World Endurance Championship - sezon 2013

Zaczęty przez Ecnelis, 14.04.2013, 13:19:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Od godzinie 13 ruszył 6-godzinny wyścig na Silverstone.

Można oglądać na żywo na oficjalnej stronie FIA WEC: https://live.fiawec.com/

Olgierd

#1
Oglądałem na Eurosporcie z polskim komentarzem. Panowie komentatorzy powinni chyba zająć się czymś innym, bo oni nawet słabo widzą to, co się dzieje na ekranie, nie wspominając o innych rzeczach. Sam wyścig ciekawy. Audi miało dużą przewagę nad Toyotami i w sumie ciekawe z czego to wynikało - czy tak jak mówił jeden z kierowców Toyot - z problemów z prowadzeniem, czy jednak z tego, że Audi jest na razie szybszym wozem od Toyoty.
Lotus wypadł tak jak sobie to wyobrażałem. To słaby samochód, ktory mocno odstaje od reszty stawki. Silnik przygotowywane przez jakiś tam warsztat stojący w krzakach nie będą konkurencyjne. Najwyraźniej na projekt nie ma pieniędzy, bo nie sądzę, żeby wstawiano wtedy jednostki tuningowane przez mało znaną firmę z Czech. A przecież na początku była mowa o silnikach Nissana.
Rozczarowało też Porsche - to niby pierwszy wyścig, a firma wraca do sportu po wielu latach, ale jednak wyglądało to słabo.

Ecnelis

#2
News: 6 Hours Of Silverstone - Walka faworytów.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#3
News: 6 Heures de Spa-Francorchamps - Prognoza na Le Mans.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#4
Kolejna wygrana dla hybrydowego R18, tym razem w 6-godzinnym wyścigu w Sao Paulo, czwartej eliminacji FIA WEC. Zwycięzką maszynę prowadzili Fässler, Lotterer oraz Tréluyer. Audi numer #2 miało mniej szczęścia, ale gdy źle się działo też było co oglądać - przy wyjeździe z alei serwisowej auto straciło koło, które... wpadło na samochód i już tam zostało. Trzecie miejsce zajęła ekipa Rebellion Racing. Toyota? Jedyna TS030 znalazła się nieszczęśliwie obok Lotusa, który wpadł w poślizg i zepchnął ją na barierki.




AutoGEN

#5
News: 6 Horas de Sao Paulo - Bez większej walki.







Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#6
News: 6 Hours of Circuit of the Americas - Sto razy Audi.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#7
News: 6 Hours of Fuji - Ścigania nie było.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#8
News: 6 Hours of Shanghai - Mistrzostwa rozstrzygnięte.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#9
News: 6 Hours of Bahrain - Dojrzałość hybryd.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#10
Allan McNish na kilka dni przed swoimi 44 urodzinami kończy z wyścigami LMP. Szkot, który zaczynał swoją karierę 32 lata temu od kartingu, startował w prototypach Audi od 2000 roku. W niemieckich autach zdobył tytuł mistrzowski w serii World Endurance Championship (2013), wygrał puchar American Le Mans Series (2000, 2006, 2007), cztery razy wygrał w 12-godzinnym wyścigu Sebring i dwa razy w 24-godzinnym Le Mans (2008 i 2013). McNish jako jedyny kierowca prowadził wszystkie prototypy Audi (R8R, R8, R10, R15, R18), w których wygrał 29 wyścigów, 18 razy stanął na pole position i zaliczył 17 najszybszych okrążeń.

McNish występował także poza LMP. W sezonie 2005 wystartował w Audi w serii DTM, w roku 2003 był kierowcą testowym zespołu Renault w Formule 1, w roku 2002 startował w Formule 1 w bolidach Toyoty (najlepsze 7 miejsce w GP Malezji), a w latach 1990-96 był kierowcą testowych zespołów McLaren i Benetton. W 1998 roku McNish wygrał w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w Porsche 911 GT1. McNish ma nadal służyć swoją wiedzą w Audi Sport.


AutoGEN

#11

AutoGEN

#12

AutoGEN

#13

AutoGEN

#14