Porsche 963 (2022)

Zaczęty przez Ecnelis, 16.12.2020, 05:39:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Oficjalnie: Porsche wraca do wyścigów długodystansowych na najwyższym szczeblu! Markę zobaczymy w seriach World Endurance Championship oraz SportsCar Championship z zupełnie nowym, hybrydowym prototypem klasy LMDh. Samochód ma być gotowy na sezon 2023. News: Porsche LMDh - Nie do odparcia.

https://newsroom.porsche.com/en/2020/motorsports/porsche-motorsports-lmdh-prototype-development-hybrid-racing-car-23214.html
https://www.fiawec.com/en/news/porsche-announces-return-to-top-class-of-endurance-racing-from-2023/6944



https://www.youtube.com/watch?v=spL9mSKoxKk

AutoGEN

#1
Prototypy LMDh od Porsche będą startować w WEC i SCC w dwóch fabrycznych zespołach obsługiwanych przez amerykańskie Team Penske pod szyldem Porsche Penske Motorsport. Już w pierwszym sezonie, 2023, maszyny mają również wylądować w rękach zespołów prywatnych.

https://newsroom.porsche.com/en/2021/motorsports/porsche-team-penske-collaboration-lmdh-prototype-fia-wec-imsa-24375.html
https://www.fiawec.com/en/news/porsche-and-team-penske-to-collaborate-in-upcoming-hypercar-programme/7044

AutoGEN

#2
Nowe samochody klasy LMDh od Porsche oraz Audi zostaną przygotowane na podwoziach produkcji kanadyjskiego Multimatic.

http://www.dailysportscar.com/2021/05/17/porsche-and-audi-confirm-multimatic-as-lmdh-chassis-partner.html

AutoGEN

#3

rafal345

#4
Zdjęcia oczywiście tak wykadrowane, żeby nie pokazać nawet najdrobniejszych detali przodu. Myślę jednak, że o ile nie dostaniemy tak szalonego przodu, jak to sugerowały pierwsze rysunki sprzed roku, to jednak się tam coś dzieje, na przedostatnim zdjęciu mamy wycięcie, które sugeruje że coś tam sie dzieje:

Ecnelis

#5

Ecnelis

#6

Olgierd

#7
Cytat: rafal345 w 19.12.2021, 18:34:42
Zdjęcia oczywiście tak wykadrowane, żeby nie pokazać nawet najdrobniejszych detali przodu. Myślę jednak, że o ile nie dostaniemy tak szalonego przodu, jak to sugerowały pierwsze rysunki sprzed roku, to jednak się tam coś dzieje, na przedostatnim zdjęciu mamy wycięcie, które sugeruje że coś tam sie dzieje:


Za cholerę nie mogę powiększyć tego zdjęcia, żeby się mu przyjrzeć. Co do przodu, to wydaje się, ze jednak reflektory mogą być wmontowane tak nisko, jak to było pokazane na szkicach. Może to sugerować choćby sposób oklejania przodu - na przednim zderzaku widać wyraźnie inny kierunek oklejania.

Zresztą jeśli przyjrzeć się globalnie sylwetce tego samochodu, to widać trochę inne podejście do problemu aerodynamiki - sztywne proporcje docisku do oporów spowodowały paradoksalnie większą swobodę w projektowaniu. Wcześniej po prostu usiłowano osiągnąć maksymalny docisk przy minimalizacji oporu, stąd bufoniaste błotniki wozów w wersjach na Le Mans. Teraz można i trzeba sobie to jakoś zbalansować. Nie czytałem jeszcze regulaminu na ten sezon, ale podejrzewam, że jest tylko jeden pakiet aerodynamiczny na cały rok.

Tak na marginesie, to ciekawe (i to też jest na pewno w regulaminie) czy Porsche wymusiło dopuszczenie napędu na wszystkie koła w LMDh. Jeszcze w zeszłym roku Niemcy marudzili, że Toyoty są faworyzowane przez to, że mogą używać do napędu również przodu.

A słyszeliście ploty, że Audi zamknęło projekt zanim go otworzyło? Podobno - ale to na razie ploty - powodem było przerzucenie kasy na rozwój silnika do F1, a poza tym Audi nie bardzo lubi się z Porsche, więc niechętnie podejmowali się współpracy przy projekcie. Patrząc na to z boku można to zrozumieć - samochody nie będą się różnić niczym oprócz designu. W LMP1 dzieliły je też filozofie silników i układów hybrydowych, więc każdy miał coś do pokazania.

