AutoGEN.pl Forum

Samochody => Sportowe, usportowione, luksusowe => Wątek zaczęty przez: Ecnelis w 19.03.2013, 14:39:47

Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 19.03.2013, 14:39:47
Po ponad 70 latach do żywych wraca marka Detroit Electric, która przed pierwszą i drugą wojną światową sprzedawała samochody elektryczne. Nie inaczej będzie teraz, a pierwszy model poznamy już na początku kwietnia. Będzie nim sportowe, 2-osobowe coupe, którego produkcja ma ruszyć już w sierpniu (zakład DE będzie mógł budować 2500 aut rocznie). Przed wielką publicznością auto pojawi się 20 kwietnia na wystawie w Detroit. Samą markę przywrócił do życia w 2008 roku Albert Lam, były szef Lotusa. Kolejne modele, w tym dwa inne, sportowe auta, mają pojawić się do końca 2014 roku.

(https://s4d3.turboimagehost.com/t1/15436754_z1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15436754/z1.jpg.html) (https://s4d3.turboimagehost.com/t1/15436756_z2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15436756/z2.jpg.html)
Tytuł: Detroit Electric Sports Car (2013)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 19.03.2013, 16:21:59
Czy przypadkiem elektrycznego Elise już kilka razy nie widzieliśmy?
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 04.04.2013, 10:15:37
Detroit Electric SP:01 oficjalnie. Auto napędzane będzie ulokowanym centralnie silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i momencie obrotowym 225 Nm, który pozwoli rozwinąć 100 km/h w czasie 3,7 sekund i rozpędzić się do 249 km/h. Masa auta to tylko 1070 kilogramów (m.in. dzięki karoserii z włókien węglowych, podwoziu z aluminium i lekkim bateriom). Detroit Electric planuje zbudować 999 egzemplarzy. Baterie mają pojemność 37 kWh i zapewniają zasięg prawie 305 kilometrów (tryb NEDC). Ich ładowanie za pośrednictwem ładowarki 360 Powerback dostarczonej przez Detroit Electric ma trwać około 4 godzin. W środku miejsce dla dwojga i system multimedialno-informacyjny SAMI (Smartphone Application Managed Infotainment), dzięki któremu można komunikować się z samochodem poprzez smartfona. W standardzie m.in. system odzyskiwania energii elektrycznej z hamowania (Regenerative Braking). Do powiązań z Lotusami się nie przyznają. ;) Produkcja rusza w sierpniu. Cena to około 135 tysięcy dolarów - jakieś 440 tysięcy złotych. Zdjęcia z premiery z autoblog.com:

(https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569112_de01.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569112/de01.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569113_de02.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569113/de02.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569114_de03.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569114/de03.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569115_de04.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569115/de04.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569116_de06.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569116/de06.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569117_de07.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569117/de07.jpg.html)

(https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569118_de08.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569118/de08.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569120_de09.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569120/de09.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569122_de10.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569122/de10.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569123_de12.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569123/de12.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569124_de14.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569124/de14.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569125_de16.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569125/de16.jpg.html)

(https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569126_de17.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569126/de17.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569127_de18.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569127/de18.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569128_de21.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569128/de21.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569129_de22.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569129/de22.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569130_de23.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569130/de23.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569131_de24.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569131/de24.jpg.html)

(https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569133_de25.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569133/de25.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569134_de26.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569134/de26.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569135_de29.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569135/de29.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569136_de30.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569136/de30.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569138_de36.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569138/de36.jpg.html) (https://s4d2.turboimagehost.com/t1/15569139_de37.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15569139/de37.jpg.html)
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: AutoGEN w 06.04.2013, 09:14:55
News: Detroit Electric SP:01 - Nowym tropem (https://autogen.pl/news-2786-detroit-electric-sp01-nowym-tropem.html).

