71-letni Gordon Murray uruchamia nową firmę, dedykowaną produkcji limitowanych samochodów własnej marki - Gordon Murray Automotive. Pierwszym z nich będzie flagowy model firmy, spadkobierca McLarena F1! Murray: "With our first new car, we will demonstrate a return to the design and engineering principles that have made the McLaren F1 such an icon." Więcej szczegółów poznamy 3 listopada przy okazji wystawy One Formula w siedzibie Gordon Murray Design, świętującej 50-lecie działalności Murray'a.
(https://s5.postimg.cc/v2hhyjhg3/Gordon_Murray_Automotive_logo.jpg) (https://postimg.cc/image/v2hhyjhg3/)
Oficjalnych wiadomości ciąg dalszy:
- samochód będzie wyprodukowany pod marką IGM z nowym logiem
- pod taką właśnie marką pół wieku temu powstał pierwszy samochód Murray'a
- zaawansowane aero, porównywalne z nielicznymi autami drogowymi
- bazą będzie aluminiowo-węglowa platforma "iStream superlight"
(https://s5.postimg.cc/ec3v7gipf/image.jpg) (https://postimg.cc/image/ec3v7gipf/) (https://s5.postimg.cc/90oymr4cj/image.jpg) (https://postimg.cc/image/90oymr4cj/)
News: IGM Supercar - Jedna formuła (https://autogen.pl/news-4551-igm-supercar-jedna-formula.html).
(https://s5.postimg.cc/dltikxk8j/image.jpg) (https://postimg.cc/image/dltikxk8j/) (https://s5.postimg.cc/fdmhfs65f/image.jpg) (https://postimg.cc/image/fdmhfs65f/) (https://s5.postimg.cc/6vd1bg7cj/image.jpg) (https://postimg.cc/image/6vd1bg7cj/) (https://s5.postimg.cc/l1ss6psib/image.jpg) (https://postimg.cc/image/l1ss6psib/)
(https://s5.postimg.cc/jmr7hyoub/image.jpg) (https://postimg.cc/image/jmr7hyoub/) (https://s5.postimg.cc/s50nmb32r/image.jpg) (https://postimg.cc/image/s50nmb32r/) (https://s5.postimg.cc/kc9zuccj7/image.jpg) (https://postimg.cc/image/kc9zuccj7/) (https://s5.postimg.cc/6iln5ac83/image.jpg) (https://postimg.cc/image/6iln5ac83/)
(https://s5.postimg.cc/nj4je079v/image.jpg) (https://postimg.cc/image/nj4je079v/) (https://s5.postimg.cc/shs1sj3cz/image.jpg) (https://postimg.cc/image/shs1sj3cz/) (https://s5.postimg.cc/5gbgmr8ub/image.jpg) (https://postimg.cc/image/5gbgmr8ub/) (https://s5.postimg.cc/huy8n3fs3/image.jpg) (https://postimg.cc/image/huy8n3fs3/)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Gordon Murray w wywiadzie dla magazynu "Evo" na temat pierwszego modelu IGM w tym stuleciu:
https://www.evo.co.uk/features/21550/gordon-murray-s-new-sports-car
- masa własna poniżej tony
- trzy opcje skrzyni biegów, ale żadnego automatu ani DSG
- ABS i ESP ponieważ wymagają tego przepisy
- brak regulazji zawieszenia, trybów jazdy czy trybów pracy wydechu
- żadnych wynalazków kosztem niedostępności w niektórych krajach
- najbardziej zaawanswoana aerodynamika wśród samochodów dorogowych
- aluminiowo-węglowy szkielet iStream Superlight
- od 18 miesięcy trwają prace nad całą rodziną silników do innych modeli
- w kolejce czekają kompakty, limuzyny, a także możliwe, że SUV
W takim razie fantastycznie, że są trzy opcje skrzyni biegów. Rozumiem, że dla prawdziwych hardkorów szukających nietkniętych technologią doznań będzie opcja braku skrzyni biegów?
