Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#135
Lamborghini pochwaliło się wynikami sprzedaży za ubiegły rok. Sprzedaż u 129 dealerów w 46 krajach wzrosła do 2121 samochodów, co oznacza wypuszczenie 38 więcej aut, niż w roku 2012. Najwięcej klientów znalazło się jak zwykle w USA i Chinach. Aventador sprzedał się w 1001 egzemplarzach - to rekord wśród modeli V12 marki. Obecne zamówienia na Ave w wersji coupe i roadster zapewnią byt Lamborghini na najbliższe 12 miesięcy. Na koniec roku 2013 firma zatrudniała 1029 osób.


Ecnelis

#136
Aston Martin podsumowuje swoje 100-lecie: https://www.astonmartin.com/en/centenary-2013


Ecnelis

#137
Mazda świętuje 25-lecie MX-5, najpopularniejszego roadstera świata, który sprzedał się już w ponad 9,2 milionach egzemplarzy. Z tej okazji uruchomiono specjalną stronę, a w przyszłości pewnie pojawi się także edycja limitowana auta.

https://www.mazda.com/mazdaspirit/craftmanship/mx-5/mx-5_25th/

Urodziny autka świętuje też Jay Leno:


Ecnelis

#138
Ferrari pochwaliło się wynikami za rok 2013. Marka dostarczyła do dalerów 6922 samochody, co oznacza spadek o 396 aut w porównaniu do roku 2013 (największy spadek zanotowano w Niemczech, a w skali kontynentu pozycję lidera przejęła Wielka Brytania ze sprzedażą 677 aut; w USA ciągle najwięcej - rekordowe 2035 modeli). Przychody koncernu wzrosły jednocześnie o ponad 5%.


Ecnelis

#139
Bardzo interesujący, prawie godzinny podcast z 68-letnim Gordonem Murray'em w magazynie "Motor Sport": https://www.motorsportmagazine.com/f1/audio-podcast-with-gordon-murray/

Murray opowiada między innymi o swoich obecnych projektach, w tym rewolucyjnej metodzie produkcji iStream, która zaczęła się rodzić w okolicach 1993 roku. Okazuje się też, że Murrary pracuje obecnie nad dziewięcioma samochodami. Zupełnie nowe, sportowe auto Murrary'a możemy zobaczyć już w 2017 roku.

Murrary przyznaje też, że w ogóle nie podoba mu się obecny kierunek Formuły 1 i sam najchętniej uprościłby wszystko do minimum, w skrócie: tylko silnik spalinowy, skąpa aerodynamika i większa swoboda dla projektantów. Nie jest też zwolennikiem współczesnych super samochodów, hybryd o masie 1,5-2 ton, samochód sportowy nie może ważyć więcej, jak 1500 kilogramów. Murrary po raz kolejny podkreślił, że "ma w sobie" jeszcze jeden super samochód.


DanielAquarius

#140
Strasznie mnie ciekawi nad jakimi to samochodami Pan Murray pracuje. Facet ma świetny punkt spojrzenia na świat i motoryzację, choć nie ze wszystkim się zgodzę.
Ciekaw jestem co z jego autorskim projektem duchowego następcy McLarena F1.

Brandis

#141
pod koniec jest o nim mowa i wynika z tego, że Murray na razie przygotowuje mniejszy samochód sportowy, a coś super/hiper to bardziej odległe plany

Ecnelis

#142
Fisker wraca do żywych pod skrzydłami nowego właściciela, którym jest Wanxiang America Corp, część chińskiego giganta. Firma zamierza po przeszło roku przerwy wznowić jak najszybciej produkcję Karmy, a w najbliższej przyszłości uruchomić produkcję modeli Atlantic, Surf i Sunset. - https://thenewfisker.com/




Ecnelis

#143
Salon Ferrari znika z mapy Warszawy. To pierwsza taka wpadka luksusowej marki w Polsce.

https://polskanabogato.pl/2014/03/09/ferrari-bankrutuje-tylko-w-warszawie/

DanielAquarius

#144
Nie brałbym tego na poważnie. Sama formuła pisania bloga jakaś mało poważna, do tego dziwne, że otworzył się salon w Katowicach i niedługo otworzy się też w Poznaniu, a do tego w jakimś wywiadzie Dante Cinque mówił, że myśli o kolejnych salonach, plus 2 razy nagroda dla salonu za największą średnią wartość samochodów.
To się kupy nie trzyma, pewnie przenoszą się w tańszą lokację.

Ecnelis

#145
Prawie oficjalne wyjaśnienie, to tylko plotki: https://tvn24bis.pl/informacje,187/ferrari-wyjezdza-z-warszawy-to-plotka,406562.html

W rozmowie z tvn24bis.pl właściciele salonu zaprzeczają informacjom jakoby marka miała rezygnować z polskiego rynku. Ferrari pracuje nad nową strategią obecności w naszym kraju; jej szczegóły mają być przedstawione wkrótce. Firma zaprzecza jednak pogłoskom opublikowanym przez blog "Polska Na Bogato" - i podchwyconym przez inne media internetowe - jakoby marka miała opuścić Warszawę.

Ecnelis

#146
To już oficjalne: Nuerburgring został zakupiony za 77 milionów euro przez Capricorn Development z Dusseldorfu, które rzutem na taśmę wyprzedziło HIG Europe Group. Zarządzaniem obiektem od 1 stycznia przyszłego roku zajmie się nowa spółka Capricorn Nuerburgring.

https://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=29614

Ecnelis

#147
Bentley pochwalił się rekordowymi wynikami sprzedaży za rok 2013: dokładnie 10120 samochodów w porównaniu do 8510 w roku 2012. Do końca tego roku firma chce zwiększyć sieć dealerów ze 193 do 220.

Od końca tego roku zakłady Bentley'a w Crewe staną się centrum grupy Volkswagena dla produkcji i rozwoju silników W12. W związku z tym firma zatrudni około 100 nowych osób, a Bentley po raz pierwszy w swojej historii stanie się eksporterem silników. Marka spodziewa się, że w najlepszym przypadku będzie produkowała do 9000 jednostek napędowych tego typu rocznie.


Ecnelis

#148
Porsche wraca do 4-cylindrowych boxerów, które mają pojawić się już w przyszłej generacji pary Boxster/Cayman i produkować do 395 koni mechanicznych.

https://www.autonews.com/article/20140321/OEM04/140329978/porsche-confirms-4-cylinder-for-cayman-boxster-report-says

Ecnelis

#149
Już jutro w Muzeum Porsche zostanie otwarta wystawa "24 Hours for Eternity", obejmująca ponad 20 modeli marki z 24-godzinnego wyścigu Le Mans oraz inne pamiątki (kaski, pamiętnik Ferry'ego Porsche, tarcze hamulcowe z 956). Oprócz makiety najnowszego 919 Hybrid zobaczymy tu między innymi:

1969 Porsche 908/2 Spyder long tail
1971 Porsche 911 T/R
1974 Porsche 911 3.0 RSR
1979 Porsche 935
1981 Porsche 936/81 Spyder
1994 Dauer 962 Le Mans
1998 WSC Porsche LMP1