Hipersamochodami w WEC i Le Mans zainsteresowany jest również ByKolles Racing, który zapowiedział przygotowanie samochodu drogowego oraz wyścigowego. W związku z tym zespół nie pojawi się w kolejnym sezonie w całym kalendarzu WEC, ale tylko w wybranych rundach.
https://www.bykolles.com/news/174-bykolles-racing-announces-its-programmes.html
News: PMC Project LMH - Potrójne zagrożenie (https://autogen.pl/news-5309-pmc-project-lmh-potrojne-zagrozenie.html).
(https://i.postimg.cc/qtLnL9G0/img002.jpg) (https://postimg.cc/qtLnL9G0) (https://i.postimg.cc/VrZtynTV/img003.jpg) (https://postimg.cc/VrZtynTV) (https://i.postimg.cc/w33JX4R8/img004.jpg) (https://postimg.cc/w33JX4R8) (https://i.postimg.cc/62pZ1YHZ/img005.jpg) (https://postimg.cc/62pZ1YHZ)
(https://i.postimg.cc/V5TtD9XS/img006.jpg) (https://postimg.cc/V5TtD9XS) (https://i.postimg.cc/9w47czHF/img007.jpg) (https://postimg.cc/9w47czHF) (https://i.postimg.cc/181qZ9Cs/img001.jpg) (https://postimg.cc/181qZ9Cs) (https://i.postimg.cc/Mn0j6hNR/img008.jpg) (https://postimg.cc/Mn0j6hNR)
Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.
Prototyp klasy LMH od ByKolles miałby wyjechać na pierwsze testy w tym roku, ale w WEC w sezonie 2021 raczej go nie zobaczymy. Zespół nie zgłosił swojego startu i jest niezadowolony z bliżej nieokreślonych regulacji WEC, prawdopodobnie związanych z finansami.
https://www.motorsport.com/wec/news/bykolles-hypercar-update-colin-kolles/5149082/
ByKolles kontynuuje prace nad projektem Le Mans Hypercar, który mógłby być gotowy na sezon 2022: w tym tygodniu przedstawiono kierowców testowych i rozwojowych.
https://www.bykolles.com/news/200-lots-of-experience-and-maximum-motivation-bykolles-presents-test-and-development-drivers-for-the-pmc-project-lmh.html
Prace trwają. Pierwszy prototyp ma wyjechać na testy w październiku. ByKolles celuje w gotowość na sezon 2022, jeśli znajdą się fundusze to z dwoma samochodami na cały sezon WEC.
https://sportscar365.com/lemans/wec/bykolles-targeting-fall-rollout-for-lmh-car-ahead-of-2022-debut/
Ciekawostka: czy LMH od ByKolless wjedzie na tory pod marką... Vanwall?
https://www.dailysportscar.com/2021/12/16/could-vanwall-be-coming-to-the-fia-wec.html
Prace nad LMH od ByKolles i dołączeniem do WEC trwają, ale wygląda na to, że zespół na razie nie znajdzie się na liście startowej na sezon 2022 - jego samochód jeszcze nie jeździ i bez homologacji zgłoszenie ByKolles miało zostać odrzucone.
https://sportscar365.com/lemans/wec/bykolles-hypercar-entry-with-vanwall-lmh-rejected/
News: Vanwall Vandervell LMH - Imion wiele (https://autogen.pl/news-5649-vanwall-vandervell-lmh-imion-wiele.html).
(https://i.postimg.cc/QHzZ5NPh/Vanwall-LMH-1.jpg) (https://postimg.cc/QHzZ5NPh) (https://i.postimg.cc/3kD5Z55p/Vanwall-LMH-2.jpg) (https://postimg.cc/3kD5Z55p) (https://i.postimg.cc/06pTLYNy/Vanwall-LMH-3.jpg) (https://postimg.cc/06pTLYNy) (https://i.postimg.cc/Ff5tWWN6/Vanwall-LMH-4.jpg) (https://postimg.cc/Ff5tWWN6)
(https://i.postimg.cc/47sDZYKb/Vanwall-LMH-5.jpg) (https://postimg.cc/47sDZYKb) (https://i.postimg.cc/QKMv9vJF/Vanwall-LMH-6.jpg) (https://postimg.cc/QKMv9vJF) (https://i.postimg.cc/9RbvfcZ3/Vanwall-LMH-7.jpg) (https://postimg.cc/9RbvfcZ3)
https://www.instagram.com/p/CY9iZhTJuPW/
Ciekawe czy struktura zaliczyła już testy zderzeniowe?
Maszyna gotowa na pierwsze testy torowe.
