Formuła 1 - sezon 2009

Zaczęty przez Ecnelis, 07.12.2008, 02:24:13

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

W przyszłych sezonach w Formuły 1 sporo się zmieni. Najważniejsze, o czym trzeba wiedzieć to póki co:

1. Bolidy już w przyszłym roku zostaną wyposażone w system odzyskiwania energii kinetycznej (KERS) pozwalający na aplikowanie zastrzyków dodatkowej mocy nawet do 80 KM (taka wartość pojawiała się ostatnio przy okazji BMW i McLarena).
2. Od 2010 roku dostawcą zunifikowanych silników będzie Cosworth. Jednostki nie będą obowiązkowe, ale decydując się na własną konstrukcję trzeba będzie się liczyć z tym, że nie będzie mogła ona przekraczać możliwości silnika Coswortha. Przypomijmy - Ferrari zapowiedziało wycofanie się z F1 jeśli przepis o jednym dostawcy silników wszedłby w życie.
3. Propozycja nagradzania kierowców medalami, a nie punktami została odrzucona.
4. Ze startów z powodów finansowych całkowicie wycofała się Honda, która wystawiła swój zespół i oddział budujący dla niego silniki na sprzedaż.
5. Zespół Force India w przyszłym roku przerzuci się z silników Ferrari na silniki McLarena.
6. Z powodu wycofania się sponsorów z przyszłorocznego kalendarza wyleciało GP Francji, a na liście znajduje się póki co 17 wyścigów.
7. Walkę o tytuł mistrza świata zapowiadają Renault i Alonso oraz BMW i Kubica.

Kalendarz 2009 na chwilę obecną wygląda następująco:

GP Australii - 29.03
GP Malezji - 05.04
GP Chin - 19.04
GP Bahrajnu - 26.04
GP Hiszpanii - 10.05
GP Monaco - 24.05
GP Turcji - 07.06
GP Wielkiej Brytanii - 21.06
GP Niemiec - 12.07
GP Węgier - 26.07
GP Europy (Walencja) - 23.08
GP Belgii - 30.08
GP Włoch - 13.09
GP Singapuru - 27.09
GP Japonii - 04.10
GP Brazylii - 18.10
GP Abu Dabi - 01.11

Ecnelis

#1
FIA zdecydowała się na radykalną zmianę. Tytuł mistrza świata Formuły 1 przypadnie temu kierowcy, który w sezonie wygra najwięcej wyścigów. Do tej pory o mistrzostwie decydowała liczba punktów zdobyta podczas Grand Prix.

--> https://www.sports.pl/formula1/artykul.asp?Artykul=45416

Talis

#2
Chcą zrobic widowisko za wszelką cenę, nie wystarczyłoby dać powiedzmy 12 p za zwycięstwo przy 8 za 2 miejsce?

Feanor

#3
Czyli paradoksalnie wystarczy wygrać więcej niż połowę wyścigów, a w reszcie można w ogóle nie wystartować. Dziwne troszkę jak dla mnie. Pomysł z tymi 12 pkt za zwycięstwo byłby zdecydowanie lepszy.

Ecnelis

#4
W tym sezonie wszystko będzie jednak jeszcze tak, jak poprzednio - okres między zmianą przepisów, a startem sezonu był zbyt krótki i pomysł na mistrza z największą ilością wygranych ostatecznie nie wejdzie w życie (ma za to wejść w sezonie 2010).

GP Australii już w niedzielę!

Feanor

#5
Całe szczęście!

Ecnelis

#6
Mamy za sobą już dzisiejsze treningi.

P1: https://www.formula1.com/results/season/2009/805/6599/
P2: https://www.formula1.com/results/season/2009/805/6600/

Robert Kubia był w pierwszym 13, a w drugim 15. W obu treningach najlepszy czas uzyskał Nico Rosberg na bolidzie Williamsa z silnikiem Toyoty.

EDIT: W sobotnim treningu ponownie najszybszy okazał się Nico Rosberg, a kfalifikacje należały do zespołu... Brawn-Mercedes (powstał po zakupie przez Rossa Brawna teamu Hondy), który zgarnął dwa pierwsze miejsca. Robert Kubica czwarty!

