AutoGEN.pl Forum

Samochody => Sportowe, usportowione, luksusowe => Wątek zaczęty przez: Ecnelis w 17.03.2013, 22:43:53

Tytuł: SCG 003S (2017)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 17.03.2013, 22:43:53
James Glickenhaus, którego znamy z Ferrari P4/5, i jego zespół rozpoczęli prace nad kolejnym, wyjątkowym supercoupe. Auto będzie nosiło oznaczenie P33 i będzie inspirowane prototypowym Ferrari Dino Competizione (w kolekcji Jima) i dużo luźniej Alfami Romeo Tipo 33. Znaki szczególne: trzy skrzydła, drzwi podobne do konceptu Modulo, masa zaledwie 725 kilogramów, podwójnie doładowane V6 o mocy około 500 KM (jednostka z nowego Quattroporte?), nadwozie z włógien węglowych. Auto będzie opracowane i zbudowane w Turynie. Planowana premiera: salon w Genewie za dwa lata pod szyldem Scuderia Cameron Glickenhaus.

https://www.ferrarichat.com/forum/special-projects-concept-cars/401864-p-33-a.html

[zdjęcia off-line]

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Tytuł: Glickenhaus P33 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 19.03.2013, 16:23:53
Coraz bardziej lubię tego człowieka, ciekawe kto będzie odpowiadał za design
Tytuł: Glickenhaus P33 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 19.03.2013, 17:10:47
Na razie, z tego co można przeczytać na FerrariChat, jeszcze nie wiadomo, a wśród kandydatów jest też Pininfarina... o ile Ferrari pozwoli. Szkice/wizualizacje auta miały być pokazane dopiero w przyszłym roku.
Tytuł: Glickenhaus P33 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 21.03.2013, 22:37:15
Prawdziwy pasjonat. Dobrze że tacy ludzie jak on istnieją!
Tytuł: Glickenhaus 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 16.12.2013, 12:06:30
Projekt został jakiś czas temu przemianowany na 003, a w przygotowaniu jest też wyścigowe 003C. Kilkanaście minut temu opublikowano pierwszy teaser video: https://www.facebook.com/photo.php?v=638664119504178

(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17247679_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17247679/1.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17247680_2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17247680/2.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17247681_3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17247681/3.jpg.html)

(https://s3d4.turboimagehost.com/t/17247682_4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17247682/4.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17247683_5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17247683/5.jpg.html) (https://s3d4.turboimagehost.com/t/17247684_6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17247684/6.jpg.html)
Tytuł: Glickenhaus 003 (2014)
Wiadomość wysłana przez: Brandis w 16.12.2013, 13:36:32
Jakoś po tych teaserach nie widzę "trzech skrzydeł" i "drzwi podobnych do konceptu Modulo", ale pewnie okazało się, że to nie takie proste. Na pewno będę śledził postępy nad tym autem, oby takich więcej.
Tytuł: SCG 003 C (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 27.12.2013, 22:31:36
News: SCG 003 - Łowcy przygód (https://autogen.pl/news-3098-scg-003-lowcy-przygod.html).

(https://s4d4.turboimagehost.com/t/17349309_x1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17349309/x1.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t/17349313_x2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17349313/x2.jpg.html) (https://s4d4.turboimagehost.com/t/17349310_x3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17349310/x3.jpg.html) (https://s4d4.turboimagehost.com/t/17349311_x4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17349311/x4.jpg.html)

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Tytuł: SGC 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 17.02.2014, 12:50:52
Kolejne teasery, tym razem detale modelu karoserii w skali 1:1, który ukończono w ostatnich dniach.

(https://s4d3.turboimagehost.com/t1/17857726_teaserro1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17857726/teaserro1.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t1/17857727_teaserro2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/17857727/teaserro2.jpg.html)
Tytuł: SGC 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 02.07.2014, 17:50:34
Węglowe podwozie SCG 003 ujawnione: https://www.youtube.com/watch?v=tzwnPduKoWw

(https://s5d4.turboimagehost.com/t/19278748_chassis6.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19278748/chassis6.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/19278749_chassis1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19278749/chassis1.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/19278750_chassis2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19278750/chassis2.jpg.html)

