World Endurance Championship - sezon 2025

Zaczęty przez Ecnelis, 22.08.2021, 01:28:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Podczas tegorocznej konferencji przed Le Mans ogłoszono m.in plany odnośnie nowej klasy elektrycznych prototypów z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jej debiut przesunięto z sezonu 2024 na sezon 2025. Obecnie zainteresowanych ma być aż osiem marek, a w pierwszym sezonie nowej grupy mamy zobaczyć trzy z nich. Już jakiś czas temu ogłoszono, że za uniwersalne podwozia odpowiadać będzie Oreca oraz Red Bull Advanced Technologies.

https://www.youtube.com/watch?v=tOcNRWhNDqQ

AutoGEN

#1
Nowe LMP2 przesunięte w czasie: nowa generacja ma pojawić się dopiero w sezonie 2025.

https://www.fia.com/news/fia-announces-world-motor-sport-council-decisions-25

CytatThe council has also approved the introduction of the next generation of LMP2 cars in the 2025 FIA World Endurance Championship season. This is in order to allow enough time for a thorough revision of technical conditions, ensure cost control targets are reached, and allow for a stable transition from the current generation of LMP2 cars.

AutoGEN

#2
Zmiany ogłoszone/potwierdzone na dzisiejszej konferencji ACO:

- z końcem sezonu 2022 koniec klasy GTE Pro
- z końcem sezonu 2023 koniec klasy GTE Am
- obie klasy GTE w 2024 zastąpi nowa klasa z samochodami GT3
- GT3 będą używać normalnie dostępnego ogumienia, a nie tajnych mieszanek GTE
- w nowej klasie GT tylko zespoły z kierowcami Pro-Am
- nowy body kit dla GT3
- LMP2 nowej generacji od sezonu 2025 (homologacja na 5 lat)
- możliwość uzbrojenia LMP2 w napędy hybrydowe
- wodorowe prototypy w Le Mans w sezonie 2025

https://www.24h-lemans.com/en/news/aco-press-conference-56411

AutoGEN

#3
Mały update odnośnie przyszłych LMP2: samochody będą homologowane na okres 2025-2030, wprowadzone zostaną limity kosztów zakupu auta i części, dwa razy w sezonie będzie regulowane Adjustment of Performance (AoP), mające wyrównać osiągi między różnymi samochodami.

https://www.fia.com/news/fia-announces-world-motor-sport-council-decisions-26

AutoGEN

#4
Debiut nowych LMP2 został przesunięty po raz kolejny: obecne LMP2 mają być homologowane do końca sezonu 2025, a nowe maszyny mają pojawić się najszybciej w sezonie 2026.

https://www.dailysportscar.com/2022/11/10/current-lmp2-homologation-extended-to-2025.html

AutoGEN

#5
Plotki, ploteczki: coraz bliższy uruchomienia własnego projektu klasy Hypercar ma być... Hyundai. Nieoficjalnie mówi się o celowaniu w najlepszym przypadku w sezon 2025, a także o opcji wodorowej.

https://www.motorsportweek.com/2023/05/15/hyundai-preparing-wec-hypercar-programme-reports-say/


AutoGEN

#7
Zainteresowanych dołączeniem do WEC jest więcej, niż dostępnych miejsc - trwają prace nad powiększeniem gridu na sezon 2025 z 37 do 40 miejsc, na przykład poprzez współdzielenie przestrzeni przez zespoły GT3, o ile nie będzie tylu realnych miejsc na danym torze.

https://www.dailysportscar.com/2023/11/28/wec-planning-to-expand-full-season-grid-to-40-cars-for-2025.html

AutoGEN

#8
Alfa Romeo po zakończeniu współpracy z Sauberem i pożegnaniem z Formułą 1 zwraca swoją uwagę na WEC. Na razie nie zapadły żadne decyzje, a wśród opcji rozważana jest współpraca z Peugeotem w ramach koncernu Stellantis.

https://www.autosport.com/f1/news/alfa-romeo-focused-on-wec-switch-after-ruling-out-staying-in-f1/10554554/

AutoGEN

#9
Wygląda na to, że organizatorzy WEC szykują się do kolejnych zmian w grupie Hypercar: w przygotowaniu jest przepis wymagający co najmniej dwóch samochodów każdego producenta, który mógłby wejść w życie już w roku 2025.

https://www.motorsport.com/wec/news/wec-set-to-introduce-minimum-two-car-manufacturer-hypercar-rule/10592638/