World Endurance Championship - sezon 2014

Zaczęty przez Ecnelis, 12.02.2014, 22:46:47

Poprzedni wątek - Następny wątek

rafal345

#15
Teraz na dobrą sprawę LMP3 to puchar jednej marki, w LMP2 mamy Orecę, Morgana, Ligiera i Zyteka. Cztery samochody na dwadzieścia zespołów są jeszcze zrozumiałe w kategorii GT, ale jednak od prototypów oczekuję więcej innowacji.
GT1, o którym wspomniałem to dość niedokładne porównanie - może raczej lepiej pasowałaby nazwa GTH, w której startowałyby auta GT, ale wyższej klasy niż GTE(jak GT1 przed kilkoma laty: MC12, S7R, 550, Murcielago i przyjaciele) z systemami elektrycznymi podobnymi do tych, jakie mamy teraz w LMP1-H. Żaden pojazd bazujący na aucie drogowym i tak nie dogoni prototypów.
Czyli krótko mówiąc: LMP1-H i -L(ale bez tej przesadzonej przewagi hybryd), GTH i GTE

Dobra, nawet jeżeli ten pomysł z GTH nie trzyma się kupy to i tak używanie jednakowych komponentów w LMP3 na siłę jest beznadziejne.

Ecnelis

#16
Cytat: rafal345 w 19.07.2014, 14:33:40
Teraz na dobrą sprawę LMP3 to puchar jednej marki

Jednej marki? Oreca będzie dostarczać tylko układy napędowe - gotowe silniki+skrzynie. Chętnych do budowy samochodów LMP3 na pewno nie zabraknie, już teraz gotowość zadeklarowało kilka zespołów.

Ecnelis

#17
WEC wraca po wakacyjnej przerwie na drugą połowę sezonu, złożoną z pięciu eliminacji. Pierwszą będzie jutrzejszy, 6-godzinny wyścig na pętli Circuit of the Americas. Po trzecie pole position w tym roku sięgnęła Toyota z numerem 8, której załogę tworzą Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sebastien Buemi. Drugie i trzecie Porsche, dla Audi rozczarowanie: miejsce 4 i 6. Wśród prywatnych LMP1 najszybsze było oczywiście Rebellion Racing. Nowy Lotus P1/01 z powodu awarii skrzynia biegów nie wziął udziału w kwalifikacjach i wystartuje z alei serwisowej. Pierwsze pole startowe w grupie LMP2 zdobył Ligier JS P2-Nissan od G-Drive Racing.

1. Buemi/Davidson/Lapierre (Toyota) 1m 49.093s
2. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 1m 50.283s
3. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 1m 50.302s
4. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi) 1m 50.340s
5. Conway/Sarrazin/Wurz (Toyota) 1m 50.363s
6. Di Grassi/Duval/Kristensen (Audi) 1m 51.456s
7. Belicchi/Kraihamer/Leimer (Rebellion-Toyota) 1m 54.665s
8. Canal/Pla/Rusinov (Morgan-Nissan) 1m 56.075s
9. Bradley/Howson/Matsuda (Oreca-Nissan) 1m 56.371s
10. Brown/Dalziel/Sharp (HPD-Honda) 1m 57.262s

[zdjęcia off-line]

Ecnelis

#18
News: 6 Hours of Circuit of the Americas - Teksas w deszczu.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#19
FIA ogłosiła przyszłoroczny kalendarz WEC. Nowością wśród ośmiu wyścigów na czterech kontynentach jest 6-godzinny wyścig na Nürburgringu w miejsce Sao Paulo, gdzie będą trwać prace renowacyjne. W przyszłym roku impreza znana również jako 1000 km of Nürburgring będzie świętować swoją 50-lecie.

https://www.fia.com/news/2015-fia-wec-calendar-unveiled

rafal345

#20
A może skoro w przyszłym roku ma być wyścig WTCC na Nordschleife, to może i w końcu WEC się na niego zdecyduje :D

Feanor

#21
To byłoby coś niesamowitego!

Brandis

#22
Dzisiejsze prototypy na Nordschleife? Nie ma mowy, bez ogromnej modernizacji toru. Samochody GT czy turystyczne jak najbardziej sobie tu radzą, ale prototypy ze swoją aerodynamiką i zawieszeniem będą zbyt delikatne na taki tor i zbyt szybkie. Kiedy ostatnio były tu prototypy wielu kierowców obawiało się o swoje życie, bo przez wyboje samochody skakały gdzie tylko chciały, ale szaleńców jak Bellof też nie brakowało. Nie wspominając nawet o standardach bezpieczeństwa z tymi wszystkimi ścianami tuż przy drodze i drzewami w koło. I właśnie 1000 km of Nürburgring w 1983 roku było ostatnim wyścigiem z prototypami na Nordschleife.

Ecnelis

#23
News: 6 Hours of Fuji - Wyrównane rachunki.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

rafal345

#24
Cytat: Brandis w 11.10.2014, 11:05:41
Dzisiejsze prototypy na Nordschleife? Nie ma mowy, bez ogromnej modernizacji toru. Samochody GT czy turystyczne jak najbardziej sobie tu radzą, ale prototypy ze swoją aerodynamiką i zawieszeniem będą zbyt delikatne na taki tor i zbyt szybkie. Kiedy ostatnio były tu prototypy wielu kierowców obawiało się o swoje życie, bo przez wyboje samochody skakały gdzie tylko chciały, ale szaleńców jak Bellof też nie brakowało. Nie wspominając nawet o standardach bezpieczeństwa z tymi wszystkimi ścianami tuż przy drodze i drzewami w koło. I właśnie 1000 km of Nürburgring w 1983 roku było ostatnim wyścigiem z prototypami na Nordschleife.

Jedyny problem, jaki widzę to jakość asfaltu w niektórych miejscach i niedostateczne zabezpieczenie (bariery itp). Zbyt szybkie? Proszę Cię, bez przesady, zawsze można oglądać kolarstwo jeżeli prototypy są zbyt szybkie ;D

Brandis

#25
Wyrwałeś kawałek zdania z kontekstu. ;) Oczywiście, że są za szybkie na Nordschleife, właśnie ze względu na tamtejszą nawierzchnię, zabezpieczenia i to, że liczy się tam przyczepność mechaniczna, jak w samochodach GT, a prototypy to także ogromny docisk aerodynamiczny. Na takiej trasie ich aerodynamika nie będzie po prostu "pracować", nie wspominając o potencjalnych uszkodzeniach, na przykład na karuzeli. Dlatego od ponad 30 lat nie ma na Nordschleife ani najszybszych prototypów ani Formuły 1.

byZiom996

#26
Troche szkoda ze f1 i lmp1 nie mogą startować na nurburgringu  :( Ten tor jest tak jakby wyznacznikiem prędkości samochodów
i fajnie by było zobaczyć jak szybkie one są, możemy się tylko domyślać

Ecnelis

#27
News: 6 Hours of Shanghai - Kombinacja z powtórzeniami.

[zdjęcia off-line]

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#28
News: 6 Hours of Bahrain - Mistrzowie drugiego planu.

[zdjęcia off-line]

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

rafal345

#29
Cytat"Nasi kierowcy jechali bez zastrzeżeń ale regulaminowa, niewielka pojemność zbiorników paliwa, mimo niskiego spalania silników Diesla, zmusiła nas do dodatkowego postoju na pięć okrążeń przed końcem wyścigu i ciągłego skupiania na oszczędzaniu paliwa. W taki sposób wyścigu się nie wygra."