(https://s4d4.turboimagehost.com/t1/15586455_z1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15586455/z1.jpg.html) (https://s4d4.turboimagehost.com/t1/15586456_z2.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/15586456/z2.jpg.html)

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 06.04.2013, 10:57:53
Małe zestawienie trzech aut elektrycznych i czterech spalinowych:

(https://img46.imageshack.us/img46/1453/53913444.png)
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Feanor w 06.04.2013, 13:39:58
No proszę wręcz deklasacja rywali!
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Brandis w 06.04.2013, 14:56:14
Osiągi robią duże wrażenie, ale to, że poszli na łatwiznę z gotowym Lotusem i opatrzonym wyglądem już nie. Chociaż... Tesla nie była aż tak lepsza. ;) Jak zwykle baterie będą najsłabszym ogniwem, ale teoretyczny zasięg do 300 kilometrów to całkiem niezły wynik. NEDC nie przewiduje w czasie pomiaru używania klimatyzacji i innych, prądożernych wynalazków i nakazuje spokojną jazdę - w rzeczywistości obstawiałbym zasięg nawet o 1/3 mniejszy, zwłaszcza gdy ktoś będzie cisnął na maxa. Wiadomo ile ważą baterie?
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 07.04.2013, 10:21:54
tylko ten sp01 jest paskudny i sporo droższy od konkurencji. z tych pewnie i tak wybrałbym normalnego Lotusa, Toyotę albo Porsche
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 07.04.2013, 12:57:40
Cytat: Brandis w 06.04.2013, 14:56:14Wiadomo ile ważą baterie?

Baterie ważą około 300 kilogramów, silnik elektryczny około 50 kilogramów.
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Grand w 07.04.2013, 13:07:39
Urodzą rzeczywiście to nie grzeszy i w stosunku do Lotusa różnic bardzo mało, ale od czegoś zacząć trzeba. ;) Bardziej interesują mnie te kolejne dwa modele, które mają być za rok.
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 18.06.2014, 13:11:52
Detroit Electric po kilku burzliwych miesiącach szykuje się do wprowadzenia SP:01 do sprzedaży. Auto przechodzi ostatnie testy w Europie.

(https://s5d3.turboimagehost.com/t1/19109725_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/19109725/1.jpg.html)
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 27.10.2014, 13:45:29
Prace nad SP:01 trwają nieustannie, a auto ma wejść do sprzedaży już w przyszłym roku jako najszybszy elektryk na rynku (280 Nm i 286 KM, setka w 3,9 sekund, maksymalnie 249 km/h, zasięg co najmniej 290 kilometrów). Producent przeprojektował m.in. nadwozie auta. Na razie ujawniono tylko produkcyjny tył.

(https://s7.postimg.cc/mfe6v0kmv/image.jpg) (https://postimg.cc/image/mfe6v0kmv/) (https://s7.postimg.cc/4qmg3e8vr/image.jpg) (https://postimg.cc/image/4qmg3e8vr/) (https://s7.postimg.cc/5dlcsx5rr/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5dlcsx5rr/)

News: Detroit Electric SP:01 - Droga do produkcji (https://autogen.pl/news-3422-detroit-electric-sp01-droga-do-produkcji.html).

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2013)
Wiadomość wysłana przez: rafal345 w 27.10.2014, 15:40:49
Sylwetka wciąż jest ta sama. A tył powinni przeprojektować jeszcze raz.
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 06.01.2015, 23:43:09
News: Detroit Electric SP:01 - Pełny widok (https://autogen.pl/news-3498-detroit-electric-sp-01-pelny-widok.html).

(https://s12.postimg.cc/6wicc57bd/image.jpg) (https://postimg.cc/image/6wicc57bd/) (https://s12.postimg.cc/fnpd6eqmh/image.jpg) (https://postimg.cc/image/fnpd6eqmh/) (https://s12.postimg.cc/5eww0l2kp/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5eww0l2kp/) (https://s12.postimg.cc/6v8eiq5hl/image.jpg) (https://postimg.cc/image/6v8eiq5hl/)

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Tytuł: Detroit Electric SP:01 (2015)
Wiadomość wysłana przez: Ecnelis w 29.10.2015, 17:10:10
Pierwsza, seryjna sztuka SP:01 opuściła zakład montażowy w Leamington Spa w Wielkiej Brytanii.

(https://s28.postimg.cc/5hw17q1ll/001.jpg) (https://postimg.cc/image/5hw17q1ll/)