawierzchnię, zabezpieczenia i to, że liczy się tam przyczepność mechaniczna, jak w samochodach GT, a prototypy to także ogromny docisk aerodynamiczny. Na takiej trasie ich aerodynamika nie będzie po prostu "pracować", nie wspominając o potencjalnych uszkodzeniach, na przykład na karuzeli. Dlatego od ponad 30 lat nie ma na Nordschleife ani najszybszych prototypów ani Formuły 1.
Troche szkoda ze f1 i lmp1 nie mogą startować na nurburgringu :( Ten tor jest tak jakby wyznacznikiem prędkości samochodów
i fajnie by było zobaczyć jak szybkie one są, możemy się tylko domyślać
News: 6 Hours of Shanghai - Kombinacja z powtórzeniami (https://autogen.pl/news-3431-6-hours-of-shanghai-kombinacja-z-powtorzeniami.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
News: 6 Hours of Bahrain - Mistrzowie drugiego planu (https://autogen.pl/news-3448-6-hours-of-bahrain-mistrzowie-drugiego-planu.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Cytat"Nasi kierowcy jechali bez zastrzeżeń ale regulaminowa, niewielka pojemność zbiorników paliwa, mimo niskiego spalania silników Diesla, zmusiła nas do dodatkowego postoju na pięć okrążeń przed końcem wyścigu i ciągłego skupiania na oszczędzaniu paliwa. W taki sposób wyścigu się nie wygra."
https://www.youtube.com/watch?v=khA67-r5lSQ
Nie do końca taki bull shit bo zbudowane od nowa R18 #1 musieli rzeczywiście bardziej pilnować. ;) Na dziesięć minut przed końcem, o czym mówi Ullrich, musieli je jeszcze raz tankować, a wcześniej zjeżdżali z toru sześć razy, tyle samo co R18 #2. Ale dziwnie brzmi ten argument o zbiornikach paliwa, w benzynach w tym roku ich pojemność zmniejszono jeszcze bardziej.
News: 6 Horas de Sao Paulo - Teraz Porsche (https://autogen.pl/news-3467-6-horas-de-sao-paulo-teraz-porsche.html).
[zdjęcia off-line]
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
https://www.youtube.com/watch?v=HJq7LMLD7ao
https://www.youtube.com/watch?v=m14ZfX4HtKM