Oto wątek poświęcony Fordowi Sierrze w wydaniu RS Cosworth, który dołączył właśnie do naszej bazy w dwóch wydaniach: jako Ford Sierra RS Cosworth (https://autogen.pl/car-685-Ford-Sierra-RS-Cosworth.html) oraz jako limitowany Ford Sierra RS500 Cosworth (https://autogen.pl/car-686-Ford-Sierra-RS500-Cosworth.html).
(https://autogen.pl/cars/FordSierraRSC/m/1.jpg) (https://autogen.pl/gallery-685,1-Ford-Sierra-RS-Cosworth.html) (https://autogen.pl/cars/FordSierraRSC/m/2.jpg) (https://autogen.pl/gallery-685,2-Ford-Sierra-RS-Cosworth.html) (https://autogen.pl/cars/FordSierraRS500/m/1.jpg) (https://autogen.pl/gallery-685,1-Ford-Sierra-RS-Cosworth.html) (https://autogen.pl/cars/FordSierraRS500/m/2.jpg) (https://autogen.pl/gallery-685,2-Ford-Sierra-RS-Cosworth.html)
Zachęcam do komentowania. :)
https://www.youtube.com/watch?v=aNMtpr2_Ieg
Genialny początek! :D Potem trochę słabiej, ale to pewnie muzealne egzemplarze i nie można było ich męczyć. I pomyśleć, że kiedyś dało się zrobić takiego Escorta z napędem na obie osie a dzisiaj bez opamiętania w Focusie RS pakują na przód już prawie 400 koni. Bez większego sensu, byle tylko można było się pochwalić większą mocą.
Nie wiem czy pamiętasz, ale jeszcze przedprodukcyjne wersje Focusa RS jakieś 5-6 lat temu osiągały niesamowite ~8:20 na Nordschleife, więc przedni napęd z Revoknuckle chyba jednak daje radę :p
Nordschleife to nie jest jakaś jedyna, słuszna wyrocznia. ;) No i różnica 80 KM oraz kilkanaście lat postępu technologicznego robią oczywiście swoje. Jaki czas miałby Escort RS Cosworth - trudno cokolwiek porównywać nie wiedząc tego. Gdyby powstał dzisiaj byłby z pewnością o kilka klas szybszy od takiego Focusa RS, na przednią oś nie można pakować mocy w nieskończoność. Ale raczej nie powstanie i to miałem na myśli.
https://www.youtube.com/watch?v=ywooLVq3tws