World Endurance Championship - sezon 2026

Zaczęty przez AutoGEN, 13.11.2024, 13:52:45

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#15
Nieoficjalnie: oprócz balastu sukcesu na przyszły rok planowane jest mocne zawężenie zakresu zmian BoP. Moc miałaby być ograniczana w zakresie do 20 kW, zamiast obecnych 40 kW, a minimalna masa w zakresie tylko 20 kg zamiast obecnych 70 kg.

https://www.the-race.com/endurance/why-bold-wec-2026-plan-could-actually-work/

AutoGEN

#16
Wygląda na to, że w sezonie 2026 na gridzie Porsche 963 nie będzie w ogóle - Proton Competition nie będzie w stanie samodzielnie wystawić dwóch samochodów, bez zaangażowania Porsche dalszy udział 963 raczej nie będzie możliwy. Rozmowy i poszukiwania rozwiązań jeszcze trwają...

https://sportscar365.com/lemans/wec/proton-unlikely-to-continue-porsche-963-hypercar-program/
https://www.the-race.com/endurance/porsche-wec-exit-makes-le-mans-ambitions-a-lot-more-complicated/
https://sportscar365.com/lemans/wec/penske-rules-out-independent-porsche-963s-for-wec/
https://www.dailysportscar.com/2025/11/14/porsche-and-wec-whats-happening-and-what-isnt.html

AutoGEN

#17
Składy Toyoty pozostają niezmienione - w sezonie 2026 w nowych samochodach jeździć będą sprawdzone talenty.


AutoGEN

#18
Cadillac i Jota Sport potwierdzili swoje składy na sezon 2026. Buttona, który zakończył karierę, zastąpi Jack Aitken.

https://jotasport.com/championships/jota-sport-lmdh/
https://sportscar365.com/lemans/wec/aitken-confirmed-in-jota-cadillac-lineup/