(https://s5d4.turboimagehost.com/t/19278751_chassis3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19278751/chassis3.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/19278752_chassis4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19278752/chassis4.jpg.html) (https://s5d4.turboimagehost.com/t/19278753_chassis5.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19278753/chassis5.jpg.html)

https://www.facebook.com/P45Competizione
Tytuł: SGC 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 02.07.2014, 22:53:44
Ciekawe co z tego im wyjdzie...
Tytuł: SGC 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 26.08.2014, 21:50:39
James Glickenhaus poinformował, że przypieczętowano już sprzedaż drugiego egzemplarza i samochód w dwóch sztukach wystartuje w przyszłorocznym, 24-godzinnym wyścigu na Nuerburgringu. Sprzedaż kolejnych sztuk ma umożliwić pojawienie się auta w imprezach pokroju Le Mans, Daytona i Sebring w klasie GTE. Wersja torowa będzie zasilana podwójnie doładowanym silnikiem V6 od Honda Performance Development, a w wersji drogowej będzie do wyboru między innymi podwójnie doładowane V12, gwarantujące stosunek mocy do masy 1:1. Cena pojazdu: 2,1 miliona euro. Maszyna ma wyjechać na pierwsze testy już w listopadzie.

https://www.ferrarichat.com/forum/special-projects-concept-cars/458969-scg-003-a.html

(https://s5d2.turboimagehost.com/t/19820179_z4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19820179/z4.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19820181_z1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19820181/z1.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19820183_z2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19820183/z2.jpg.html) (https://s5d2.turboimagehost.com/t/19820185_z3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19820185/z3.jpg.html)
Tytuł: SGC 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 26.08.2014, 22:04:58
Co do silnika
https://jalopnik.com/jim-glickenhaus-scg-003-will-be-powered-by-a-twin-turb-1625697005
Tytuł: SGC 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 10.10.2014, 06:55:28
https://www.youtube.com/watch?v=mQqDs3gdYQU
Tytuł: SGC 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 10.10.2014, 19:38:25
błąd w tytule tematu ;p
A co do samochodu, to to chyba będzie najciekawsza premiera roku.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 22.11.2014, 13:23:46
Prace nad autem nie zwalniają ani na chwilę, kilka zdjęć z ostatnich tygodni:

(https://s27.postimg.cc/x5nkg2mmn/image.jpg) (https://postimg.cc/image/x5nkg2mmn/) (https://s27.postimg.cc/jngo3sahb/image.jpg) (https://postimg.cc/image/jngo3sahb/) (https://s27.postimg.cc/wu643b66n/image.jpg) (https://postimg.cc/image/wu643b66n/) (https://s27.postimg.cc/aks6wraq7/image.jpg) (https://postimg.cc/image/aks6wraq7/)

(https://s27.postimg.cc/6zwbdj66n/image.jpg) (https://postimg.cc/image/6zwbdj66n/) (https://s27.postimg.cc/5an85gqhb/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5an85gqhb/) (https://s27.postimg.cc/lbkew6dqn/image.jpg) (https://postimg.cc/image/lbkew6dqn/) (https://s27.postimg.cc/hqojcy973/image.jpg) (https://postimg.cc/image/hqojcy973/)

https://www.ferrarichat.com/forum/special-projects-concept-cars/401864-scg-003-scg-003c-formerly-known-p-33-a-46.html
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 30.11.2014, 21:27:02
https://www.youtube.com/watch?v=pgt7dlGEGmM
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 18.12.2014, 00:32:27
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/vg3stxy1j19qvvd9iymd.jpg

Nie wrzucamy na forum poprzez znacznik IMG tak dużych zdjęć - Administracja

Po trochę dłuższym przyglądaniu się, mam dziwne skojarzenia:
https://img2.netcarshow.com/Ferrari-Enzo_2002_800x600_wallpaper_06.jpg

Tak dużych zdjęć również nie wrzucamy poprzez znacznik IMG - Administracja

Cytat: Jim GlickenhausThe Le Mans rules have changed and no small manufactures will be allowed in 2016. We have spoken to the ACO and there is a solution which we're exploring. If we are able to sell more customer cars, which looks as if we very well may be able to, we will continue racing around the World with SCG 003c and begin development of our 2016 Le Mans car which will be an evo of 003 and enter LMP1. True.
Świat potrzebuje więcej takich ludzi :o

https://www.youtube.com/watch?v=5_3jGDA4Yqc

Wieczorem wrzucę wszystkie zdjęcia z fejsa SCG.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: AutoGEN w 18.12.2014, 18:47:58
News: SCG 003 - Wstrząsy wstępne (https://autogen.pl/news-3485-scg-003-wstrzasy-wstepne.html).