Brak trybów jazdy i wydechu jak najbardziej na plus.
No i jestem ciekaw, co to jest "najbardziej zaawansowana aerodynamika" i w jaki mierzalny sposób będzie lepsza od Valkyrii.
Zapowiedzi kompaktów i limuzyn tradycyjnie zapowiadają śmierć po wybudowaniu kilku egzemplarzy.
Murray o swoim nowym projekcie dla "Road & Track", kolejnym po sportowym modelu na platformie iStream, który zapowiedziano półtora roku temu i na który jeszcze ciągle czekamy:
https://www.roadandtrack.com/car-shows/geneva-auto-show/a26650127/gordon-murray-igm-mclaren-f1-successor/
- trwają prace nad pełnoprawnym spadkobiercą McLarena F1
- wolnossące V12
- ręczna szkrzynia biegów
- pełnowymiarowy, węglowy kadłub
- kierowca po środku, dwaj pasażerowie po bokach
- masa własna poniżej 1000 kilogramów
- samochód zobaczymy najwcześniej w przyszłym roku
Konkrety na temat nowego supercoupe Gordona Murray'a, spadkobiercy McLarena F1, modelu T.50: masa zaledwie 980 kilogramów, wolnossące V12 o pojemności 3,9 litra od Coswortha, kręcące się do 12,1 tysięcy obr/min (!), jakieś 660 KM i 450 Nm, napęd na tył, ręczna skrzynia biegów od Xtrac, kierowca na środku i dwaj pasażerowie po bokach, adaptacyjna aerodynamika z 400-milimetrowym wentylatowem z tyłu (w stylu słynnego Brabhama BT46B z Formuły 1), produkcja limitowana do 100 sztuk w cenie dwóch milionów funtów (pierwsze egzemplarze u właścicieli w 2022 roku).
News: IGM T.50 - Inne standardy (https://autogen.pl/news-4996-igm-t50-inne-standardy.html).
https://www.youtube.com/watch?v=o3dJciP5yP8
https://www.youtube.com/watch?v=vV_hZl2QwW4
Robi się ciekawiej: Gordon Murray Automotive publikuje pierwsze zdjęcie T.50 i ujawnia współpracę z zespołem Racing Point z Formuły 1, który użyczył tunelu aerodynamicznego oraz swoich speców. Inne deklaracje: moc do 700 KM z kręcącego się do 12,1k obrotów spalinowego V12 oraz 48-voltowego rozrusznika-generatora, masa 980 kilogramów, sześć trybów aerodynamicznych, premiera w maju 2020, większość ze 100 sztuk już zarezerwowano.
https://www.gordonmurraydesign.com/t.50-articles/gordon-murray-automotive-partners-with-racing-point-formula-one-team-to-ensure-t.50-supercar-has-most-advanced-aerodynamics-ever.html
(https://s7d7.turboimg.net/t1/46918933_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/46918933/1.jpg.html)
News: IGM T.50 - Wyjątkowa formuła (https://autogen.pl/news-5152-igm-t50-wyjatkowa-formula.html).
(https://i.postimg.cc/TyVB9885/img001.jpg) (https://postimg.cc/TyVB9885) (https://i.postimg.cc/pmnwmhqZ/img002.jpg) (https://postimg.cc/pmnwmhqZ) (https://i.postimg.cc/p9bgzWSt/img003.jpg) (https://postimg.cc/p9bgzWSt)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Z całym szacunkiem dla Murraya, 'the most advanced aerodynamics seen on a road car' to kompletna bzdura.
Poza tym, bez wentylatora, ten dyfuzor z takim kątem natarcia nie ma prawa działać.
https://www.youtube.com/watch?v=Zt8EX1VOmSc
Czyli mamy tu zmniejszony silnik Valkyrie? ;D
Inna sprawa jest taka, że gdzie sens w pakowaniu jednocześnie sprytnej aerodynamiki i braku inteligentnego zawieszenia?
