Formuła 1 - sezon 2026

Zaczęty przez AutoGEN, 21.12.2021, 17:06:33

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#15
W nowej erze układów napędowych Williams będzie stawiał nadal na jednostki Mecedes-Benza, z którym zostanie co najmniej do 2030 roku.

https://www.williamsf1.com/posts/17630f10-34ff-4ca1-9a93-0ad757f8c6f2/mercedes-benz-power-unit-williams-racing-new-era
https://media.mercedes-benz.com/article/9e56ead2-89db-4eb7-9e94-61183b04340b

AutoGEN

#16
GP Hiszpanii w latach 2026-2035 ma być organizowane na 5,47-kilometrowym, ulicznym torze w Madrycie.

https://www.formula1.com/en/latest/article.madrid-formula-1-calendar-2026-spanish-grand-prix.rKwSPJ74MczwzDhHVxdQz.html

AutoGEN

#17

AutoGEN

#18
Po odrzuceniu zgłoszenia na sezon 2025, Andretti będzie kontynuował prace nad wejściem do Formuły 1, docelowo w sezonie 2026.

https://www.skysports.com/f1/news/12040/13062410/andretti-hit-back-at-f1-entry-rejection

AutoGEN

#19
Audi ucina plotki: potwierdza pełne zaangażowanie w Formułę 1, dołączenie w sezonie 2026 i wykupienie Saubera w całości. Zespołem Audi kierować będzie Andreas Seidl, który kilka lat temu prowadził McLarena.

https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/audi-accelerates-preparations-for-successful-entry-into-formula-1-and-significantly-expands-its-commitment-15914


AutoGEN

#21
Nowe regulacje Formuły 1 na sezon 2026 oficjalnie:

- masa bolidów zmniejszona o 30 kilogramów
- rozstaw osi skrócony o 200 milimetrów
- szerokość zmniejszona o 100 milimetrów
- zupełnie nowe układy napędowe
- sześciu producentów układów napędowych (Ferrari, Mercedes-AMG, Alpine, Honda, Audi, Red Bull Ford Powertrains)
- nowa, aktywna aerodynamika
- DRS dostępny cały czas, na każdej prostej
- ręczny tryb uwalniający więcej mocy

https://www.youtube.com/watch?v=NuagHWlwjgU

https://www.fia.com/news/new-era-competition-fia-showcases-future-focused-formula-1-regulations-2026-and-beyond
https://www.formula1.com/en/latest/article/fia-unveils-formula-1-regulations-for-2026-and-beyond-featuring-more-agile.75qJiYOHXgeJqsVQtDr2UB

AutoGEN

#22
Testy przed sezonem 2026 zostaną rozpisane na dziewięć dni w trzech grupach.

https://www.fia.com/news/formula-1-commission-meeting-23072024-media-statement

AutoGEN

#23
Famin, odchodzący z Alpine, potwierdził, że projekt nowej jednostki napędowej Renaulta ma być definitywnie przerwany bez planu na finalizację, a od 2026 roku Alpine ma korzystać z silników innego producenta, prawdopodobnie Mercedesa-AMG.

https://www.motorsport.com/f1/news/what-we-have-learned-about-renaults-f1-engine-plans/10639103/

AutoGEN

#24
Oficjalnie: od 2026 roku bolidy Alpine napędzane będą jednostkami Mercedesa-AMG.

https://media.alpinecars.com/bwt-alpine-formula-one-team-and-mercedes-benz-sign-power-unit-and-gearbox-agreements

AutoGEN

#25
Atmosfera wokół jedenastego zespołu w Formule 1 ociepliła się: Andretti znika z pola widzenia być może całkowicie, a już w 2026 roku na gridzie może pojawić się samodzielnie General Motors z marką Cadillac.

https://www.motorsport.com/f1/news/gm-closing-in-on-2026-f1-entry-after-andretti-exit/10675255/
https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/c3vly6rlxe9o

AutoGEN

#26
Oficjalnie: dołączenie General Motors z marką Cadillac do Formuły 1 już w sezonie 2026 dostało zielone światło! Nowy zespół ma nazywać się Cadillac Formula 1 Team. Dyrektorem zarządu zespołu będzie 84-letni Mario Andretti, mistrz świata Formuły 1 z 1978 roku.

https://news.gm.com/home.detail.html/Pages/news/us/en/2024/nov/1125-f1.html
https://www.formula1.com/en/latest/article/statement-on-general-motors-application-to-join-fia-formula-one-world.69uoRF1uwHwXkr4efkpnhc

AutoGEN

#27
Oficjalnie: bolidy Cadillaca, o ile rzeczywiście pojawią się na gridzie, mają korzystać od 2026 roku z jednostek napędowych i skrzyń biegów Ferrari.

https://www.ferrari.com/en-EN/media-centre/articles/ferrari-announces-a-technical-collaboration-agreement-with-cadillac-formula-1-team

AutoGEN