(https://s11.postimg.cc/736k5aadr/fbdec_1.jpg) (https://postimg.cc/image/736k5aadr/) (https://s11.postimg.cc/w9ck98hzj/fbdec_5.jpg) (https://postimg.cc/image/w9ck98hzj/) (https://s11.postimg.cc/62bdd9zpr/fbdec_11.jpg) (https://postimg.cc/image/62bdd9zpr/) (https://s11.postimg.cc/aphff1n2n/fbdec_12.jpg) (https://postimg.cc/image/aphff1n2n/)

(https://s11.postimg.cc/voxj6jor3/fbdec_13.jpg) (https://postimg.cc/image/voxj6jor3/) (https://s11.postimg.cc/8ejdavcb3/fbdec_15.jpg) (https://postimg.cc/image/8ejdavcb3/) (https://s11.postimg.cc/sn6qwlbm7/fbdec_17.jpg) (https://postimg.cc/image/sn6qwlbm7/) (https://s11.postimg.cc/5a8pe2vin/fbdec_18.jpg) (https://postimg.cc/image/5a8pe2vin/)

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 18.12.2014, 20:14:20
Kurczę, szybki jesteś, ja pewnie w weekend bym coś skrobnął ;D
ogólnie spoko, ale brakuje słowa-klucz, które dzisiaj Glickenhaus mocno na Jalopniku podkreślał: LMP1 ;p
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 18.12.2014, 21:29:35
Gdzie dokładnie Glickenhaus pisze o planach LMP1? Na Jalopniku mimo chęci nie znalazłem fragmentu, który zacytowałeś, a wspominka o LMP1 musiała wywołać żywą dyskusję...
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 18.12.2014, 21:45:35
To mi na LMP1 raczej nie wygląda...
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 18.12.2014, 22:03:47
https://jalopnik.com/our-road-version-will-be-road-legal-in-europe-the-midd-1672223567
https://jalopnik.com/our-car-would-do-fine-on-any-race-track-against-any-gt3-1672250679

Co prawda LMP1 już było w planach przy P4/5C, ale ja chcę wierzyć, że tym razem się uda ;D
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 19.12.2014, 01:53:50
Dzięki za linki. Dopiero teraz widzę wzmiankę o LMP1 na lepszym łączu, a nie GPRS/EDGE... :) News zaktualizowany.

A dla przypomnienia szkice poprzedniego projektu LMP1, który nie doszedł do skutku:

(https://s4d3.turboimagehost.com/t1/13260635_z2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/13260635/z2.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t1/13260636_z3.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/13260636/z3.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t1/13260638_z4.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/13260638/z4.jpg.html)
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 20.12.2014, 12:53:20
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/sspxuh5socfdeqgsqr7k.jpg
Nie spodziewałem się tego :o
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 20.12.2014, 19:17:00
To raczej nie podchodzi pod żadną z obecnych klas, prędzej pod dawne GT1.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 20.12.2014, 19:34:26
Jak było już kilka razy pisane: samochód budowany jest z poszanowaniem reguł obowiązujących w grupie GT3... z wyjątkiem liczby wyprodukowanych egzemplarzy.

(https://s13.postimg.cc/3t2dby97n/image.jpg) (https://postimg.cc/image/3t2dby97n/) (https://s13.postimg.cc/cclr9phk3/image.jpg) (https://postimg.cc/image/cclr9phk3/) (https://s13.postimg.cc/hcj7hnn6r/image.jpg) (https://postimg.cc/image/hcj7hnn6r/)

https://www.youtube.com/watch?v=w6fdQMgeQqM
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 21.12.2014, 00:17:09
Ten zapis o tysiącu egzemplarzy jest kompletnie idiotyczny, powinni jak najszybciej go znieść.
A i dopiero zauważyłem, że te paski ledów to chyba wcale nie będą ostatecznymi światłami ;d
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Charlie w 21.12.2014, 14:08:46
Projekt śledzę od początku i trzymam mocno kciuki aby nie tylko się powiódł, ale dał do myślenia innym firmom. Doskonale pokazuje to obrazek, który wrzucili na FB: facebook (https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p720x720/10858409_951438191551321_8778635340105903892_n.jpg?oh=0021229c34dd92f3caba9fd337cf8429&oe=550367BA). :D

Cytat: Feanor w 20.12.2014, 19:17:00
To raczej nie podchodzi pod żadną z obecnych klas, prędzej pod dawne GT1.

