Po drogowym P 4/5 zbudowanym w Pininfarinie i wyścigowym P 4/5 Competizione, które startuje na Nuerburgringu czas na ścigacz klasy LMP! Zespół odpowiedzialny za Competizione, która jest obecnie hybrydą (KERS) z 4-litrowym V8 z 430 Scuderii o łączej mocy około 565 KM, opublikował dziś jego pierwsze szkice. Auto miałoby pojawić się w sezonie 2014.
(https://s4d3.turboimagehost.com/t1/13260634_z1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/13260634/z1.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t1/13260635_z2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/13260635/z2.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t1/13260636_z3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/13260636/z3.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t1/13260638_z4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/13260638/z4.jpg.html)
News: Ferrari P4/5 LMP - Sezon łowiecki (https://autogen.pl/news-2499-ferrari-p4-5-lmp-sezon-lowiecki.html).
Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
A czy ktoś wie, czy zespół będzie miał wsparcie Ferrari? I jak rozumiem będzie to klasa LMP2.
P 4/5 Competizione startuje nie jako Ferrari, ale Scuderia Cameron Glickenhaus, więc i z LMP pewnie będzie podobnie...
Nowe P 4/5 ma być samochodem klasy LMP1, która w roku 2014 zmieni się na tyle, że będzie tam pasował idealnie: będą dopuszczone tylko coupe, zostanie obniżona masa samochodu i wymiary zewnętrzne, hybrydy wjadą na całego, będzie jeszcze bardziej ograniczone zużycie paliwa itd itp. Pełna lista zmian na stronie ACO: Technical_regulation_2014.pdf (https://www.lemans.org/wpphpFichiers/1/1/ressources/Pdf/2012/24-heures-du-mans/conference_de_presse/technical_regulation_2014.pdf).
Tak wiem, że nie stratują jako zespół fabryczny, tylko ciekawi mnie - jako z wejście do klasy LMP, może dostaną wsparcie fabryczne. Ale masz rację, że będzie podobnie jak P4/5 Competizione, jak nie tak samo.
Bardzo dobra wiadomość, że od 2014 będzie tyle zmian, będzie się działo.
Jeśli będzie tak wyglądał jak na szkicach, to będzie z pewnością jednym z najładniejszych aut w historii Le Mans. Obawiam się jednak, że albo nie będzie tak wyglądał - co najwyżej podobnie, albo nie zakwalifikuje się do wyścigu. Maszyny LMP1 podporządkowane są osiągom, a nie prezencji. Poza tym muszą spełniać szereg regulaminowych wymogów. Do tego czołowe ekipy pompują góry pieniędzy w bolidy. Ich nie buduje się kosztem 5 mln euro. Ale dość tych narzekań... :P Mam nadzieję, że auto powstanie w bardzo podobnej formie jak na rysunkach i będzie na tyle szybkie, żeby zakwalifikować się do wyścigu :)
Odkop, ale czy cokolwiek słychać na temat tego projektu?
W sumie od półtora roku jest cisza, a SCG skupia się na projekcie 003.
Czyli jednak LMP trochę Glickenhausa przerosło. Trochę szkoda, Olgierd miał rację :p
Prace nad samochodem klasy LMP1 ze stajni Scuderia Cameron Glickenhaus idą w najlepsze. Jest już zaklepany silnik i system hybrydowy od Boscha, którego elementy znajdziemy w Audi R18. Zespół pracuje także nad kolejnymi egzemplarzami modelu 003 w specyfikacji drogowej i torowej oraz bliżej nieokreślonym one-offem.
https://blackflag.jalopnik.com/jim-glickenhaus-2017-le-mans-car-already-has-an-engine-1735682208
SCG idzie za ciosem: firma zapowiada model 007 z pogranicza LMP1 i GT1, którym zamierza wybrać się do Le Mans, wystartować w wyścigu, przejechać się na odpoczynek przy obiedzie i wrócić do domu. Dla klientów powstać ma siedem egzemplarzy drogowych oraz jeden wyścigowy. Więcej szczegółów wkrótce...
https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus/posts/2154140227947772
The last time a car built in the United State finished First Overall at Le Mans was in 1967. We aim to change that. Our goal remains. A road Legal LMP1/GT1 that we plan to drive to Le Mans, race and then drive to dinner. SCG 007 LMP1. Seven Road Examples and one customer race version will be available. Watch this space...
