Zenvo ST1 (2012)

Zaczęty przez Ecnelis, 17.12.2008, 00:22:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

Lee

#15
Szkoda,że tylko 15 szt,bo już zacząłem odkładać :)

DanielAquarius

#16
W Auto Singen od kilku lat stoi biały prototyp, a więc możesz dalej odkładać: https://www.autosalon-singen.de/en/fahrzeugm90090001-Zenvo-Zenvo%20ST%201.html
Gdy w mediach gruchnęły o marce wiadomości, to zapowiadali, że będą także inne modele.
Mam nadzieję, że słowa dotrzymają:)

Brandis

#17
Ktoś oglądał już wczorajsze Top Gear? Sądziłem, że po tylu latach dostaniemy gotowy produkt, ale po tym, co zostało pokazane to wychodzi tragedia! Samochód się rozpada na oczach, ledwo da się nim jeździć i na mokrym torze bardzo słabym czasem zbliżył się tylko do BMW M5, które też miało mokre okrążenie. Nie tego się spodziewałem!

DanielAquarius

#18
Ja oglądałem i to jaką szopę odwaliło Zenvo jest poniżej krytyki.
Ten samochód ma problemy z przeniesieniem mocy na asfalt, w mokrych warunkach to jest tragedia. Każde silniejsze wciśnięcie gazu przez Stiga i Clarksona kończyło się natychmiastowym zerwaniem przyczepności. Komora silnika nie jest odpowiednio zabezpieczona, a sam silnik chłodzony, a parujące światła to wisienka na torcie - tego nie ma nawet w mojej obecnej Skodzie Fabii...
Ludzie z Zenvo mają teraz olbrzymi orzech do zgryzienia co z tym zrobić, bo nie wyobrażam sobie żeby za ponad 4 mln złotych próbować sprzedać taki bubel.

Ecnelis

#19
Dla równowagi wrażenia z jazdy w magazynie AutoCar białym prototypem, który pokonał już ponad 70 tysięcy kilometrów. Tryby pracy normal, sport oraz race wiążą się z uwalnianiem maksymalnej mocy 650, 850 lub 1104 KM.



https://www.autocar.co.uk/car-review/zenvo/st1

DanielAquarius

#20
Auto było też kilka lat temu w magazynie Top Gear i było min. chwalone za... solidność

Ecnelis

#21
Zenvo odpowiada na materiał o ST1 w Top Gear: https://zenvoautomotive.com/news

- sprzęgło wysiadło po godzinie driftowania samochodem przez TG
- auto zapaliło się później po godzinie ostrej jazdy w wyniku wady wentylatora intercoolera, sprawa jest badana
- Top Gear rozpędziło auto do 304 km/h
- Top Gear zmierzyło sprint 0-100 km/h - tylko 2,69 sekundy
- zamiast wspomnienia o tych wynikach TG pokazało okrążenie w warunkach, w których brytyjskie służby odradzały w ogóle wsiadać do samochodu, Zenvo Automotive czeka na możliwość pokazania się na suchej nawierzchni
- auto kosztuje 600 tysięcy funtów, a nie 800, jak podano w TG

DanielAquarius

#22
Czyli jednak nie jest tak źle jak sądziłem na początku, a Top Gear zrobiło stronniczy materiał - wstyd!
Jeżeli czas przyśpieszenia mierzyli na również mokrej nawierzchni, to jestem zszokowany.

Brandis

#23
No to Top Gear się nie popisało. Nie dość, że test był bardzo krótki to pokazali tylko same negatywy. Ale z drugiej strony co to za samochód, w którym sprzęgło wysiada już po godzinie, a wentylator renomowanego producenta klęka po kolejnych 60 minutach? Albo mechanika nie nadąża za mocą albo w Top Gear katują samochody bez wyobraźni, ST1 nie pierwsze im z resztą zdechło. Pewnie i jedno i drugie po trochu...

DanielAquarius

#24
Tyle, że to auto ma ponad 1400 nm momentu obrotowego i co dziwne było wyposażone w skrzynię ręczną, a na stronie producenta nie ma nic o manualu tylko jest siedmiostopniowa F1. Nie dziwne, że po godzinie katowania sprzęgło wysiadło.
Wiatrak musiał mieć jakąś wadę. Ostatnimi czasy w kuluarach pojawiają się informacje z problemami chłodzenia silników w nowych 911 Turbo/Turbo S - topią się plastiki i elementy karoseryjne. Jak widać nawet Porsche ma problemy.

Ecnelis

#25
O samochodach Porsche jest ostatnio głośno z powodu palących się GT3 - Niemcy nieoficjalnie sugerują, aby na razie nimi nie jeździć zbyt intensywnie do momentu rozwiązania problemu. Wstrzymano też podobno dostawy nowych egzemplarzy.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/owners-told-stop-driving-their-porsche-911-gt3s

ST1 miało ręczną, 6-stopniową skrzynię Ricardo w prototypie, być może jest ona opcją dla 7-stopniowej F1... albo to był przemalowany egzemplarz, który był wcześniej prototypem.

Ecnelis

#26
Zaktualizowane ST1 w Genewie z nowym, 7-stopniowym automatem z łopatkami przy kierownicy.


AutoGEN

#27
News: Zenvo ST1 - Pod wiatr.



Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.