Pewnie oba projekty mają wiele wspólnego. Mułem testowym dla V12 dla Valkyrie też był 3-cylindrowy motor: wolnossące 1,6 litra i jakieś 250 koni.
No właśnie jeszcze przed obejrzeniem tego filmu miałem takie podejrzenia, jak wspomnieli o 3-cylindrowym mule to tylko się wzmocniło :>
https://www.youtube.com/watch?v=Tq2vrqqlSNg
Rozkład masy 980 na mniejsze: 150 kilogramów na węglowy kadłub i karoserię, 7 kilogramów na fotel kierowcy, 3 kilogramy na fotele pasażerów, niecałe 180-kilogramów na 660-konne V12, odchudzone szyby, pedały, śruby, nakrętki i tak dalej. Pierwsze V12 ma być gotowe pod koniec czerwca, pierwszy prototyp T.50 ma zostać ukończony we wrześniu tego roku, pierwsza sztuka ma trafić do właściciela w styczniu 2022 roku.
(https://s7d2.turboimg.net/t1/54531186_1.jpg) (https://www.turboimagehost.com/p/54531186/1.jpg.html)
https://www.youtube.com/watch?v=iG_9tbcpBbI
Pierwsze odpalenie V12:
https://www.instagram.com/p/CCv-W7Cl-tZ/
News: IGM T.50 - Wyjątkowy silnik (https://autogen.pl/news-5270-igm-t50-wyjatkowy-silnik.html).
(https://i.postimg.cc/7ftHT2Y7/img001.jpg) (https://postimg.cc/7ftHT2Y7) (https://i.postimg.cc/dhzJ5cCV/img002.jpg) (https://postimg.cc/dhzJ5cCV) (https://i.postimg.cc/CRZFCxz2/img003.jpg) (https://postimg.cc/CRZFCxz2)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
https://www.instagram.com/p/CDJunodFRtY/
Premiera już jutro o 18:00!
https://www.youtube.com/watch?v=DGw2NDgERgI
https://www.youtube.com/watch?v=K4EIYQ6fkG4
https://www.youtube.com/watch?v=NT8PMXCMrsM
https://www.youtube.com/watch?v=Rv3XgSvYTAc
https://www.youtube.com/watch?v=VorejngDjbA
https://www.youtube.com/watch?v=oavyKN479Qw
https://www.youtube.com/watch?v=iVB9h9pGxEE
https://www.youtube.com/watch?v=YKRMY4sm_f0
https://www.youtube.com/watch?v=nimbI6ajgkE
News: GMA T.50 - Najczystsza forma (https://autogen.pl/news-5275-gma-t50-najczystsza-forma.html).
Prezentacja: GMA T.50 (https://autogen.pl/car-1232-GMA-T50.html).
(https://i.postimg.cc/t1XsR87d/img001.jpg) (https://postimg.cc/t1XsR87d) (https://i.postimg.cc/jw12X5cv/img002.jpg) (https://postimg.cc/jw12X5cv) (https://i.postimg.cc/xNbCF2FQ/img003.jpg) (https://postimg.cc/xNbCF2FQ) (https://i.postimg.cc/cv7KSd14/img004.jpg) (https://postimg.cc/cv7KSd14)
(https://i.postimg.cc/Xr6Zmrbz/img005.jpg) (https://postimg.cc/Xr6Zmrbz) (https://i.postimg.cc/06cbzZJT/img006.jpg) (https://postimg.cc/06cbzZJT) (https://i.postimg.cc/JD0tZJNG/img007.jpg) (https://postimg.cc/JD0tZJNG) (https://i.postimg.cc/svhQTptW/img008.jpg) (https://postimg.cc/svhQTptW)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
https://www.youtube.com/watch?v=gvFusDf30ds
https://www.youtube.com/watch?v=hN8UtDj7PxU
Ciekawy projekt, ale w zasadzie to F1 2.0 z dużo lepszą technologią i sporo gorszym designem.