"LMP look for GT" ;) i jak wcześniej napisano - opierają się o wytyczne GT3.

Cytat: rafal345 w 21.12.2014, 00:17:09
Ten zapis o tysiącu egzemplarzy jest kompletnie idiotyczny, powinni jak najszybciej go znieść.

Dlaczego? Taka liczba gwarantuje, że byle kto się nie dostanie i będzie utrzymany odpowiedni poziom, a FIA czy ACO dodatkowo same ustalają listę dopuszczonych samochodów. Wyobrażasz sobie co by się działo gdyby takiego limitu nie było, kto by nad tym zapanował?
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 21.12.2014, 14:59:00
Wtedy działałoby prawo dżungli, słabe zespoły i samochody no-name odpadałyby po sezonie albo dwóch, tak jak w F1. Jednocześnie otworzyliby drogę dla perełek właśnie takich jak 003. Być może Glickenhausowi nie udałoby się przebić, a nawet przetrwać w Blancpain czy Le Mans. I tak się tego nie dowiemy.

Obecnie nie ma takiej sytuacji, że za dwadzieścia czy pięćdziesiąt lat na aukcjach pojawią się rzadkie czy mało znane samochody wyścigowe. Z jednej strony odpowiedzialny jest za to postęp technologiczny, za którym nadążają niemal wyłącznie największe koncerny. Z drugiej bezsensowne regulaminy.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Charlie w 21.12.2014, 20:02:21
Właśnie o tym pisałem - otwarcie drzwi tylko dla tych, który już coś sobą reprezentują. Prawo dżungli to może sobie działać, ale nie na tym poziomie. Jak wielką klapą mogą być owe zespoły no-name widać doskonale właśnie po Formule 1, gdzie aż przykro patrzeć. F1 nic na tym nie zyskała, a wręcz przeciwnie, zwłaszcza w tym roku po bankructwach Caterhama i Marusii. Dla początkujących no-name jest takie LMP3 albo niższe GT i wspinaczka krok po kroku.

A jakie to rzadkie czy mało znane samochody wyścigowe pojawiają się dzisiaj na aukcjach? Może wydają się one takie z perspektywy X lat, które minęły, ale za młodości na pewno było im do takich daleko (rzadkie są w sumie z definicji). A jak na przykład będzie wyglądał za 20 lat na aukcji taki Rebellion R-One, Aston-Lola, prototypy Pescarolo albo Oreca? Nawet Peugeot 908 to już egzotyka.

Projekt Glickenhausa w tym względzie to w sumie odosobniony przypadek. Zastanawia mnie dlaczego budują go według zasad GT3 skoro w tej grupie nie będą mogli w ogóle wystartować, a nie biorą się od razu za zapowiadane LMP1. Tym bardziej zastanawiające jest to gdy mówią o mocy nawet 1000 KM. To rewir LMP1, daleko od jakiegokolwiek GT.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 21.12.2014, 20:19:30
Cytat: Charlie w 21.12.2014, 20:02:21Zastanawia mnie dlaczego budują go według zasad GT3 skoro w tej grupie nie będą mogli w ogóle wystartować, a nie biorą się od razu za zapowiadane LMP1. Tym bardziej zastanawiające jest to gdy mówią o mocy nawet 1000 KM. To rewir LMP1, daleko od jakiegokolwiek GT.

Akurat na FerrariChat poruszono dzisiaj ten wątek, przynajmniej częściowo. Po prostu taki był pomysł: drogowe, piękne GT i ścigacz w jednym, co bardzo techniczne LMP1 bardzo utrudnia. https://www.ferrarichat.com/forum/143603829-post1130.html

Cytat: GlickenhausLMP1's are Hyper Technical and really fast but not classically beautiful and our challenge was to use that technology within GT rules and still wind up with a looker.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 22.12.2014, 00:31:53
Cytat: Charlie w 21.12.2014, 20:02:21
Właśnie o tym pisałem - otwarcie drzwi tylko dla tych, który już coś sobą reprezentują. Prawo dżungli to może sobie działać, ale nie na tym poziomie. Jak wielką klapą mogą być owe zespoły no-name widać doskonale właśnie po Formule 1, gdzie aż przykro patrzeć. F1 nic na tym nie zyskała, a wręcz przeciwnie, zwłaszcza w tym roku po bankructwach Caterhama i Marusii. Dla początkujących no-name jest takie LMP3 albo niższe GT i wspinaczka krok po kroku.

