World Endurance Championship - sezon 2024

Zaczęty przez Ecnelis, 22.08.2021, 01:27:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Podczas tegorocznej konferencji przed Le Mans ogłoszono m.in plany odnośnie przyszłości GT: obecne klasy GTE pozostają do 2023 roku włącznie, a w sezonie 2024 pojawi się nowa klasa bazująca na GT3.

https://www.youtube.com/watch?v=tOcNRWhNDqQ

CytatKalendarz
24/25 February 2024 - Official Prologue (QAT)
R1 - 2 March 2024 - Qatar 1812Km (QAT)
R2 - 21 April 2024- 6 Hours of Imola (ITA)
R3 - 11 May 2024 - TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps (BEL)
R4 - 15/16 June 2024 - 24 Hours of Le Mans (FRA)
R5 - 14 July 2024 - 6 Hours of Sao Paulo (BRA)
R6 - 1 September 2024 - Lone Star Le Mans (USA)
R7 - 15 September 2024 - 6 Hours of Fuji (JPN)
R8 - 2 November 2024 - 8 Hours of Bahrain (BAH)

CytatZespoły w klasie Hypercar
#2 Cadillac Racing - Cadillac V-Series.R (LMDh)
#3 Cadillac Racing - Cadillac V-Series.R (LMDh) ²
#4 Porsche Penske Motorsport - Porsche 963 (LMDh) ²
#5 Porsche Penske Motorsport - Porsche 963 (LMDh)
#6 Porsche Penske Motorsport - Porsche 963 (LMDh)
#7 Toyota Gazoo Racing - Toyota GR010 Hybrid (LMH)
#8 Toyota Gazoo Racing - Toyota GR010 Hybrid (LMH)
#11 Isotta Fraschini Duqueine - Isotta Fraschini Tipo 6 LMH-C (LMH) ¹³
#12 Hertz Team Jota - Porsche 963 (LMDh) ¹
#15 BMW M Team WRT - BMW M V8 Hybrid (LMDh) ¹
#19 Lamborghini Iron Lynx - Lamborghini SC63 (LMDh) ¹²
#20 BMW M Team WRT - BMW M V8 Hybrid (LMDh) ¹
#35 Alpine Endurance Team - Alpine A424 (LMDh) ¹
#36 Alpine Endurance Team - Alpine A424 (LMDh) ¹
#38 Hertz Team Jota - Porsche 963 (LMDh)
#50 Ferrari AF Corse - Ferrari 499P (LMH)
#51 Ferrari AF Corse - Ferrari 499P (LMH)
#63 Lamborghini Iron Lynx - Lamborghini SC63 (LMDh) ¹
#83 AF Corse - Ferrari 499P (LMH) ¹
#93 Peugeot TotalEnergies - Peugeot 9X8 (LMH)
#94 Peugeot TotalEnergies - Peugeot 9X8 (LMH)
#99 Proton Competition - Porsche 963 (LMDh)
#311 Whelen Cadillac Racing - Cadillac V-Series.R (LMDh) ²
¹ - nowe zespoły, które nie startowały w sezonie 2023
² - start tylko w R4, 24h Le Mans
³ - start tylko w R1, R2, R3, R4 i R5

Ecnelis

#1
Alpine dołącza do marek pracujących nad nowym samochodem klasy LMDh. Model powstanie z wykorzystaniem podwozia fracuskich zakładów Oreca, a do jego napędu posłuży silnik Alpine. Dwie sztuki dołączą do WEC w sezone 2024 z planem startów przez cztery lata.

https://www.fiawec.com/en/news/alpine-commits-to-fia-wecs-hypercar-category-from-2024/7166
https://en.media.alpinecars.com/news/alpine-commits-to-endurance-racing-in-lmdh-from-2024-6242-989c5.html

Olgierd

#2
Fajnie, że LMDh rośnie. Myślałem, że odejście Porsche z LMP1 będzie gwoździem do trumny dla prototypów, ale na szczęście byłem w błędzie.

AutoGEN

#3
Some say: Lamborghini powinno podjąć decyzję odnośnie LMDh w ciągu najbliższych tygodni. Włoska marka myśli o sezonie 2024 w seriach WEC i SCC, ale tylko o samochodach dla klientów, bez zespołu fabrycznego. Bazą miało by być oczywiście LMDh od Porsche i Audi.

https://www.autosport.com/wec/news/lamborghini-decision-imminent-on-lmdh-project-for-2024/7857504/

AutoGEN

#4
Glickenhaus planuje pojawić się w nowej klasie GT, bazującej na GT3, z dwoma sztukami modelu 004. Na wersję drogową zebrano już ponad 200 zamówień.

https://www.dailysportscar.com/2022/04/08/glickenhaus-target-wec-gt3-class-in-2024.html

AutoGEN

#5

AutoGEN

#6
Zmiany ogłoszone/potwierdzone na dzisiejszej konferencji ACO:

