McLaren P1 (2013)

Zaczęty przez Ecnelis, 02.04.2009, 21:41:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#45
News: McLaren P1 - Obiekt doświadczalny.

https://www.youtube.com/watch?v=VW2LOgchfno





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#46
News okołotematyczny: McLaren MP4-28 - Presja rodziny.

https://www.youtube.com/watch?v=LmfFjUIbczw



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Grand

#47
Nikt nie schował się z drugiej strony aby sfocić wnętrze? :D

Feanor

#48
Uwielbiam takie filmiki!

Ecnelis

#49
Nowe spyshoty P1 z AutoWeek.nl z tajemniczym zagłębieniem na desce rozdzielczej:


Ecnelis

#50
Już za miesiąc na wystawie w Genewie pojawi się gotowy do produkcji P1. McLaren ciągle nie zdradza wyglądu jego wnętrza, ale pokazuje już jak będą wyglądały cyfrowe wskaźniki w trybie "Race":



https://www.youtube.com/watch?v=dVtCuyFSO6E

Grand

#51
Jeśli deska rozdzielcza ma tak wyglądać w serii to... :-| Oby się okazało, że to tylko wizualizacja i w rzeczywistości będzie dużo lepiej, bo na razie wygląda jak coś zaprojektowanego 10 lat temu dla samochodu 10 razy tańszego.

Ecnelis

#52
Z filmu można odczytać przyspieszenie:

25 FPS, Klatka 761 -  0 mph, Klatka 789 - 61 km/h, Klatka 808 - 84 km/h
0-61 km/h - 28 klatek = 1,12 s
0-84 km/h - 47 klatek = 1,88 s

Charlie

#53
Takie liczenie to raczej nie jest miarodajne, a i McLarena mógł sobie ustawić film jak tylko chciał, bo to wygląda na tylko animację, a nie nagranie z kabiny. ;) Niemniej jednak nie będzie dużym zaskoczeniem, jeśli czas rozpędzania się od zera do 100 km/h znajdzie się w okolicach 2,5 sekund a nawet poniżej. Myślę, że P1 napsuje sporo krwi nowemu Ferrari i technologicznie będą bardzo zbliżone. Na zewnątrz jednak spodziewam się dwóch zupełnie innych światów: McLaren pokazał już, że to forma narysowana z myślą o konkretnej funkcji, po Ferrari spodziewam się czegoś odwrotnego.

Ecnelis

#54
McLaren kontynuuje zapowiedzi seryjnego P1, pokazując tym razem po raz pierwszy nagie, karbonowe wnętrze auta:



News: McLaren P1 - Od środka.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Olgierd

#55
A ja myślę, że ten wóz się nie pozbiera do 100 km/h szybciej jak w 3 sekundy. Moc i sprawność napędu swoją drogą, a fizyka robi swoje. Koła napędowe mogą przenieść pewną wartość momentu obrotowego na asfalt i jest on tym większy, im większa jest średnica koła, większa masa samochodu i lepsza przyczepność opony. Dodatkowym atutem jest napęd na cztery koła.
Do 60 km/h opory powietrza są znikome, a więc i docisk aerodynamiczny też jest minimalny, zatem auto może się "ratować" napędem na obie osie (Veyron czy choćby Ruf 911 Turbo), większymi kołami (szerokość nie ma tu znaczenia) lub lepszymi oponami (no, ale McLaren slicków przecież nie będzie miał).
Moim zdaniem właśnie dlatego dla stosunkowo lekkich samochodów sportowych z napędem na jedną oś granicą jest czas 2,9-3,0 s. Natomiast uważam, że P1 może mieć świetny czas do 200 km/h (i do 300 km/h).

Brandis

#56
Nie wygląda jak wnętrze samochodu "za milion dolarów" a nawet wygląda bardzo ubogo. Szkoda, że poskąpili ujęć, bo chętnie zobaczyłbym już całość z pozycji kierowcy. Pewnie cały ten karbon i porozrzucane skrawki alcantary sprawiają nieziemskie wrażenie.

Cytat: Olgierd w 12.02.2013, 22:45:17A ja myślę, że ten wóz się nie pozbiera do 100 km/h szybciej jak w 3 sekundy.
Dla mnie byłoby to dużym zaskoczeniem. Już MP4-12C ma w najlepszej konfiguracji 480 KM na tonę i tylko 3,1 sekundy do setki. W P1 ma być chyba więcej jak 600 KM i wątpię, aby poszło to "w powietrze" i nie zeszli poniżej 3 sekund. Napęd na cztery koła daje tu oczywiście wielką przewagę, ale samochodów, które schodzą poniżej trzech i mają napęd trochę jest, sprzed paru lat Ultima GTR na przykład, a technika poszła przecież do przodu.

Cytat: Olgierd w 12.02.2013, 22:45:17lepszymi oponami (no, ale McLaren slicków przecież nie będzie miał).
Przypatrz się trzeciemu zdjęciu z wnętrzem. Prawy dolny róg. ??? :o McLaren coś kombinuje!

Ecnelis

#57
Oficjlane dane techniczne:

- podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,8 litrów + silnik elektryczny
- moc V8: 737 KM przy 7500 obr/min
- moment obrotowy V8: 720 Nm przy 4000 obr/min
- moc silnika elektrycznego: 179 KM
- moment obrotowy silnika elektrycznego: 260 Nm
- razem maksymalnie 916 KM i 900 Nm
- 7-stopniowa, 2-sprzęgłowa skrzynia biegów
- w trybie elektrycznym można pokonać przeszło 10 kilometrów
- system DRS (Drag Reduction System) podobny do tego F1
- system IPAS (Instant Power Assist System) podobny do KERS z F1
- paczka baterii waży 96 kilogramów
- ładowanie poprzez silnik spalinowy lub z gniazdka



News: McLaren P1 - Układ napędowy.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#58
News: McLaren P1 - Miażdżące liczby.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#59
P1 czeka już na swoją premierę. Co ciekawe McLaren pokaże w Genewie także prototypowy egzemplarz F1 LM XP1, który po raz pierwszy w swojej historii wystąpi na wystawie poza Wielką Brytanią.