(https://i.postimg.cc/rK9ZChp4/vanwall-1.jpg) (https://postimg.cc/rK9ZChp4) (https://i.postimg.cc/qNMbm8t5/vanwall-2.jpg) (https://postimg.cc/qNMbm8t5) (https://i.postimg.cc/LgpvjfKv/vanwall-3.jpg) (https://postimg.cc/LgpvjfKv)
Kolejna seria testów zakończona, tym razem na Lausitzringu.
https://sportscar365.com/lemans/wec/vanwall-lmh-returns-to-track-in-very-positive-test/
(https://i.postimg.cc/c6HxJ6bX/1.jpg) (https://postimg.cc/c6HxJ6bX) (https://i.postimg.cc/LJd2vD6b/2.jpg) (https://postimg.cc/LJd2vD6b) (https://i.postimg.cc/nC9nvgZm/3.jpg) (https://postimg.cc/nC9nvgZm) (https://i.postimg.cc/nMPH9p8Z/4.jpg) (https://postimg.cc/nMPH9p8Z)
ByKolles planuje wystawić w sezonie 2023 w WEC dwie sztuki swojej maszyny klasy LMH. W planach w dalszym ciągu jest start pod marką Vanwall, ale możliwe, że skończy się pod szyldem Vandervell.
https://www.dailysportscar.com/2022/08/22/vanwall-catch-up-part-1-the-plan-two-car-vandervell-lmh-wec-entry-for-2023.html
Prace trwają: na Mugello wyjechał kolejny egzemplarz na nowym podwoziu w malowaniu na przyszłoroczny sezon WEC. Kolejny przystanek: testy na Paul Ricard w przyszłym tygodniu.
https://www.instagram.com/p/Ckd8ZGxtp7n/
Dwa dni testów na Paul Ricard, pokonane 1300 kilometrów.
https://www.instagram.com/p/CkvajYstc8i/
LMH od Vanwalla w tym tygodniu testować ma... Jacques Villeneuve.
https://www.motorsport.com/wec/news/villeneuve-set-to-test-vanwall-le-mans-hypercar/10406128/
Na torze Barcelona-Catalunya trwają testy finalej wersji, która ma być homologowana na WEC. Za kierownicą Villeneuve.
https://www.instagram.com/p/ClouvL4N1AI/
Vanwall w końcu na liście startowej WEC. Samochód w sezonie 2023 poprowadzą Tom Dillmann, Esteban Guerrieri oraz Jacques Villeneuve.
https://www.instagram.com/p/CnRYZuENk9r/
ByKolles przegrywa proces o prawa do używania marki Vanwall?
https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/trademarks/010876282
https://www.dailysportscar.com/2023/02/03/bykolles-lose-euipo-case-over-vanwall-trademark.html
https://www.youtube.com/watch?v=vRuvUCY813w
News: 24 Heures du Mans - Wyścigi to życie (https://autogen.pl/news-6031-24-heures-du-mans-wyscigi-to-zycie.html).
(https://i.postimg.cc/pyPw0DrS/img01.jpg) (https://postimg.cc/pyPw0DrS) (https://i.postimg.cc/c6TVPr8L/img02.jpg) (https://postimg.cc/c6TVPr8L) (https://i.postimg.cc/KkDdGYqQ/img03.jpg) (https://postimg.cc/KkDdGYqQ) (https://i.postimg.cc/FkFw7Qwv/img04.jpg) (https://postimg.cc/FkFw7Qwv)
Wolnossące V8 od Gibsona ma być zastąpione w przyszłym roku przez nowy silnik z turbodoładowaniem. Jaki? Tego Vanwall na razie nie zdradza.
https://www.motorsport.com/wec/news/vanwall-to-change-engine-suppliers-for-wec-hypercar-in-2024/10545172/
Vanwall od ByKollesa nie dostał się na listę startową FIA WEC na sezon 2024. Zmodernizowany Hypercar marki ma być homologowany na nowo z 3,5-litrowym, podwójnie turbodoładowanym V8 od Pipo Moteurs, z którego do tej pory korzystał Glickenhaus.
https://sportscar365.com/lemans/wec/vanwall-struck-engine-deal-with-pipo-before-entry-rejection/
Vanwall pracuje nad gruntownie zmodernizowanym modelem z silnikiem od Pipo i nową skrzynią biegów i w razie zmiany w przepisach miałby być gotowy na zgłoszenie się na sezon 2025 z dwoma samochodami.
https://www.motorsport-total.com/24-stunden-von-le-mans/news/vanwall-arbeitet-an-wec-comeback-stark-ueberarbeitetes-auto-fuer-2025-24041101