This is for America. For Briggs, Carol and Jim Hall. For all of us. SCG will operate at cost for this program and will fund it no matter what even if it's just one car racing against the World. SCG 007 LMP1. We are offering a limit run of 25 road legal versions and 1 race version besides ours. All profits to go to funding our Le Mans Program. Price TBD around $1mm. It's been 50 years since a car built in America finished First Overall at Le Mans. We aim to change that.
https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus/posts/2163540557007739
(https://s5.postimg.cc/jhfsdpudv/Render-2018_1.jpg) (https://postimg.cc/image/jhfsdpudv/) (https://s5.postimg.cc/mbixr7u03/Render-2018_10.jpg) (https://postimg.cc/image/mbixr7u03/) (https://s5.postimg.cc/nqkifxfnn/Render-2018_11.jpg) (https://postimg.cc/image/nqkifxfnn/) (https://s5.postimg.cc/mbixr6jpf/Render-2018_2.jpg) (https://postimg.cc/image/mbixr6jpf/)
(https://s5.postimg.cc/8ulz8atyb/Render-2018_3.jpg) (https://postimg.cc/image/8ulz8atyb/) (https://s5.postimg.cc/wycqwkwzn/Render-2018_4.jpg) (https://postimg.cc/image/wycqwkwzn/) (https://s5.postimg.cc/j4oe7k6z7/Render-2018_5.jpg) (https://postimg.cc/image/j4oe7k6z7/) (https://s5.postimg.cc/60ituuzhv/Render-2018_6.jpg) (https://postimg.cc/image/60ituuzhv/)
(https://s5.postimg.cc/n11q3k7eb/Render-2018_7.jpg) (https://postimg.cc/image/n11q3k7eb/) (https://s5.postimg.cc/i2e7p0vvn/Render-2018_8.jpg) (https://postimg.cc/image/i2e7p0vvn/) (https://s5.postimg.cc/y0mxf6d8z/Render-2018_9.jpg) (https://postimg.cc/image/y0mxf6d8z/)
Czy nowa klasa hypercars to nie są przypadkiem też prototypy, ale trochę wystylizowane na samochody drogowe?
Jeśli tak, to co ten człowiek wyprawia ;D
Oficjalnie: SCG 007 ma być gotowe na zupełnie nowy sezon WEC i zupełnie nową klasę hipersamochodów już w roku 2020. Mówi się o wystawieniu dwóch egzemplarzy, które mają być napędzane jednostkami od General Motors. Firma ma też już kilku klientów na wersję drogową. Wyścigowe 007 będzie budowane w Turynie, ale SCG stale się rozrasta: zabezpieczono już miejscówkę na nową fabrykę w Connecticut. Bardziej szczegółowe informacje na temat projektu 007 mamy poznać lada dzień.
https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus/posts/2318894894805637
https://glickenhausracing.com/scg-007/
Cytat: Ecnelis w 06.11.2018, 18:22:32które mają być napędzane jednostkami od General Motors
Chyba już byłoby lepiej, gdyby tego nie napisali, bo to tak bardzo brzmi jakby chcieli tam wsadzić LS9 albo LT4 ;D
Na pierwszy rzut oka to jest absurdalny pomysł, ale kto wie...
https://sportscar365.com/lemans/wec/glickenhaus-hypercar-could-be-evolution-of-003c/
Najnowsze wieści z obozu SCG: https://glickenhausracing.com/press-bulletin-november-2018
- 25 milionów dolarów od sponsorów na WEC 2020/21 i Le Mans
- sieć sprzedaży w 21 stanach USA
- utworzenie Glickenhaus North America Racing, które zapewni wsparcie prywatnym zespołom z modelami 004 GT3, 006 GT4, 007 LMP1 oraz Baja Boot
- Michelin oficjalnym dostawcą opon
- ruszają prace nad nową fabryką, która ma produkować 15 aut tygodniowo
- i wiele, wiele innych
News: SCG 007 LMP1 - Na podbój świata (https://autogen.pl/news-4831-scg-007-lmp1-na-podboj-swiata.html).