A jakie to rzadkie czy mało znane samochody wyścigowe pojawiają się dzisiaj na aukcjach? Może wydają się one takie z perspektywy X lat, które minęły, ale za młodości na pewno było im do takich daleko (rzadkie są w sumie z definicji). A jak na przykład będzie wyglądał za 20 lat na aukcji taki Rebellion R-One, Aston-Lola, prototypy Pescarolo albo Oreca? Nawet Peugeot 908 to już egzotyka.

Projekt Glickenhausa w tym względzie to w sumie odosobniony przypadek. Zastanawia mnie dlaczego budują go według zasad GT3 skoro w tej grupie nie będą mogli w ogóle wystartować, a nie biorą się od razu za zapowiadane LMP1. Tym bardziej zastanawiające jest to gdy mówią o mocy nawet 1000 KM. To rewir LMP1, daleko od jakiegokolwiek GT.

Wiesz, ja zawsze wolę dać szansę każdemu, niż decydować. Wolałbym na przykład przesiew przez klasę amatorską (pokroju GTE Am), niż decyzję nie popartą rzeczywistością.
Co do F1, przykładem może być Brawn, które pojawiło się i znokautowało wszystkich.
Płacze Caterhama i podobnych w kwestii finansów rzeczywiście przykre, ale takie zespoły mimo wszystko muszą istnieć. Żeby jedni byli lepsi, inni muszą być gorsi.

Jeśli chodzi o drugi akapit to chyba trochę się mijamy, Rebellionem trafiłeś, ale na przykład Orec ściga się dość sporo ;p
Miałem na myśli klasę GT3/GTE, gdzie w tegorocznym LM24 mieliśmy pięć różnych modeli ścigających się w GTE.
W pobliżu specyfikacji GT3 znajduje się naprawdę sporo samochodów, ale dziwna konieczność różnic i bezsensowne paragrafy sprawiają, że na La Sarthe nie widzieliśmy Audi (R8), Bentleya, Lexusa, McLarena, Lamborghini, Nissana, BMW, Mercedesa i wielu aut, których z powodu regulaminu nawet nie zaczęto albo nie pokazano światu.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Charlie w 22.12.2014, 10:29:50
Mam nadzieję, że nie pisałeś tego o cudownym pojawieniu się Brawna na poważnie. ;) To było doskonale zaplanowane i zrealizowane przedsięwzięcie po wycofaniu się Hondy pod wodzą gościa, który przyłożył rękę do kilku tytułów mistrzów świata i dziesiątek wygranych Grand Prix! I w tym roku Brawn z Mercedesem zrobił to ponownie (w końcu). Sytuacja zupełnie odwrotna w porównaniu do padających jak muchy nowych zespołów, które wydaje mi się są/były bardziej po to żeby się tylko pokazać, niż zrobić cokolwiek innego.

Nie mam nic przeciwko dawania szansy każdemu, ale jak pisałem nie na takim szczeblu zawodów. Nawiasem mówiąc chciałem coś znaleźć na stronach FIA o wymogu tych 1000 sztuk i jakoś nic nie wpadło mi w oko. Pułap jakby nie patrzeć dość wysoki, na który wielu interesujących producentów, których być może byłoby stać na przygotowanie GT3/GTE się nie łapie. Zmniejszenie do 500, 250 - tak. Zlikwidowanie limitów - nigdy.

Oreca w LMP1 już od kilku lat jest nieobecna. ;) Nie piszę o LMP2, wiadomo, bo tam tego jest pełno, obecnie to najliczniejsza klasa na długim dystansie. A kto broni wymienionym przez Ciebie markom zbudowania samochodów kwalifikujących się do Le Mans i WEC? GT3 i GTE (stare GT2) nie są od siebie aż takie odległe, a GT3 jako nieco zmienione GTC dopuszczone są do ELMS. Każda marka ma też inne priorytety. Czy takie Audi potrzebuje się rozdrabniać i angażować się jeszcze do GTE skoro R8 LMS odnosi takie sukcesy gdzie indziej? Weź też pod uwagę, że tam dopuszczane są też nie tyle samochody, co zespoły, z których nie wszystkie korzystają z okazji, jak w tym roku Dodge/SRT z Viperem, który się wycofał.