- z końcem sezonu 2022 koniec klasy GTE Pro
- z końcem sezonu 2023 koniec klasy GTE Am
- obie klasy GTE w 2024 zastąpi nowa klasa z samochodami GT3
- GT3 będą używać normalnie dostępnego ogumienia, a nie tajnych mieszanek GTE
- w nowej klasie GT tylko zespoły z kierowcami Pro-Am
- nowy body kit dla GT3
- LMP2 nowej generacji od sezonu 2025 (homologacja na 5 lat)
- możliwość uzbrojenia LMP2 w napędy hybrydowe
- wodorowe prototypy w Le Mans w sezonie 2025

https://www.24h-lemans.com/en/news/aco-press-conference-56411

AutoGEN

#7
Do rywalizacji wraca zespół Pescarolo Sport! Francuska ekipa zamierza dołączyć do WEC w sezonie 2024 z samochodem klasy Hypercar. Szczegóły poznamy prawdopodobnie za kilka dni.

https://www.pescarolo-sport.com
https://www.reddit.com/r/wec/comments/zahzwf/pescarolo_sport_vise_le_wec_en_2024_en_hypercar/

AutoGEN

#8
Zmiany na sezon 2024 w skrócie: World Endurance Championship - Zmiany 2023-2024.

- nowa klasa WEC w miejscu GTE, oparta na GT3 będzie nazywać się LMGT3
- dozwolone modyfikacje nadwozia GT3 w celach promocyjnych
- dozwolone modyfikacje nadwozia GT3 aby zmieścić się w okienku aerodynamicznym
- wzorem Hypercarów obowiązkowe monitorowanie osiągów czujnikami na osiach napędowych
- homologacja obecnych LMP2 wydłużona do końca 2025 roku
- prawdopodobnie nie będą już dopuszczone LMP2, którym zostanie ELMS, ALMS i 24h Le Mans
- co najmniej 15 miejsc dla LMP2 w 24h Le Mans

https://www.fiawec.com/en/news/endurance-now-and-the-future/7537
https://www.fia.com/news/fia-world-motor-sport-council-acknowledges-milestones-final-meeting-2022-bologna

AutoGEN

#9
Nowa pozycja w kalendarzu WEC na sezon 2024: 6-godzinny wyścig w Katarze. Umowa przewiduje organizację wyścigu co najmniej do końca roku 2029. Sezon 2024 ma otwierać wyścig na odnowionym Lusail International Circuitma, na którym odbędzie się też Prolog.

https://www.fiawec.com/en/news/qatar-set-to-join-fia-world-endurance-championship-in-2024/7542

AutoGEN

#10
Oficjalnie: Pescarolo Sport chce dołączyć w przyszłym roku do WEC do grupy Hypercar. Zespół ma być pierwszą, prywatną ekipą z Peugeotem 9X8.

https://twitter.com/Pescarolo_Sport/status/1626234149995712525

AutoGEN

#11
Dostawcą ogumienia dla samochodów klasy LMGT3 na serię FIA WEC na pierwsze trzy sezony będzie Goodyear, który obecnie zaopatruje grupę LMP2.

https://www.fiawec.com/en/news/goodyear-to-become-exclusive-tyre-supplier-to-fia-wecs-new-lmgt3-class/7616

AutoGEN

#12
Spa-Francorchamps zostaje w kalendarzu WEC i ELMS na kolejne pięć lat, do sezonu 2028 włącznie.

https://www.fiawec.com/en/news/lmem-renews-contract-with-circuit-de-spa-francorchamps-for-fia-wec-and-elms/7654

Podczas tegorocznego Le Mans mamy poznać plany na sezon 2024: co z LMP3, czy GT3 będą ograniczone do dwóch aut na markę, czy kalendarz zostanie rozszerzony o nowe miejscówki, co z Sebring i tak dalej.

https://www.dailysportscar.com/2023/04/26/fia-wec-ceo-lequien-on-calendar-clashes-new-circuits-lmp2s-future-lmgt3.html

AutoGEN

#13
Ogłoszono wstępny kalendarz na sezon 2024, bez Monzy, Sebring i Portimão: Katar w marcu, Imola w kwietniu, Spa-Francorchamps w maju, Le Mans w czerwcu, Sao Paulo w lipcu, Circuit of the Americas oraz Fuji w sierpniu i listopadowy finał w Bahrajnie.

https://www.fiawec.com/en/news/2024-fia-world-endurance-championship-calendar-expands-to-eight-rounds/7698
https://www.fiawec.com/en/news/ricardo-nunes-the-mayor-of-sao-paulo-signs-contract-at-le-mans-to-bring-back-the-fia-world-endurance-championship-to-sao-paulo/7702
https://www.fia.com/news/wec-2024-calendar-expands-eight-rounds

AutoGEN

#14
Pierwszym zespołem w przyszłorocznej grupie LMGT3 został... Proton Competition, którego kierowcy pojadą nowym Mustangiem GT3.

https://twitter.com/ProtonRacing/status/1667131548519354369