W zasadzie skoro 007 to zmodyfikowane 003, to nie wiem, dlaczego 007 ma zupełnie niepasujący pysk od 004.
Mimo tego wszystkiego trzymam kciuki
003 + 004 = 007 :D
Scuderia Cameron Glickenhaus zapowiada torowe 004C na grupę GT2 oraz GT3/SPX (homologacja GT3 w okolicach 2021 roku, gdy produkcja osiągnie 300 sztuk), a także torowe 006 klasy GT4. SCG potwierdza również drogowe 007 jako hybrydę z 650 KM na tylnej osi i 150 KM na przedniej.
It now looks like we will be offering our Glickenhaus 004C as a GT2 and as a GT3/SPX. It will be fully GT2/SPX eligible in 2020 and GT3 when we reach 300 004's around 2021. A GT2 to GT3/SPX kit will be available. We will offer full support, spares, etc. We have one Slot available to race alongside our factory GT3/SPX in 2020 at The Ring and hope to show up with one factory and three customer entries. Our GT4 will be a race version of our 006. We are very excited about GT2 as it will be an amature class and will have races all around the world for 50 race weekends a year. Our 004GT2 will also make a great track day car. We will have more information on our 2020/2021 LMP1 007 as soon as rules are finalised and plan to also offer 25 road legal 007LMP1's. They will have 650 RWHP from our ICE and 150 FWHP from our KERS system. Exciting times.
"Glickenhaus LMP1" Hmmmm...
(https://s7d7.turboimg.net/t1/41808603_lmp1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/41808603/lmp1.jpg.html)
Pierwsze widoki na 007: https://glickenhausracing.com/scg-007
(https://i.postimg.cc/jLwsPY41/image001-1.jpg) (https://postimg.cc/jLwsPY41) (https://i.postimg.cc/FfmmMdXt/image002-1.jpg) (https://postimg.cc/FfmmMdXt) (https://i.postimg.cc/svk3JHng/image003-1.jpg) (https://postimg.cc/svk3JHng) (https://i.postimg.cc/3k2Yfj6C/p1-1.jpg) (https://postimg.cc/3k2Yfj6C)
Niestety, bez solidnego BoP to wygląda jak przekąska dla Astona i Toyoty. Może mógłby to być hypercar klasy Astona Valhalli.
News: SCG 007 LMH - Magiczna okazja (https://autogen.pl/news-5178-scg-007-lmh-magiczna-okazja.html).
(https://i.postimg.cc/vxLFDZN9/img001.jpg) (https://postimg.cc/vxLFDZN9) (https://i.postimg.cc/YGFwK3Nd/img002.jpg) (https://postimg.cc/YGFwK3Nd) (https://i.postimg.cc/BPGfqKM4/img003.jpg) (https://postimg.cc/BPGfqKM4) (https://i.postimg.cc/3WgHttxR/img004.jpg) (https://postimg.cc/3WgHttxR)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Nareszcie nabiera właściwych proporcji, chociaż wciąż mam wrażenie że nie mają szans.
Okazuje się, że model 007 miał być początkowo przygotowany we współpracy z Alfą Romeo, od której miała pochodzić jednostka napędowa. Zmiany w przepisach i oczekiwania dotyczące jednostki napędowej sprawiły jednak, że do tego nie dojdzie. Kto przygotuje nowy silnik? Glickenhaus zdradzi to wkrótce. Ujawni również z jakim zespołem Formuły 1 nawiązał współpracę w celu przejścia testów w tunelu aerodynamicznym. 007 ma wystartować w czterech ostatnich wyścigach przyszłego sezonu WEC: Kyalami, Sebring, Spa-Francorchamps oraz Le Mans. Pokazowy, statyczny model ma pojawić się podczas tegorocznego Le Mans, przed którym w paradzie pojedzie 004C.
https://racer.com/2020/02/20/rules-change-kos-glickenhaus-alfa-v6-twin-turbo-plans/
Muł testowy silnika - trzy cylindry w rzędzie, czyli połowa z docelowego V6.
https://www.youtube.com/watch?v=n0PiJHRvME8
Podwójnie turbodoładowane V6 dla SCG przygotowuje francuskie Pipo Moteurs.