Z marek które wymieniłeś chyba tylko McLarena spodziewałbym się w GTE, kto wie - może właśnie nad tym pracują. BMW z kolei ma swoje Z4 GTE, które jeździ w amerykańskim Le Mans Series. Nissan ma już GT-R w tylu klasach, że teraz idzie w LMP1. Każdy znajdzie miejsce dla siebie, ale nie można dopuszczać wszystkich wszędzie, nie każdy chce od razu pchać się do Le Mans i nie każdego na to stać, nie winiłbym tu tak bardzo regulaminów i 1000 sztuk.

Cytat: Ecnelis w 21.12.2014, 20:19:30
Cytat: GlickenhausLMP1's are Hyper Technical and really fast but not classically beautiful and our challenge was to use that technology within GT rules and still wind up with a looker.

Można i tak, ale sami chcieli wcześniej "LMP look for GT". :D
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 22.12.2014, 17:43:52
Zostając jeszcze przy temacie GT3/GTE: jeszcze nie tak dawno były plany połączenia ich w jedną klasę, kosztami zbliżoną do GT3 bez cofania się pod względem technologicznym: https://www.autosport.com/news/report.php/id/103398

I wygląda na to, że tak właśnie będzie: https://www.motorsport.com/bss/news/new-gt-regulations-coming-in-2016/

ACO niedawno opublikowało też specyfikacje na przyszły rok: https://www.24h-lemans.com/en/race/regulations_2_2_1744.html i tu jest mowa o liczbie wyprodukowanych sztuk w GTE, która jest na razie daleka od tej, o której pisał Glickenhaus. Dla małych producentów, produkujących poniżej 2000 samochodów rocznie wymagane jest między innymi budowanie jednego auta miesięcznie z silnikiem zbudowanym w co najmniej 300 sztukach. Czy w 2016 mieliby aż tak zwiększyć wymagania? To zupełnie bez sensu...
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 25.12.2014, 19:51:49
Charlie, przyznaję, że w wielu kwestiach masz rację. Ja jednak dalej obstawałbym przy dopuszczeniu każdego, jednak z zastrzeżeniem dopuszczenia wyłącznie do GTE Am lub odpowiadających klas w innych seriach przez np. pierwszy rok startów.
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 27.12.2014, 19:04:22
Glickenhaus rzucił takimi liczbami w odniesieniu do możliwej konfiguracji drogowego 003 z silnikiem W12TT:

Moc do 1000 koni mechanicznych
Masa 1000 kilogramów
1000 kilogramów docisku przy około 200 km/h
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 29.12.2014, 18:03:02
Nooo to aero będzie niesamowicie rozbudowane!
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 16.01.2015, 16:43:59
https://www.youtube.com/watch?v=7vTo1maIa9I
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 01.02.2015, 20:18:24
Pierwsze ujęcia tyłu:

(https://s30.postimg.cc/itilzqk0t/rear_0.jpg) (https://postimg.cc/image/itilzqk0t/) (https://s30.postimg.cc/ds6mkmn6l/rear_1.jpg) (https://postimg.cc/image/ds6mkmn6l/) (https://s30.postimg.cc/n18suqw2l/rear_2.jpg) (https://postimg.cc/image/n18suqw2l/)

I ciekawoska: duże elementy z włókien węglowych, wymagające odpowiedniej jakości produkuje dla SCG... Mansory.

(https://s4.postimg.cc/6v7gspl89/mans.jpg) (https://postimg.cc/image/6v7gspl89/)
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 22.02.2015, 19:01:40
SCG 003 zostanie odsłonięte w całości już w najbliższy piątek, a kilka dni później stanie na salonie samochodowym w Genewie.

