Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#120
Kilka dni temu zmarł Bob Wallace, mechanik i pierwszy kierowca testowy Lamborghini, który odpowiadał za testy nowych modeli marki w latach 1964-1975. Wallace przyłożył rękę między innymi do powstania Miury, a w 1966 roku zbudował słynną Miurę Jota.


Ecnelis

#121
W ramach Google Street View pojawiło się... fabryczne Muzeum Lamborghini!

https://lam.bo/peeNT

Zonda

#122
Dopiero zauważyłeś?  :o
Sam je znalazłem rok temu...
Na google street view znalazłem też siedziby i muzea innych marek np. Ferrari, Pagani, VW.

Ecnelis

#123
Nie "dopiero" tylko dziś Automobili Lamborghini we współpracy z wujkiem Google oficjalnie odpaliło pełny wgląd w muzeum łącznie z wejściem do środka Reventona i Sesto Elemento. Zdjęcia są z września. - Automobili Lamborghini ;)

Ecnelis

#124
Porsche otworzyło w swoim muzeum wystawę pod tytułem "60 years of super sportscars", którą będzie można podziwiać do połowy marca przyszłego roku. Ekspozycja zawiera takie rodzynki, jak: pierwszego 550 Spydera zakupionego przez osobę prywatną, jedyne w historii 911 Turbo RS obecne na okładce albumu "Famous Overtures" Herberta von Karajana, coupe 959 S oraz jedyne 911 GT1 w drogowej specyfikacji na rok 1998.




Ecnelis

#125
De Tomaso wróci zza światów? Jak donosi Autoblog prawa do marki zakupiło wskrzeszone niedawno Automobili Turismo e Sport, które to zamierza nie tylko zbudować nową Panterę, ale także wprowadzić na rynek inne, zupełnie nowe modele. Z modelu Deauville, który był tylko Cadillackiem SRX z nową karoserią nic nie wyjdzie.

https://www.autoblog.com/2013/11/11/ats-acquires-de-tomaso-exclusive/

Feanor

#126
Wspaniała marka warta wszelkich starań by ją wskrzesić.

Ecnelis

#127
Porsche odsłania kolejne tajemnice swojego muzeum, tym razem prototypy 911, a wśród nich eksperymenty z aerodynamiką, modele rajdowe, 911 z silnikiem położonym centralnie i 911 z jednostką V8: https://www.youtube.com/user/porsche/911secrets



SC East Africa Rally:
Aerodynamic Concept:
V8:
Mid Engine:
San Remo Rally Car:
Turbo:

Ecnelis

#128
Steve Saleen, który niedawno odzyskał zakład firmowany własnym nazwiskiem, przy okazji salony samochodowego w Los Angeles potwierdził, że jego zespół pracuje nad zupełnie nowym supercoupe, następcą modelu S7. Maszyna ma nosić oznaczenie S8.

https://www.autoblog.com/2013/11/27/saleen-hints-at-upcoming-s8-supercar/

Ecnelis

#129
Wiesmann poinformował dzisiaj, że składa papiery w celu zatrzymania procesu ogłoszenia bankructwa. W połowie grudnia firma ma spotkać się z wierzycielami.

https://www.wiesmann.com/en/press/press_releases/2013

Ecnelis

#130
Maserati rozpoczyna oficjalnie obchody setnej rocznicy istnienia. Z tej okazji uruchomiono już witrynę maserati100.com, a lata dzień zostanie wydana książka "Maserati - A Century of History". Przyszły rok wypełnią specjalne zloty i wystawy. Maserati założono 1 grudnia 1914 roku w Bolonii. Pierwszy samochód, wyścigowe Tipo 26, zbudowano w 1926 roku. W roku 1947 wprowadzono do sprzedaży pierwsze drogowe Maserati, model A6 Grand Tourer.




Ecnelis

#131
Aston Martin, Daimler i Mercedes-AMG po lipcowym liście intencyjnym podpisali dzisiaj umowę o współpracy. Tak, jak wcześniej zapowiadano w Affalterbach powstaną jednostki V8 dla Aston Martinów przyszłej generacji, Daimler przejmie do 5 procent udziałów w brytyjskiej firmie, a współpraca obejmie także układy elektryczne i elektroniczne. Już teraz wszyscy zainteresowani szukają innych płaszczyzn, na których będą mogli połączyć siły.

rafal345

#132
Lagonda?

Ecnelis

#133
Porsche oddało w ręce klientów w ubiegłym roku rekordową liczbę 162145 samochodów, co oznacza wzrost o 15% w stosunku do roku 2012. Najwięcej aut sprzedano w USA oraz Chinach, gdzie zanotowano wzrost na poziomie 20-21%. Najlepiej jak zwykle sprzedawało się Cayenne - ponad 84 tysiące sztuk. Para Boxster/Cayman zanotowała wzrost sprzedaży aż o 117% i znalazła około 25,5 tysiąca nabywców.


Ecnelis

#134
Fiat z początkiem roku przejął pozostałe udziały w Chryslerze, zwiększając swoją działkę do 100%. W związku z tym Marchionne na łamach "La Repubblica" przedstawił nową strategię koncernu. Najważniejszym punktem będzie odrodzenie Alfy Romeo w latach 2015-2016. Marka nie tylko pójdzie w wyższe segmenty i modele o sportowym charakterze, ale z czasem otrzyma własne silniki i nie będzie dzieliła ich z modelami Fiata. Na tym wszystkim ucierpli Lancia, która zostanie zredukowana zaledwie do modelu Ypsilon i rynku włoskiego.

https://www.autonews.com/article/20140110/COPY01/301109966/fiat-may-issue-bond-to-boost-liquidity-after-chrysler-merger