(https://i.postimg.cc/JyJmqsw9/Pipo-Moteurs-1.jpg) (https://postimg.cc/JyJmqsw9) (https://i.postimg.cc/HrrTrS6W/Pipo-Moteurs-2.jpg) (https://postimg.cc/HrrTrS6W) (https://i.postimg.cc/w1ngLhrX/Pipo-Moteurs-3.jpg) (https://postimg.cc/w1ngLhrX) (https://i.postimg.cc/6yj95sL1/Pipo-Moteurs-4.jpg) (https://postimg.cc/6yj95sL1)
Kolejne wieści od Jamesa Glickenhausa:
- obecnie powstają dwie sztuki 007 dla klientów
- możliwe, że wkrótce rozpocznie siębudowa również trzeciej
- trwają rozmowy z kolejnymi zespołami zainteresowanymi samochodem
- nie wykluczone, że 007 będzie oferowane innym markom jako platforma do zasilenia własnym silnikiem
- silnik 007 nie będzie wysilony, co wydłuży jego żywotność
- jedna sztuka 007 ma kosztować tylko 2 miliony dolarów
https://www.facebook.com/james.glickenhaus/posts/10158052097087348
Kolejne wizualizacje 007 z kolejnymi zmianami koncepcji karoserii:
(https://i.postimg.cc/NywHJrLm/red-white-1.jpg) (https://postimg.cc/NywHJrLm) (https://i.postimg.cc/RJq667b5/red-white-2.jpg) (https://postimg.cc/RJq667b5) (https://i.postimg.cc/xJfbYDvd/red-white-3.jpg) (https://postimg.cc/xJfbYDvd)
(https://i.postimg.cc/CZHfWLft/red-white-4.jpg) (https://postimg.cc/CZHfWLft) (https://i.postimg.cc/XGsBYHLk/red-white-5.jpg) (https://postimg.cc/XGsBYHLk)
SCG zapowiada na przyszłoroczne Le Mans dwie sztuki 007 LMH. Wcześniej maszyna ma wystartować na Sebring oraz Spa-Francorchamps.
https://www.lemans.org/en/news/glickenhaus-announces-glickenhaus-and-le-mans-david-vs-goliath/53819
(https://s7d3.turboimg.net/t1/54829463_scg-007.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/54829463/scg-007.jpg.html)
Złe wiadomości: wygląda na to, że 007 LMH nie będzie miało wstępu do serii pod szyldem IMSA, ponieważ SCG nie mieści się w definicji "producenta głównego nurtu".
https://twitter.com/Glickenhaus/status/1273669567873679363
Silnik i skrzynia biegów:
(https://i.postimg.cc/ZWcd3RDD/Pipo-1.jpg) (https://postimg.cc/ZWcd3RDD) (https://i.postimg.cc/nCq7FTKx/Pipo-2.jpg) (https://postimg.cc/nCq7FTKx) (https://i.postimg.cc/k29SB8wb/Pipo-3.jpg) (https://postimg.cc/k29SB8wb)
Aktualizacja projektu 007:
- w tym tygodniu kończą się prace w tunelu aerodynamicznym
- pierwszy silnik od Pipo ląduje na hamowni w Październiku
- w listopadzie rusza budowa pierwszego egzemplarza samochodu
- pierwsze testy w styczniu
- pierwszy start w marcu na Sebring
https://www.facebook.com/james.glickenhaus/posts/10158428357482348
Prace nad budową pierwszego egzamplarza trwają:
(https://i.postimg.cc/7b0gR0Wh/x-1.jpg) (https://postimg.cc/7b0gR0Wh) (https://i.postimg.cc/nCxvfryk/x-2.jpg) (https://postimg.cc/nCxvfryk) (https://i.postimg.cc/bZNkdMNS/x-3.jpg) (https://postimg.cc/bZNkdMNS)
(https://i.postimg.cc/N5xRsYYw/x-4.jpg) (https://postimg.cc/N5xRsYYw) (https://i.postimg.cc/YvngF3hn/x-5.jpg) (https://postimg.cc/YvngF3hn) (https://i.postimg.cc/2q1W7ZWz/x-6.jpg) (https://postimg.cc/2q1W7ZWz)
Robi się coraz ciekawiej: nad aerodynamiką 007 pracuje Sauber, a obsługę zespołu złożonego z dwóch samochodów, wliczając personel i sprzęt, zapewni Joest, ekipa mająca na koncie kilkanaście wygranych w Le Mans razem z Audi i Porsche. Debiut przesunięto z marcowego Sebring na Spa-Francorchamps pierwszego maja.