1 Jenson Button / Brawn-Mercedes
2 Rubens Barrichello / Brawn-Mercedes
3 Sebastian Vettel / RBR-Renault
4 Robert Kubica / BMW Sauber
5 Nico Rosberg / Williams-Toyota

https://www.formula1.com/results/season/2009/805/6602/

Przypomnijmy, że bolidy Williamsa, Brawna i Toyoty korzystając w luki w regulaminie zostały wyposażone w kontrowersyjne dyfuzory, co do których apelację złożyły już pozostałe zespoły (zostanie ona rozpatrzona po kolejnym wyścigu). Dyfuzory w pojazdach tych zespołów są dwa razy większe niż u pozostałych, zapewniając lepszy docisk tylnej osi.

EDIT: Jak się okazuje, nie wszystkie zespoły pojechały zgodnie z zasadami i lista startowa uległa przetasowaniu, największa zmiana to dyskfalifikacja Toyoty, której kierowcy wystartują teraz z dwóch ostatnich pól startowych.

Ecnelis


Feanor

#8
W artykule jest błąd w klasyfikacji kierowców. :P

Ecnelis

#9
Trulli z powrotem na 3, Hamilton i McLaren zdyskfalifikowani:

https://sport.onet.pl/0,1248769,1945761,wiadomosc.html

Talis

#10
Aż dziw bierze ze po tej całej aferze szpiegowskiej chce im się kombinować w taki sposób i jeszcze udawać pokrzywdzonego..

Feanor

#11
Odkąd pamiętam to moim ulubionym teamem był McLaren. Tak było od czasów Hakkinena i Coultharda do odejścia Montoyi i Raikonnena. Od sezonu 2007 Mclaren zmienił się diametralnie i odtąd ten team stał się wręcz odpychający i żałosny w swych poczynaniach. Niestety wygląda na to że w najbliższym czasie nic się nie zmieni w tej kwestii.

Ecnelis

#12
Pierwsze, dzisiejszy trening przed GP Malezji zakończył się całkowitą dominacją zespołów Williams-Toyota oraz Brawn-Mercedes, a najszybszy był ponownie Nico Rosberg. W drugim, odbywającym się pod czarnymi chmurami, ale bez deszczu, sytuacja uległa całkowitej zmianie i na szczycie znalazły się oba Ferrari. Robert Kubica był odpowiednio 13 i 17.

Wyniki P1: https://www.formula1.com/results/season/2009/806/6605/
Wyniki P2: https://www.formula1.com/results/season/2009/806/6606/

Talis

#13
Brawn po raz kolejny najlepszy! Jenson Button wystartuje z pole position w Malezji. Robert zajął 8 miejsce, jednak za względu na kary dla Vettala i Barrichello, Kubica wystartuje z 3 linii, przed całą czołówka zeszłego roku.

1. Jenson Button (Brawn GP) 1.35,181
2. Jarno Trulli (Toyota) 1.35,273
3. Sebastian Vettel (Red Bull) 1.35,518  [przesunięcie o 10 miejsc z powodu
wiadomo jakiego ;)]
4. Rubens Barrichello (Brawn GP) 1.35,651 [przesunięcie o 5 miejsc z powodu
wymiany skrzyni biegów]
5. Timo Glock (Toyota) 1.35,690
6. Nico Rosberg (Williams) 1.35,750
7. Mark Webber (Red Bull) 1.35,797
8. Robert Kubica (BMW) 1.36,106
9. Kimi Raikkonen (Ferrari) 1.36,170
10. Fernando Alonso (Renault) 1.37,659
11. Nick Heidfeld (BMW) 1.34,769
12. Kazuki Nakajima (Williams) 1.34,788
13. Lewis Hamilton (McLaren) 1.34,905
14. Heikki Kovalainen (McLaren) 1.34,924
15. Sebastian Bourdais (Toro Rosso) 1.35,431
16. Felipe Massa (Ferrari) 1.35,642
17. Nelson Piquet jr. (Renault) 1.35,708
18. Giancarlo Fisichella (Force India) 1.35,908
19. Adrian Sutil (Force India) 1.35,951
20. Sebastian Buemi (Toro Rosso) 1.36,107

Ecnelis