https://www.youtube.com/watch?v=Z-Z1lFK1b5o
Dario Franchitti będzie kierowcą testowym w projekcie T.50.
https://www.youtube.com/watch?v=EpEl-ex5K_A
https://www.youtube.com/watch?v=I_-IIRAsHg0
https://www.youtube.com/watch?v=h4dtTwJHKVM
https://www.youtube.com/watch?v=rh8raHx6SRc
https://www.youtube.com/watch?v=ENaOBNWeJ_I
https://www.youtube.com/watch?v=GucrTvx6hOg
https://www.youtube.com/watch?v=uP-hH8VyXr8
https://www.youtube.com/watch?v=zFIO7z52WPU
https://www.youtube.com/watch?v=RCQojcw2Xdk
https://www.youtube.com/watch?v=MWqjZaH4H5g
https://www.youtube.com/watch?v=tMbNh8y7HUY
https://www.youtube.com/watch?v=SsabZHip2-E
https://www.youtube.com/watch?v=9PuFRto323w
https://www.youtube.com/watch?v=FE6rxykfK34
https://www.youtube.com/watch?v=uaiPj6EKy4Q
https://www.youtube.com/watch?v=ymgzlNDCc4o
https://www.youtube.com/watch?v=P3DVUYTeOyQ
https://www.youtube.com/watch?v=AJwn1NM58J0
https://www.youtube.com/watch?v=FL76k2IuvJ8
https://www.youtube.com/watch?v=7q0Kx8WQO0M
https://www.youtube.com/watch?v=R2A5PhX2i54
https://www.youtube.com/watch?v=wHUrbXPnlO8
https://www.youtube.com/watch?v=zOq-flI0Hx8
https://www.youtube.com/watch?v=JPAaoGoflQw
https://www.youtube.com/watch?v=hYQr1QfUPa4
https://www.youtube.com/watch?v=t9xbJtEmb_o
https://www.youtube.com/watch?v=Dc8wpDCmupQ
https://www.youtube.com/watch?v=86idqOhNdjI
https://www.youtube.com/watch?v=9HGDiSe0sI0
https://www.youtube.com/watch?v=qyYXjnKks5M
https://www.youtube.com/watch?v=D7-GYhsnNK0
https://www.youtube.com/watch?v=ecvmQp-icgw
https://www.youtube.com/watch?v=nDATeokA99M
Produkcja T.50 oficjalnie rozpoczęta! Gordon Murray złożył swój podpis na pierwszym kadłubie klienckiego egzemplarza. Każda ze 100 sztuk auta będzie składana ręcznie. Pierwsze auta mają jeździć w maju/czerwcu.
(https://i.postimg.cc/Jyyyb1cX/img01.jpg) (https://postimg.cc/Jyyyb1cX) (https://i.postimg.cc/XrYBYKrQ/img02.jpg) (https://postimg.cc/XrYBYKrQ) (https://i.postimg.cc/svcZzHgM/img03.jpg) (https://postimg.cc/svcZzHgM) (https://i.postimg.cc/qNDhhtn0/img04.jpg) (https://postimg.cc/qNDhhtn0)
https://www.youtube.com/watch?v=JWSXlESOLLg
https://www.youtube.com/watch?v=jgZHrzo7SG4
https://www.youtube.com/watch?v=s_Nbg1tdDUA
https://www.youtube.com/watch?v=En2UsJ28yIM
https://www.youtube.com/watch?v=lcpTDpsOOjs
https://www.youtube.com/watch?v=-yTG1fx5ZXc
https://www.youtube.com/watch?v=f0Pzq5Vdywo
https://www.youtube.com/watch?v=OYpMOT4CXIc
https://www.youtube.com/watch?v=UvdxdZKm5YI
https://www.youtube.com/watch?v=Nd6CR8PMsk8
https://www.youtube.com/watch?v=7bLMR0fGl0c