IMSA SportsCar Championship - sezon 2023

Zaczęty przez AutoGEN, 28.01.2022, 11:49:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

Nowa, przyszłoroczna, topowa klasa prototypów w SportsCar Championship pod skrzydłami IMSA będzie nazywać się Grand Touring Prototype (GTP). IMSA potwierdza jednocześnie, że obejmie ona nie tylko samochody klasy Le Mans Daytona h (LMDh), ale również Le Mans Hypercar (LMH)... ale tylko dla dużych producentów ("mainstream automotive manufacturers").

https://www.imsa.com/news/2022/01/27/imsa-top-class-to-be-named-gtp-beginning-in-2023/



CytatKalendarz
24h Daytona - January 28–29 (Michelin Endurance Cup)
12h Sebring - March 18 (Michelin Endurance Cup)
Long Beach Street Circuit - April 15 (Sprint Cup)
Laguna Seca - May 14 (Sprint Cup)
6h Watkins Glen - June 25 (Michelin Endurance Cup)
Canadian Tire Motorsport Park - July 9 (Sprint Cup)
Lime Rock Park - July 22 (Sprint Cup, tylko GTD)
Road America - August 6 (Sprint Cup)
Virginia International Raceway - August 27 (Sprint Cup, tylko GTD)
Indianapolis Motor Speedway - September 17 (Sprint Cup)
10h Petit Le Mans - October 14 (Michelin Endurance Cup)

CytatZespoły w klasie Grand Touring Prototype
#1 Cadillac Racing
#2 Cadillac Racing
#5 JDC-Miller MotorSports (Porsche)
#6 Porsche Penske Motorsport
#7 Porsche Penske Motorsport
#24 BMW M Team RLL
#25 BMW M Team RLL
#10 Wayne Taylor Racing (Acura)
#31 Action Express Racing (Cadillac)
#59 Proton Competition (Porsche)
#60 Meyer Shank Racing (Acura)

AutoGEN

#1
Ruszają przedsezonowe, obowiązkowe testy IMSA SportsCar Championship. Nowe LMDh od Acury, BMW, Cadillaca i Porsche spotykają się na torze po raz pierwszy razem.

https://www.dailysportscar.com/2022/12/05/imsa-daytona-test.html
https://www.dailysportscar.com/2022/12/05/preparations-underway-for-major-imsa-test-first-pictures.html


AutoGEN

#2

AutoGEN

#3

AutoGEN

#4
Wstępna lista startowa na przyszłoroczne 24h Daytona: zajęto wszystkie 60 miejsc, a zgłoszonych zespołów było ponad 70. Z nowymi LMDh wystartować ma 9 zespołów: trzy w Cadillacach oraz po dwa w Acurach, BMW i Porsche.

https://www.imsa.com/news/2022/12/15/capacity-grids-set-for-rolex-24-at-daytona-and-full-weathertech-championship-season/
https://www.imsa.com/wp-content/uploads/sites/32/2022/12/15/2023-Roar-Rolex-24-Planning-Entry-List-1.pdf

AutoGEN


AutoGEN

#6
Pierwsze BoP dla LMDh przed Roar Before the 24: na razie wszystkim po równo 1030 kilogramów, 920 MJ i maksymalnie 500 kW. Największa różnica to maksymalne obroty silnika.

https://www.imsa.com/wp-content/uploads/sites/32/2023/01/12/TB-IWSC-23-12-GTP-BoP-ROAR-01122023.pdf

AutoGEN

#7

AutoGEN

#8

AutoGEN

#9

AutoGEN

#10

AutoGEN

#11
Już w ten weekend 24h Daytona i początek ery LMDh. W miniony weekend podczas treningów Road Before the 24 najszybsza była Acura, a mokrą sesję zdominowało Porsche. Niedzielne kwalifikacje zakończyły się pole position dla Meyer Shank Racing w Acurze.

Wyniki wszystkich sesji: http://results.imsa.com

Grid na starcie: 01_Grid_Race_Unofficial.PDF.


AutoGEN

#12

AutoGEN

#13


AutoGEN

#14