World Endurance Championship - sezon 2025

Zaczęty przez Ecnelis, 22.08.2021, 01:28:34

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#15
Wprowadzenie nowego ogumienia Michelin przesunięto na sezon 2026:

https://sportscar365.com/lemans/wec/new-michelin-hypercar-gtp-tires-delayed-to-2026/

Ford Performance rozważa rozszerzenie swojej działalności o maszynę grupy Hypercar/GTP.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/le-mans-1966-take-two-ford-mulls-hybrid-hypercar-rival-ferrari

AutoGEN

#16
Oficjalnie: Cadillac, Jota Sport i Hertz łączą siły w WEC na sezon 2025, w którym wystawią dwa Hypercary pod szyldem Cadillac Hertz Team Jota. Oznacza to, że Hertz Team Jota pożegna się z Porsche 963. Nowe partnerstwo zawarto na trzy lata, czyli do końca sezonu 2027 włącznie. Kierowców poznamy w przyszłości.

https://news.cadillac.com/newsroom.detail.html/Pages/news/us/en/2024/jul/0806-hypercar.html
https://www.dailysportscar.com/2024/08/06/with-a-three-year-deal-cadillac-jota-are-going-all-in-for-le-mans-glory.html

AutoGEN

#17
Czy zobaczymy Isottę Fraschini w sezonie 2025? Michelotto spodziewa się, że tak; marka poszukuje już nowych partnerów do utworzenia dwóch zespołów.

https://sportscar365.com/lemans/wec/michelotto-expects-isotta-fraschini-back-on-grid-in-2025/

AutoGEN

#18
Zmiany na sezon 2025 i kolejne przyklepane:

https://www.fia.com/news/future-regulations-across-multiple-categories-confirmed-during-world-motor-sport-council
https://www.fiawec.com/en/news/2025-fia-wec-sporting-and-technical-regulations-approved/8114

- wymiana świateł oznaczających pierwszą trójkę w klasie na plansze LED
- homologacja Hypercarów przedłużona do końca 2029
- homologacja LMP2 przedłużona do końca 2027
- kierowcy z czasem jazdy poniżej 45 minut nie będą zdobywać punktów (wcześniej 60 minut)
- każdy producent Hypercar będzie musiał wskazać dwa samochody punktujące do mistrzostw świata

AutoGEN

#19
Porsche zmienia swoje składy na FIA WEC i IMSA SCC. W WEC regularnie startować będą duety Andlauer/Christensen w maszynie #5 oraz Estre/Vanthoor w #6, z 963 rozstają się Lotterer, Cameron i Makowiecki. Estre i Vanthoor pojawią się w wybranych wyścigach SCC w ramach Endurance Cup, w WEC zespoły w wybranych wyścigach, w tym 24h Le Mans, uzupełniać będą Jaminet i Campbell.

https://newsroom.porsche.com/en/2024/motorsports/porsche-works-driver-2025-imsa-weathertech-sportscar-championship-fia-world-endurance-championship-wec-37621.html
https://www.fiawec.com/en/news/new-face-in-porsche-penske-motorsport-2025-driver-line-up/8116

AutoGEN

#20
Kolejne zmiany na gridzie Hypercarów w 2025 roku: do Ferrari #83 wejdzie Phil Hanson, który w sezonie 2024 jeździł w Porsche 963 ekipy Jota. Zespół ma opuścić Shwartzman, który przechodzi do IndyCar. W #83 prawdopodobnie zostanie Kubica, ale są jeszcze inne opcje.

https://www.fiawec.com/en/news/hanson-gets-af-corse-ferrari-deal-for-2025/8123

AutoGEN

#21
Wygląda na to, że Lamborghini wycofa się z FIA WEC na sezon 2025, zarówno w grupie Hypercar, jak i LMGT3.

https://www.dailysportscar.com/2024/11/06/lamborghini-to-exit-fia-wec.html

AutoGEN

#22
Toyota nie zmienia swoich składów na sezon 2025:

#7 Conway, Kobayashi, de Vries
#8 Buemi, Hartley, Hirakawa

https://toyotagazooracing.com/wec/release/2024/1113-01/

AutoGEN

#23
Hertz Team Jota i Cadillac przedstawili swoje fabryczne składy na sezon 2025:

Jenson Button, Norman Nato i Will Stevens
Sebastien Bourdais, Alex Lynn i Earl Bamber

https://www.fiawec.com/en/news/button-and-bourdais-headline-six-strong-cadillac-hertz-team-jota-crew/8147

AutoGEN

#24
Oficjalnie: Mercedes-Benz dołączy w przyszłym roku do WEC w grupie LMGT3. Maszynami AMG operować będzie zespół Iron Lynx. Marka pojawi się w 24-godzinnym Le Mans po raz pierwszy od 1999 roku.

https://www.fiawec.com/en/news/mercedes-amg-to-join-fia-wec-grid-in-2025/8150

AutoGEN

#25
Oficjalnie: Kubica zostaje z AF Corse w Hypercarach na sezon 2025.
https://www.dailysportscar.com/2024/11/21/kubica-re-signs-with-af-corse-for-2025.html

Aston Martin ogłosił swoich pierwszych kierowców Valkyrie w WEC: to Harry Tincknell i Alex Riberas. Maszyna zadebiutuje pod koniec lutego w Katarze.
https://media.astonmartin.com/aston-martin-thor-team-confirms-riberas-and-tincknell-for-2025-valkyrie-world-title-assault/

Iron Dames łączą siły na przyszłoroczny sezon z Manthey Racing i będą jeździć maszyną Porsche.
https://www.dailysportscar.com/2024/11/21/new-look-iron-dames-confirmed-in-manthey-porsche-for-2025-fia-wec.html

AutoGEN

#26
Vanwall nie wraca do WEC i wygląda na to, że w sezonie 2025 nie uda się zapełnić wszystkich 40 miejsc na gridzie.

https://www.motorsport-total.com/wec/news/vanwall-reicht-keine-nennung-ein-wec-2025-mit-weniger-als-40-autos-24112105

AutoGEN

#27
Wstępna lista startowa na sezon 2025: 18 zespołów w grupie Hypercar i 18 w grupie LMGT3. Z obu grup zniknęło Lamborghini, w Hypercar zadebiutuje Aston Martin, w LMGT3 zadebiutuje Mercedes-AMG, zmniejszyła się liczba prototypów Porsche, nie wraca Isotta Fraschini, nie wraca Vanwall.

https://www.fiawec.com/en/news/new-additions-highlight-head-turning-2025-fia-wec-entry-list/8154
https://storage.googleapis.com/fiawec-prod/assets/ressources/2024/2025_FIA_WEC_Season_Provisional%20Entry%20List_v1.pdf

AutoGEN

#28
Alpine potwierdza swój nowy skład Hypercar na sezon 2025: Milesi, Chatin, Habsburg i Schumacher, a razem z nimi na stałe Jules Gounon i Frederic Makowiecki po rozstaniu się z Porsche.

https://media.alpinecars.com/alpine-announces-its-driver-line-up-for-the-2025-fia-wec-season/

AutoGEN

#29
Oficjalnie: od przyszłego roku na długim dystansie w LMDh od BMW będzie jeździł Kevin Magnussen. Dokładne składy na FIA WEC i IMSA SCC zostaną podane w przyszłości.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0446719EN/bmw-m-motorsport-signs-formula-1-driver-kevin-magnussen-for-its-lmdh-programme