Cytat: rafal345 w 19.12.2021, 18:34:42
Zdjęcia oczywiście tak wykadrowane, żeby nie pokazać nawet najdrobniejszych detali przodu. Myślę jednak, że o ile nie dostaniemy tak szalonego przodu, jak to sugerowały pierwsze rysunki sprzed roku, to jednak się tam coś dzieje, na przedostatnim zdjęciu mamy wycięcie, które sugeruje że coś tam sie dzieje:
Za cholerę nie mogę powiększyć tego zdjęcia, żeby się mu przyjrzeć. Co do przodu, to wydaje się, ze jednak reflektory mogą być wmontowane tak nisko, jak to było pokazane na szkicach. Może to sugerować choćby sposób oklejania przodu - na przednim zderzaku widać wyraźnie inny kierunek oklejania.
Zresztą jeśli przyjrzeć się globalnie sylwetce tego samochodu, to widać trochę inne podejście do problemu aerodynamiki - sztywne proporcje docisku do oporów spowodowały paradoksalnie większą swobodę w projektowaniu. Wcześniej po prostu usiłowano osiągnąć maksymalny docisk przy minimalizacji oporu, stąd bufoniaste błotniki wozów w wersjach na Le Mans. Teraz można i trzeba sobie to jakoś zbalansować. Nie czytałem jeszcze regulaminu na ten sezon, ale podejrzewam, że jest tylko jeden pakiet aerodynamiczny na cały rok.
Tak na marginesie, to ciekawe (i to też jest na pewno w regulaminie) czy Porsche wymusiło dopuszczenie napędu na wszystkie koła w LMDh. Jeszcze w zeszłym roku Niemcy marudzili, że Toyoty są faworyzowane przez to, że mogą używać do napędu również przodu.
A słyszeliście ploty, że Audi zamknęło projekt zanim go otworzyło? Podobno - ale to na razie ploty - powodem było przerzucenie kasy na rozwój silnika do F1, a poza tym Audi nie bardzo lubi się z Porsche, więc niechętnie podejmowali się współpracy przy projekcie. Patrząc na to z boku można to zrozumieć - samochody nie będą się różnić niczym oprócz designu. W LMP1 dzieliły je też filozofie silników i układów hybrydowych, więc każdy miał coś do pokazania.