Ecnelis

#8
Cytat: Olgierd w 31.01.2022, 21:13:56
Za cholerę nie mogę powiększyć tego zdjęcia, żeby się mu przyjrzeć.

Od Porsche można sobie pobrać w rozdzielczości 6648 x 3740px: https://newsroom.porsche.com/en/2022/motorsports/porsche-lmdh-prototype-test-phase-hybrid-drive-27200.html

Cytat: Olgierd w 31.01.2022, 21:13:56
Nie czytałem jeszcze regulaminu na ten sezon, ale podejrzewam, że jest tylko jeden pakiet aerodynamiczny na cały rok.

Jest dopuszczony jeden pakiet aerodynamiczny.

Cytat: Olgierd w 31.01.2022, 21:13:56
Tak na marginesie, to ciekawe (i to też jest na pewno w regulaminie) czy Porsche wymusiło dopuszczenie napędu na wszystkie koła w LMDh.

Tak ogromna zmiana chyba byłaby już dawno ogłoszona publicznie, a nic takiego się nie wydarzyło. Co dziwne regulacje LMDh też nie zostały jeszcze upublicznione, tylko ogólniki.

rafal345

#9
Na zdjęciach z następnego posta już wszystko jest pokazane.

Olgierd

#10
Cytat: Ecnelis w 01.02.2022, 00:26:35
Cytat: Olgierd w 31.01.2022, 21:13:56
Za cholerę nie mogę powiększyć tego zdjęcia, żeby się mu przyjrzeć.

Od Porsche można sobie pobrać w rozdzielczości 6648 x 3740px: https://newsroom.porsche.com/en/2022/motorsports/porsche-lmdh-prototype-test-phase-hybrid-drive-27200.html


Wiem, wiem - mam dostępy prasowe, ale skoro ktoś coś wkleja, to nie chciało mi się ściągać ;)

Cytat: Ecnelis w 01.02.2022, 00:26:35
Cytat: Olgierd w 31.01.2022, 21:13:56

Tak na marginesie, to ciekawe (i to też jest na pewno w regulaminie) czy Porsche wymusiło dopuszczenie napędu na wszystkie koła w LMDh.

Tak ogromna zmiana chyba byłaby już dawno ogłoszona publicznie, a nic takiego się nie wydarzyło. Co dziwne regulacje LMDh też nie zostały jeszcze upublicznione, tylko ogólniki.


Z tego mogłoby wynikać, że negocjacje nadal trwają - no chyba, że FIA zmieniła podejście i nagle regulamin LMDh będzie dostępny tylko dla tych, którzy chcą budować samochody.

rafal345

#11
Wait, czy gdziekolwiek jest cokolwiek napisane, że Porsche ma mieć napęd na 4 koła? Jak dla mnie zmiana regulaminu na tym etapie to samobójstwo wyjatkowo udanych jak na razie regulacji.

Olgierd

#12
Cytat: rafal345 w 04.02.2022, 14:29:17
Wait, czy gdziekolwiek jest cokolwiek napisane, że Porsche ma mieć napęd na 4 koła? Jak dla mnie zmiana regulaminu na tym etapie to samobójstwo wyjatkowo udanych jak na razie regulacji.

Nie, nie jest napisane. Były takie przecieki, że Porsche próbuje negocjować zmianę regulaminu LMDh, żeby dopuszczał samochody z napędem na wszystkie koła tak, jak jest w hypercarach, argumentując to tym, że napęd na wszystkie koła daje dużą przewagę osiągów - co zresztą jest faktem. Nie wiem czy już sobie to odpuścili, bo jak czytałem pod koniec zeszłego roku artykuł na sportscar365, to już tam szef Porsche ds. sportów motorowych mówił o tym, że trzeba dobrze zbalansować BoP, żeby samochody z napędem na tył dorównywały tym z napędem na obie osie. Może zatem temat został odpuszczony.

AutoGEN

#13
Porsche pokazało swoje zamaskowane LMDh z poziomymi, przednimi światłami:


AutoGEN

#14
Porsche chwali się zakończeniem pierwszego etapu testów swojego LMDh. W ostatnich dniach na Circuit de Catalunya pokonano ponad 2000 kilometrów, a za kierownicą zasiadali m.in. Felipe Nasr i Dane Cameron. Koleje etapy prac: testy na innych torach w Europie oraz USA i homologacja jesienią.

https://newsroom.porsche.com/en/2022/motorsports/porsche-lmdh-prototype-tests-racetrack-circuit-de-catalunya-spain-27463.html