https://sportscar365.com/lemans/wec/glickenhaus-enlists-joest-sauber-to-support-lmh-program/
https://sportscar365.com/lemans/wec/glickenhaus-delays-lmh-debut-to-spa-rollout-this-month/
https://www.facebook.com/JoestRacing/posts/10164715276475192
Pierwsze odpalenie:
https://www.instagram.com/p/CLHbZHsgI6H/
https://www.instagram.com/p/CLHqj5aA4G-/
Pierwsza sztuka coraz bliższa ukończenia:
(https://i.postimg.cc/gn4hpS5H/1-1.jpg) (https://postimg.cc/gn4hpS5H) (https://i.postimg.cc/nXzDhKfb/1-2.jpg) (https://postimg.cc/nXzDhKfb) (https://i.postimg.cc/9rc9v5xf/1-3.jpg) (https://postimg.cc/9rc9v5xf) (https://i.postimg.cc/yWm9QYy5/1-4.jpg) (https://postimg.cc/yWm9QYy5)
https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus
Pierwszy raz w ruchu:
https://www.youtube.com/watch?v=3r0jJOWi5XE
https://www.youtube.com/watch?v=ZjbI_D56FJM
Czyli stopniowo widzieliśmy na wizualizacjach, że estetyczne wizje Glickenhausa przekształciły się w najzwyklejszy prototyp LMP (tak, to nie LMP...). Do przewidzenia, ale szkoda. Ciekawe, jak daleko będzie za Toyotą.
https://www.instagram.com/p/CLsD5C0gUWQ/
https://www.instagram.com/p/CLsEMgbABiR/
Średnio to wygląda na chwilę obecną...
https://www.instagram.com/p/CLuJPhwAVpE/
News: SCG 007 LMH - Pierwsze jazdy (https://autogen.pl/news-5407-scg-007-lmh-pierwsze-jazdy.html).
(https://i.postimg.cc/1VP3HXBw/img001.jpg) (https://postimg.cc/1VP3HXBw) (https://i.postimg.cc/vg5mffrG/img002.jpg) (https://postimg.cc/vg5mffrG) (https://i.postimg.cc/7JVYQ4tc/img003.jpg) (https://postimg.cc/7JVYQ4tc) (https://i.postimg.cc/DmKrDcYd/img004.jpg) (https://postimg.cc/DmKrDcYd)
Zachęcamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
https://www.youtube.com/watch?v=pSSCESwA8dI
Przełożenie Le Mans z czerwca na sierpień sprawia, że SCG może zbudować trzecią sztukę 007. Poszukiwani są chętni, którzy chcieliby wziąć udział w wyścigu.
https://www.facebook.com/james.glickenhaus/posts/10158832453667348
https://www.youtube.com/watch?v=DFls5krwcAo
007 rozbiło się podczas testów na Vallelundze. Kierowcy nic nie jest, zespół przy okazji napraw wprowadzi niezbędne poprawki i będzie kontynuował prace.
