24h Le Mans 2023 (100-lecie Le Mans)

Zaczęty przez AutoGEN, 17.03.2022, 20:43:54

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

NASCAR wraca do Le Mans! Maszynę klasy Next Gen już w przyszłym roku z Garażu 56 do wyścigu zamierza wystawić Hendrick Motorsports i Chevrolet.

https://www.imsa.com/news/2022/03/17/nascar-hendrick-motorsports-team-up-for-special-le-mans-entry-in-2023/



----------------------------------------

Program całego tygodnia i weekendu wyścigowego 1-11 czerwca:
https://www.24h-lemans.com/en/program

Lista startowa:
https://www.24h-lemans.com/en/2023-entry-list

AutoGEN



AutoGEN

#3
Już jutro poznamy wstępną listę startową na tegoroczne 24h Le Mans. Nieoficjalnie mówi się m.in. o powrocie BMW M8 na pożegnanie grupy GTE.

https://twitter.com/24hoursoflemans/status/1629470014674796549

AutoGEN

#4
Wstępna lista startowa na 24h Le Mans 2023: szesnaście maszyn w grupie Hypercar (4x Porsche, 3x Cadillac, 2x Toyota, 2x Ferrari, 2x Peugeot, 2x Glickenhaus, 1x Vanwall), dwadzieścia cztery LMP2 (wszystkie Oreca), dwadzieścia jeden GTE oraz jedno Camaro rodem z NASCAR w Garażu 56. Topowa klasa będzie w tym roku najliczniejszą od sezonu 2011, w którym w Le Mans startowało siedemnaście maszyn w grupie LMP1.

https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2023/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2023.pdf
https://www.24h-lemans.com/en/news/the-centenary-entry-list-revealed-57145
https://www.fiawec.com/en/news/le-mans-entry-list-revealed/7578



AutoGEN

#7
Przy okazji tegorocznego Le Mans na drodze wyjątku wraca grzanie ogumienia.

https://www.fia.com/news/wec-tyre-warmers-return-24-hours-le-mans-under-one-race-exemption

AutoGEN


AutoGEN

#9
Zespół Vanwalla uznał, że... Jacques Villeneuve nie jest gotowy na Le Mans. Za kierownicą maszyny klasy LMH zastąpi go Tristan Vautier, który w ostatnich latach jeździł maszynami klasy DPi oraz LMP2.

https://twitter.com/Vanwall_Racing/status/1661675204983046149
https://sportscar365.com/lemans/wec/vanwall-replaces-villeneuve-with-vautier-for-le-mans/

AutoGEN

#10
ACO po raz kolejny potwierdza prace nad nową klasą hybrydowych prototypów, które miałyby pojawić się w Le Mans w ciągu kilku najbliższych lat. Wśród zainteresowanych ma być m.in. Toyota.

https://www.24h-lemans.com/en/news/hydrogen-technologies-to-be-welcomed-at-the-24-hours-of-le-mans-57458

AutoGEN

#11
Niespodziewana aktualizacja BoP Hypercarów na Le Mans:

https://www.fia.com/news/wec-joint-fiaaco-statement-24-hours-le-mans-balance-performance
https://www.fia.com/sites/default/files/wec_2023_d0049_hypercar_bop_31052023.pdf
https://www.motorsport.com/lemans/news/fia-aco-explain-le-mans-bop-changes-/10476640/

Toyota: +37 kilogramów (do 1080 kg), +4 MJ
Ferrari: +24 kilogramy (1064 kg), +2 MJ
Cadillac: +11 kilogramów (1046 kg), +1 MJ
Porsche: +3 kilogramy (1048 kg)
Glickenhaus (1030 kg), Peugeot (1042 kg), Vanwall (1030 kg) - bez zmian

Kobayashi oświadczył, że dodanie tylu kilogramów Toyocie oznacza stratę około 1,2 sekundy na okrążeniu.

https://twitter.com/kamui_kobayashi/status/1664128185225695237


AutoGEN