Isotta Fraschini Tipo 6 LMH Competizione (2023)

Zaczęty przez AutoGEN, 19.05.2022, 14:45:36

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

Do własnego ścigacza klasy LMH przymierzać ma się... Isotta Fraschini, włoska marka, której początki sięgają 1900 roku. Obecnie nad wskrzeszeniem marki pracują nowi właściciele, którzy planują produkcję elektrycznych aut drogowych.

https://www.dailysportscar.com/2022/05/19/isotta-fraschini-studying-hypercar-programme.html

AutoGEN

#1
Ciąg dalszy historii: samochód już podobno się buduje, a w projekcie uczestniczy między innymi Williams Advanced Engineering oraz Michelotto. Samochód miałby być gotowy do startu już w sezonie 2023.

https://www.dailysportscar.com/2022/07/07/isotta-fraschini-hypercar-in-build.html

AutoGEN

#2
Projekt LMH pod szyldem Isotta Fraschini ma na razie stać po znakiem zapytania: poszukiwane są fundusze, a debiut w sezonie 2023 wygląda na małopradopodobny.

https://www.dailysportscar.com/2022/09/07/isotta-fraschini-hypercar-looking-unlikely-for-2023-wec.html

AutoGEN

#3
Hybrydowe LMH z podwójnie turbodoładowanym V6 i napędem obu osi ma być pokazane jużw lutym przyszłego roku. Planowany debiut: trzecia runda sezonu 2023, Spa-Francorchamps w kwietniu. Przygotowywana jest również przeszło 1000-konna wersja drogowa. News: Isotta Fraschini Le Mans Hypercar - Plan na wiosnę.

https://it.motorsport.com/wec/news/wec-nel-2023-arriva-la-hypercar-di-isotta-fraschini-michelotto/10387065/

Charlie

#4
Ciekawe, ciekawe. Michelotto po kilkunastu latach żegna się z GT od Ferrari i robi prototyp, z którym będzie walczyło z Ferrari w najwyższej klasie. Oby rzeczywiście coś z tego wyszło! Ale to będzie sezon, nie mogę się doczekać. No i nie zazdroszczę tym, którzy będą układać BoP między tymi wszystkimi LMH i LMDh.

AutoGEN

#5
Wygląda na to, że LMH od IF ma otrzymać turbodoładowane V6 o pojemności trzech litrów... o ile to nie fake.


AutoGEN

#6
Kolejne wizualizacje Tipo 6 LMH-C https://twitter.com/IFMcars/status/1603078526441328640


AutoGEN

#7
Nowe doniesienia na temat projektu IF: Isotta Fraschini Tipo 6 LMH-C - Wspólny wysiłek.

- Michelotto buduje już pierwszą sztukę
- Williams Advanced Engineering odpowiada za aerodynamikę i karoserię
- V6 to autorskie dzieło IF i produkt Michelotto oraz HWA
- XTrac dostarczy skrzynię biegów i elementy napędu przedniej osi
- baterie dostarczy Williams
- węglowe podwozie buduje ARS Tech, które ostatnio budowało kadłub LMP1 Ginetty
- pierwsze podwozie jest już IF, w drodze są kolejne dwa
- jednocześnie przygotowywana jest wersja drogowa
- pierwsze testy na torze w lutym
- po testach wizyta w tunelu aerodynamicznym Saubera
- w planie debiut w sezonie 2023, w 2024 dwa samochody

https://www.dailysportscar.com/2022/12/19/isotta-fraschini-pushing-hard-for-hypercar-in-2023-partner-team-decision-imminent.html

AutoGEN

#8
Prawe trwają: pierwsze widoki na silnik i węglowy kadłub.


AutoGEN

#9
Fabryczny zespół Isotta Fraschini ma zostać utworzony razem z brytyjską ekipą Vector Sport, która pojawiła się w WEC w sezonie 2022 w grupie LMP2. W najbliższych dniach IF&VS mają złożyć zgłoszenie na sezon 2023.

https://twitter.com/Vectorsport1/status/1608813259578314753
https://twitter.com/IFMcars/status/1608819515047178240

AutoGEN

#10
Isotta Fraschini zgłosiła się do pełnego sezonu WEC 2023, ale bez samochodu z homologacją zgłoszenie zostało odrzucone. Marka będzie zgłaszać się w tym roku do pojedynczych wyścigów.

https://twitter.com/IFMcars/status/1613143926231252993
https://twitter.com/IFMcars/status/1613140080125960194

Obecne plany marki nie zakładają już debiutu pod koniec kwietnia na Spa-Francorchamps, ale wcześniej, w połowie kwietnia na Portimao.

https://twitter.com/IFMcars/status/1612818723911376897

Czy zobaczymy ją w Le Mans? Zależy od przychylności organizatorów, zgłoszenie będzie wysłane.

https://twitter.com/IFMcars/status/1613122864785358849

AutoGEN

#11
Trwa budowa pierwszego egzemplarza.

https://twitter.com/IFMcars/status/1613883245459906562


AutoGEN

#12

AutoGEN

#13



AutoGEN

#14