https://sportscar365.com/lemans/wec/glickenhaus-lmh-car-crashes-in-vallelunga-test/
(https://i.postimg.cc/BPvSxQCC/Vallelunga-crash-1.jpg) (https://postimg.cc/BPvSxQCC) (https://i.postimg.cc/Kkfckgtz/Vallelunga-crash-2.jpg) (https://postimg.cc/Kkfckgtz)
W najbliższych dniach na 007 czekają testy na torze Aragon w Hiszpanii. Egzemplarz numer #708 przejdzie 30-godzinny test, a egzemplarz #709 pojawi się w finalnym malowaniu i wystartuje w rundzie WEC w Portimao (za kierownicą Briscoe, Dumas i Westbrook). Egzemplarz #708 zrobi też pokazowe kółko przed tegorocznym 24h Nurburgring.
https://www.facebook.com/james.glickenhaus/posts/10158988754582348
https://www.facebook.com/james.glickenhaus/posts/10158993174567348
https://www.youtube.com/watch?v=i-NmJSxzrNw
News: SCG 007 LMH - Dzień do debiutu (https://autogen.pl/news-5483-scg-007-lmh-dzien-do-debiutu.html).
https://www.youtube.com/watch?v=bcIZ3bm8K3A
https://www.youtube.com/watch?v=ji8pJATkkaw
Zachęcamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
https://vimeo.com/640992661
https://www.youtube.com/watch?v=_ovRFuLja_w
https://www.youtube.com/watch?v=NhsZAkEseZQ
https://www.youtube.com/watch?v=Y2_QXBBR6EI
https://www.youtube.com/watch?v=BsXUPW43l5U
https://www.youtube.com/watch?v=dlJINhaX4ME
https://www.youtube.com/watch?v=6P2ykVzgQB0
https://www.youtube.com/watch?v=X4V1XwGzy5w
https://www.youtube.com/watch?v=B9CIJUSX7nw
https://www.youtube.com/watch?v=iYQoFq0PGIM
https://www.youtube.com/watch?v=EuQKAhuOU2Y
https://www.youtube.com/watch?v=OGnuut_9J1A
https://www.instagram.com/p/CfOnLIIgV8Z/
https://www.youtube.com/watch?v=Wf587yHYDuo
Nowe malowanie na Monzę.
(https://s8d2.turboimg.net/t1/77682900_s1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/77682900/s1.jpg.html) (https://s8d2.turboimg.net/t1/77682902_s2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/77682902/s2.jpg.html) (https://s8d2.turboimg.net/t1/77682904_s4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/77682904/s4.jpg.html)
https://www.youtube.com/watch?v=A39rP3AKMNU
https://www.youtube.com/watch?v=aXyfWvJ_oBA
https://www.youtube.com/watch?v=Pc3GfPpA7ms
Onboard z 24h Le Mans 2023:
https://www.youtube.com/watch?v=FgaG7PXZiFc
News: 24 Heures du Mans - Wyścigi to życie (https://autogen.pl/news-6031-24-heures-du-mans-wyscigi-to-zycie.html).
(https://i.postimg.cc/t7yjLKS2/img01.jpg) (https://postimg.cc/t7yjLKS2) (https://i.postimg.cc/Z0cSZwXZ/img02.jpg) (https://postimg.cc/Z0cSZwXZ) (https://i.postimg.cc/GHgnTHc5/img03.jpg) (https://postimg.cc/GHgnTHc5) (https://i.postimg.cc/vcZdmWdn/img04.jpg) (https://postimg.cc/vcZdmWdn)
https://www.youtube.com/watch?v=nBHpLmqKnKQ
https://www.youtube.com/watch?v=FNPACO6HtWo
Glickenhaus, bez dużego sponsora i drugiego samochodu w prywatnym zespole, co pozwoliłoby na opracowanie aktualizacji 007, nie wystartuje w WEC w sezonie 2024.
https://www.autosport.com/wec/news/glickenhaus-will-not-return-to-wec-in-2024-with-le-mans-hypercar/10533885/
https://www.dailysportscar.com/2023/10/17/scuderia-cameron-glickenhaus-confirms-end-of-wec-programme.html