World Endurance Championship - sezon 2014

Zaczęty przez Ecnelis, 12.02.2014, 22:46:47

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis


Ecnelis

#1
Pierwsze wyniki przedsezonowych testów: https://fiawec.alkamelsystems.com/

Audi najszybsze na jednym okrążeniu, Porsche najszybsze na prostej, prawie 340 km/h w trwającej, drugiej sesji, Toyota ponad sekundę za najszybszym Audi.




rafal345

#2
I widać że to właśnie ta Toyota z gładkim przodem była szybsza za każdym razem, chyba przy tak długich prostych szukanie docisku poprzez taki klocowaty przód nie sprawdza się.

Ecnelis

#3
Pierwszy dzień prologu na torze imienia Paula Ricarda przed trzecim sezonem WEC zakończony. W trzech sesjach, dwóch dziennych i jednej nocnej, najszybsze okazało się Porsche z numerem #20, które o 0,78 sekundy wyprzedziło najszybsze Audi. Trzecie kolejne 919, czwarta Toyota ze stratą 1,07 sekundy. Porsche zrobiły w sumie 359 okrążeń, Audi tylko 177, a Toyoty 372. Na prostej najszybsze było Porsche - 339,6 km/h. Na drugim miejscu Toyota z wynikiem 328,5 km/h, oba Audi w przedziale poniżej 303 km/h.

https://fiawec.alkamelsystems.com/

rafal345

#4
W nocnej sesji najszybsze Audi było dopiero czwarte, no i dlaczego nie mogą na prostych nadążać za Porsche i Toyotami?

Feanor

#5
Jakieś poważne kłopoty Audi. Ciekawe czy chodzi o zespół napędowy?

Ecnelis

#6
Audi nie miało żadnych kłopotów, a najmniejsza prędkość maksymalna wynika prawdopodobnie z największego docisku aerodynamicznego, co, jak widać po czasach okrążeń, w niczym nie przeszkadzało.

W całym weekendzie najszybsze było Porsche we wczorajszej, nocnej sesji. Piątekowy wynik poprawiła dzisiaj z czołówki tylko Toyota z numerem 8.


Ecnelis

#7
News: 6 Hours of Silverstone - Pierwsza bitwa.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Feanor

#8
Audi największy przegrany, ale widać że rywalizacja jest bardzo wyrównana.

Ecnelis

#9
News: 6 Hours of Spa-Francorchamps - Zbiór motywacji.







Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#10
Już w ten weekend ACO przy okazji trzeciej rundy European Le Mans Series i pierwszej Asian Le Mans Series ujawni na Red Bull Ringu w Austraii i Speedium w Korei Południowej nową klasę LMP3.

https://www.24h-lemans.com/en/news/asian-lms-and-european-lms-the-aco-presents-the-new-lm-p3-_2_2_1746_16415.html

Feanor

#11
Fajnie to wszystko się rozwija :)

rafal345

#12
Jak dla mnie cała ta idea LMP3 jest beznadziejna, ujednolicenie na siłę chyba nigdy nie przyniosło żadnej serii korzyści.
Jeżeli już to widziałbym to zupełnie prościej - hardkorowe prototypy pokroju LMP1, jedna klasa GT takich, jakie mamy teraz i jedna klasa pośrednia, coś w stylu aut GT1 sprzed kilku lat (sporo szybsze od GTE i widocznie wolniejsze od LMP1). Po co kombinować?

Charlie

#13
Takie ujednolicenie europejskich i azjatyckich pucharów, w którym teraz mamy CN i FLM to bardzo dobry pomysł. Nowe zespoły, które nie mają ogromnych budżetów i samochody będą mogły pokazać się teraz i tu i tu. Według mnie sytuacja win-win. I co rozumiesz przez "hardcorowe"? Hardcorowe będą właśnie LMP3, LMP1 to dzisiaj prawie statki kosmiczne.

Naprawdę chciałbyś zlikwidować obecnie najpopularniejsze LMP2 i otworzyć GT1? Co miałyby zrobić wtedy wszystkie zespoły LMP2? Znaleźć wielkie pieniądze na działalność LMP1? Zostać zdegradowane do GT? Kto miałby zainteresować się GT1, oprócz producentów z obecnych GTE i GT3? Opracowanie GT1, o ile tylko nie byłyby to ostrzejsze GTE, to byłyby kolejne, ogromne koszty, także organizacji nowych mistrzostw, a takie GT1 World skończyło się nie bez powodu bardzo szybko.

Ecnelis

#14