AutoGEN.pl Forum

Motoryzacja => Technika => Wątek zaczęty przez: Ecnelis w 13.08.2009, 15:26:12

Tytuł: Silnik 5-suwowy Ilmor Engineering
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 13.08.2009, 15:26:12
Brytyjskie Ilmor Engineering trudniące się od blisko ćwierć wieku przede wszystkim produkcją silników wyścigowych (Formuła 1, IndyCar) opracowało niedawno silnik... 5-suwowy (przynajmniej z nazwy ;)). Zasada działania, nie wgłębiając się w szczegóły, jest dość prosta. Jednostka posiada 3 cylindry. Dwa skrajne pracują w tradycyjnym trybie 4-suwowym (ssanie, sprężanie, rozprężanie, wydech), a trzeci, centralny służy jako niskociśnieniowa komora, w której dopalane są resztki.

(https://img41.imageshack.us/img41/3500/50389193.jpg)

Pierwszy prototyp, który pokazano minionego miesiąca na Engine Expo w Stuttgarcie, to turbodoładowany silnik o pojemności 0,7 litra, rozwijający moc 132 KM (7000 rpm) i moment obrotowy 166 Nm (5000 rpm). Zalety? Spalanie na poziomie jednostek wysokoprężnych, niższa emisja szkodliwych spalin, mniejsza masa i wymiary, łatwość budowy (nie potrzeba nowych technik, ani technologii), wysoka kulatura pracy. Kolejnym krokiem Ilmor Engineering ma być jednostka o pojemności 1 litra rozwijająca 150 KM.

Oficjalna strona: https://www.ilmor.co.uk/concept_5-stroke_1.php
Tytuł: Silnik 5-suwowy Ilmor Engineering
Wiadomość wysłana przez: marcingwr w 05.12.2009, 20:25:36
Ja nie jestem pewny czy Mazda ich nie stosuje :| Bo sa silniki 1.4 co maja 220 KM bodajze i moze to jest na tej samej zasadzie co tutaj opisujesz. Jak to ktos wie to fanie by bylo sie dowiedziec
Tytuł: Silnik 5-suwowy Ilmor Engineering
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 05.12.2009, 20:29:31
U Mazdy to są silniki Wankla z obrotowym tłokiem. ;)

Polecam tekst: Symfonia cylindrów (https://autogen.pl/art-16-rodzaje-i-zasada-dzialania-silnikow.html).
Tytuł: Silnik 5-suwowy Ilmor Engineering
Wiadomość wysłana przez: marcingwr w 06.12.2009, 22:11:34
Podziękował Panie Kierowniku :D