Obvio! 012 (2006)

Zaczęty przez Ecnelis, 07.02.2007, 20:13:38

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Z RoadLook.pl (ten sam tekst co w temacie o modelu 828):

Lotus opracowuje trójpaliwowy silnik dla brazylijskiego Obvio!

Lotus Engineering wybrano jako strategicznego dostawcę prac projektowych nad silnikiem mogącym spalać benzynę, etanol i gaz ziemny.

Brazylijska spółka Automoveiculos S. P. E. Ltda z Rio de Janeiro od kilku lat pracuje nad projektem samochodu, który miałby konkurować ze Smartem ForTwo. I chociaż prace nie idą tak łatwo, jak pierwotnie zamierzano, samochód jest coraz bliżej produkcji seryjnej. Renomowana firma konstruktorska ma zapewnić południowoamerykańskiemu producentowi osiągnięcie celów, które wytyczył sobie na początku swojej działalności.

Lotus Engineering wybrano jako strategicznego dostawcę prac projektowych. Jego zadaniem będzie opracować silnik, mogący spalać jakąkolwiek mieszankę benzyny i etanolu (100:0 – 0:100). Zarazem jednostka ma być dostosowana do pracy na gaz ziemny. Silnik nazwany ,,Trybrid" bazować będzie na jednostce brazylijskiej firmy Triton.

W chwili obecnej mówi się o dwóch modelach 828 i 012, które powinny być zbudowane na aluminiowej ramie przestrzennej, a nadwozie wykonane będzie z kompozytów i plastiku. Masa własna pojazdów ma wynieść nie więcej niż 750 kg, co zapewni oszczędną eksploatację przy dostatecznej dynamice jazdy.

Po wersjach trójpaliwowych powinny się pojawić również odmiany z napędem elektrycznym. Mówi się, że Lotus Engineering przygotowuje także silniki o mocy 125 kW (170 KM) i 184 kW (250 KM) dla sportowych modeli marki Obvio!. Czy te odmiany powstaną okaże się w przyszłości, na razie wiadomo tyle, że firma podpisała wstępny kontrakt na eksport 50 tys. pojazdów do USA. Najbliższe 18 miesiący Obvio! poświęci na poszukiwanie kolejnych partnerów na innych rynkach światowych.

Trzymiejscowy samochód 828 ma 2650 mm długości, 1650 mm szerokości i 1500 mm wysokości, jego rozstaw osi to 1750 mm, a masa własna pojazdu według danych producenta wynosi 600 kg. Większy model 012 bazuje na tym samym podwoziu, ale jego długość to 3200 mm, a szerokość 1800 mm. Silniki zamontowane przed tylną osią dostarczają, tak jak pozostałe komponenty, renomowani producenci. Czterocylindrową jednostkę Tritec opracowano we współpracy z BMW i DaimlerChryslerem, a jego produkcja odbywa się w brazylijskim stanie Parana. Obvio! wykorzystuje też bezstopniową skrzynię biegów ZF CVT z płynnie zmienianymi przełożeniami, która może pracować zarówno w trybie automatycznym, jak i półautomatycznym.

Produkcja powinna się rozpocząć pod koniec roku 2008.




Więcej na temat tego auta na oficjalnej stronie: obvio.ind.br.