(https://s18.postimg.cc/5jvliu7v9/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5jvliu7v9/) (https://s18.postimg.cc/qs9a09mc5/image.jpg) (https://postimg.cc/image/qs9a09mc5/) (https://s18.postimg.cc/3o8t7oj11/image.jpg) (https://postimg.cc/image/3o8t7oj11/) (https://s18.postimg.cc/cxazhsrx1/image.jpg) (https://postimg.cc/image/cxazhsrx1/)
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 27.02.2015, 07:18:29
Już jest!
https://www.facebook.com/ScuderiaCameronGlickenhaus
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 27.02.2015, 07:40:50
SCG 003 oficjalnie oficjalne! :o

(https://s8.postimg.cc/ve2i1xcq9/Glickenhaus_1_SCG_003.jpg) (https://postimg.cc/image/ve2i1xcq9/) (https://s8.postimg.cc/qn77xn99t/Glickenhaus_2_SCG_003.jpg) (https://postimg.cc/image/qn77xn99t/) (https://s8.postimg.cc/snt64qg1d/Glickenhaus_3_SCG_003.jpg) (https://postimg.cc/image/snt64qg1d/) (https://s8.postimg.cc/v2l1p5wa9/Glickenhaus_5_SCG_003.jpg) (https://postimg.cc/image/v2l1p5wa9/)

(https://s8.postimg.cc/nf2qkln01/Glickenhaus_6_SCG_003.jpg) (https://postimg.cc/image/nf2qkln01/) (https://s8.postimg.cc/totetux0x/Glickenhaus_14_SCG_003.jpg) (https://postimg.cc/image/totetux0x/) (https://s8.postimg.cc/cque80nn5/Glickenhaus_16_SCG_003.jpg) (https://postimg.cc/image/cque80nn5/) (https://s8.postimg.cc/r3nu6c7n5/SCD_2.jpg) (https://postimg.cc/image/r3nu6c7n5/)
Tytuł: SCG 003 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 27.02.2015, 17:30:43
Bardzo ciekawie prezentuje się ten rekin! Wyróżnia się designem zdecydowanie!
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: AutoGEN w 28.02.2015, 15:36:10
News: SCG 003 - Ale numer (https://autogen.pl/news-3571-scg-003-ale-numer.html).

https://www.youtube.com/watch?v=_CyJDz9icfY

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Brandis w 04.03.2015, 21:24:26
Giganci powinni być po raz kolejny zawstydzeni! :o Samochód wygląda jak milion dolarów, a jeśli jeszcze zacznie jeździć po zwykłych drogach i wygrywać wyścigi to będzie te miliony zarabiał. Mam nadzieję, że na którymś etapie opublikują film z konwersji 003S na 003C - to dopiero będzie interesujące.
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 05.03.2015, 21:25:00
https://www.youtube.com/watch?v=ixhU_Vlkzb4
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 06.03.2015, 23:08:41
https://www.youtube.com/watch?v=tFZU6tP5x4o
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 07.03.2015, 22:11:08
Todt, Stephenson, Pagani, Murray...

(https://s10.postimg.cc/p2pw686l1/geneva_todt.jpg) (https://postimg.cc/image/p2pw686l1/) (https://s8.postimg.cc/5fz459d1t/geneva_stephenson2.jpg) (https://postimg.cc/image/5fz459d1t/) (https://s13.postimg.cc/r28r4vv5v/geneva_pagani.jpg) (https://postimg.cc/image/r28r4vv5v/) (https://s24.postimg.cc/ylm4eune9/geneva_murray3.jpg) (https://postimg.cc/image/ylm4eune9/)
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 01.07.2015, 10:43:16
https://www.youtube.com/watch?v=h1MDq_3-nFI
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 07.10.2016, 20:31:07
003S w finalnej specyfikacji mamy zobaczyć w przyszłym roku w Genewie. Samochód ma dysponować mocą ponad 750 koni mechanicznych i zamykać Nordschleife w czasie... poniżej sześciu i pół minut!

https://www.roadandtrack.com/new-cars/future-cars/news/a31071/scg-003s-stradale-full-specs/
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: AutoGEN w 11.10.2016, 20:33:45
News: SCG 003S - Inne podejście (https://autogen.pl/news-4193-scg-003s-inne-podejscie.html).

(https://s16.postimg.cc/iaxdtw4g1/image.jpg) (https://postimg.cc/image/iaxdtw4g1/) (https://s16.postimg.cc/581rame81/image.jpg) (https://postimg.cc/image/581rame81/) (https://s16.postimg.cc/m9ulcpt35/image.jpg) (https://postimg.cc/image/m9ulcpt35/)

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 12.10.2016, 15:05:49
Wygląda to coraz lepiej!
Tytuł: SCG 003S (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 18.02.2017, 19:20:48
Budowa drogowego SCG 003S z 4,4-litrowym, podwójnie turbodoładowanym V8 na bazie jednostki BMW, w którego ma być wyciśnięte około 800 KM. Jeden z celów: około sześciu minut i 30 sekund na Nordschleife na drogowych oponach Dunlopa! Premiera na początku marca w Genewie.

