World Endurance Championship - sezon 2024

Zaczęty przez Ecnelis, 22.08.2021, 01:27:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#15
Zmiany na sezon 2024 oficjalnie:

- pożegnanie z LMP2 (wyłączając Le Mans)
- po dwa samochody na producenta w LMGT3

https://www.youtube.com/watch?v=l4ZRYR-6n8Q

AutoGEN

#16
Kolejne LMGT3 na sezon 2024 potwierdzone: TF Sport wystartuje z zupełnie nowym Corvette Z06 GT3.R.

https://www.tfsport.co.uk/news-details.php?id=277

AutoGEN

#17
Kolejne LMGT3 na sezon 2024 potwierdzone: dwie sztuki Porsche 911 GT3 R wystawi Manthey, które należy do Porsche.

https://newsroom.porsche.com/en/2023/motorsports/porsche-manthey-911-gt3r-2024-fia-wec-33306.html

AutoGEN

#18
Trwają przymiarki do powiększenia gridu WEC na sezon 2024 z obecnych 36 miejsc do 40.

https://www.motorsport.com/wec/news/wec-grid-could-expand-to-40-cars-for-2024-season/10519682/

AutoGEN

#19
Jota pracuje nad utworzeniem drugiego zespołu z kolejnym Porsche 963 na sezon 2024. Wśród kandydatów na kierowców jest Kubica.

https://pl.motorsport.com/wec/news/kubica-wsiadzie-do-porsche/10520018/
https://www.motorsport.com/wec/news/jota-closing-on-deal-to-run-second-porsche-hypercar-in-wec-2024/10520002/

AutoGEN

#20
Some say: do składu Alpine w klasie Hypercar ma być przymierzany Mick Schumacher. Pod koniec września miałby testować francuskie LMDh.

https://twitter.com/CanalplusF1/status/1702619083114496279

AutoGEN

#21

AutoGEN


AutoGEN

#23
McLaren planuje dołączyć do WEC w klasie LMGT3 z zespołem United Autosports. Czy to otworzy również drogę do programu LMDh, do którego McLaren przymierza się od lat? Czas pokaże...

https://www.unitedautosports.com/news/mclaren-united-autosports-lmgt3-world-endurance-championship-intentions-2024

AutoGEN

#24
W przyszłym roku ze względu na koszty Cadillac w dalszym ciągu będzie obecny w WEC tylko z jednym samochodem w klasie Hypercar.

https://sportscar365.com/lemans/wec/cadillac-to-continue-with-single-hypercar-entry-next-year/

AutoGEN

#25
Glickenhaus, bez dużego sponsora i drugiego samochodu w prywatnym zespole, co pozwoliłoby na opracowanie aktualizacji 007, nie wystartuje w WEC w sezonie 2024.

https://www.autosport.com/wec/news/glickenhaus-will-not-return-to-wec-in-2024-with-le-mans-hypercar/10533885/
https://www.dailysportscar.com/2023/10/17/scuderia-cameron-glickenhaus-confirms-end-of-wec-programme.html

AutoGEN

#26
Nowości z posiedzenia FIA:

- przypieczętowano regulacje techniczne LMGT3
- różnice względem zwykłych GT3 obejmą m.in. podświetlane numery i odznaczenie świetlne lidera
- zmieni się format kwalifikacji, będzie taki sam dla Hypercarów i LMGT3: najpierw 12-minutowa sesja, a po niej 10-minutowe Hyperpole dla top 10
- opublikowano regulacje techniczne Hypercar, LMGT3 oraz LMP2 na sezon 2024

https://www.fia.com/news/fia-announces-world-motor-sport-council-decisions-geneva
https://www.fiawec.com/en/news/new-qualifying-format-for-2024-fia-wec-season/7806

Najnowsze regulacje techniczne Hypercar:
https://www.fia.com/sites/default/files/2024_lmh_wmsc_2023.10.19_published_2023.10.19.pdf

Regulacje techniczne LMGT3:
https://www.fia.com/sites/default/files/2024_lmgt3_wmsc_2023.10.19_published_2023.10.19.pdf

AutoGEN

#27
Zespoły szykują się na testy LMGT3 i opon Goodyeara na Portimao. Reprezentowane będą marki Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Ford, Lexus, McLaren, Lamborghini i Porsche. Jedną z niespodzianek będzie Akkodis ASP Team w Lexusie, w którym zasiądzie Jose Maria Lopez, startujący obecnie w Hypercarach Toyoty (nieoficjalnie mówi, że w Toycie ma go zastąpić w przyszłym roku De Vries).

https://sportscar365.com/lemans/wec/asp-to-sample-lexus-rc-f-gt3-at-portimao-tire-test/
https://www.dailysportscar.com/2023/10/23/teams-manufacturers-preparing-for-lmgt3-test-at-portimao.html

AutoGEN

#28
Oficjalnie: Akkodis ASP Team zamierza wystartować w WEC z Lexusem w klasie LMPGT3 w liczbie dwóch egzemplarzy.

https://www.akkodis-asp-team.com/en/123-announcement-a-new-car-and-a-new-chapter

AutoGEN

#29
Ferrari jest gotowe na wsparcie pierwszego 499P w prywatnych rękach. Czy zobaczymy taką maszynę już w 2024 czy dopiero 2025 roku - czas pokaże. Planów na pojawienie się 499P w pucharze IMSA na razie nie ma.

https://www.dailysportscar.com/2023/10/30/ferrari-willing-to-support-third-499p-hypercar-effort.html