(https://s5.postimg.cc/7i8tn7ec3/build_1.jpg) (https://postimg.cc/image/7i8tn7ec3/) (https://s5.postimg.cc/yu42ojj2r/build_1.png) (https://postimg.cc/image/yu42ojj2r/) (https://s5.postimg.cc/6iiirhz6b/build_2.png) (https://postimg.cc/image/6iiirhz6b/)

(https://s5.postimg.cc/qr5wd7yhf/build_3.png) (https://postimg.cc/image/qr5wd7yhf/) (https://s5.postimg.cc/r578ctikz/build_4.png) (https://postimg.cc/image/r578ctikz/) (https://s5.postimg.cc/fu4kogbpv/build_5.png) (https://postimg.cc/image/fu4kogbpv/)
Tytuł: SCG 003S (2017)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 09.03.2017, 16:25:39
https://www.youtube.com/watch?v=eWh0yOKHCgk
Tytuł: SCG 003S (2017)
Wiadomość wysłana przez: AutoGEN w 20.03.2017, 23:04:03
News: SCG 003S - Czarno-białe (https://autogen.pl/news-4350-scg-003s-czarno-biale.html).

(https://s5.postimg.cc/wtz9cwsib/image.jpg) (https://postimg.cc/image/wtz9cwsib/) (https://s5.postimg.cc/pf9xkj6mr/image.jpg) (https://postimg.cc/image/pf9xkj6mr/) (https://s5.postimg.cc/4jnn9aafn/image.jpg) (https://postimg.cc/image/4jnn9aafn/) (https://s5.postimg.cc/4kxl2pc9f/image.jpg) (https://postimg.cc/image/4kxl2pc9f/)

(https://s5.postimg.cc/ig0gyww2b/image.jpg) (https://postimg.cc/image/ig0gyww2b/) (https://s5.postimg.cc/vlfz50pxv/image.jpg) (https://postimg.cc/image/vlfz50pxv/) (https://s5.postimg.cc/djwu77vwz/image.jpg) (https://postimg.cc/image/djwu77vwz/) (https://s5.postimg.cc/msz0hc4sz/image.jpg) (https://postimg.cc/image/msz0hc4sz/)

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Tytuł: SCG 003S (2017)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 15.01.2020, 18:59:39
James Glickenhaus przy okazji trzeciego, klienckiego egzemplarza 003S zapowiada modernizacje idące w setki zmian.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10157684672982348

CytatWe are making over 320 changes to our 003S to make it a better car on the road. We're building our third customer 003S and making these changes to our previous 003S's. We look forward to displaying our latest 003S at the NY Auto Show this year.

(https://s7d5.turboimg.net/t1/49769405_scg.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/49769405/scg.jpg.html)
Tytuł: SCG 003S (2017)
Wiadomość wysłana przez: AutoGEN w 09.07.2020, 09:02:58
Kolejne zdjęcia z budowy trzeciego, wszechstronnie zmodernizowanego, drogowego egzemplarza 003S.

(https://i.postimg.cc/4HP75yQ2/Reengineered-003-S-1.jpg) (https://postimg.cc/4HP75yQ2) (https://i.postimg.cc/ykfn68CT/Reengineered-003-S-2.jpg) (https://postimg.cc/ykfn68CT) (https://i.postimg.cc/YjzbVxXZ/Reengineered-003-S-3.jpg) (https://postimg.cc/YjzbVxXZ)

(https://i.postimg.cc/8fNfMMMr/Reengineered-003-S-4.jpg) (https://postimg.cc/8fNfMMMr) (https://i.postimg.cc/8sSZtYbL/Reengineered-003-S-5.jpg) (https://postimg.cc/8sSZtYbL) (https://i.postimg.cc/mtZ8GFJD/Reengineered-003-S-6.jpg) (https://postimg.cc/mtZ8GFJD)
Tytuł: Odp: SCG 003S (2017)
Wiadomość wysłana przez: AutoGEN w 09.11.2021, 10:49:50
https://www.youtube.com/watch?v=aEEj6h0n2LY