Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

DanielAquarius

#165
Zanim zaprezentowali Huayrę Pan Pagani stwierdził, że nad takim samochodem myślą już trochę czasu i uważa to za dobry pomysł. Sama Huayra nie zapewnia już skrajnej ekskluzywności, bo wystarczą 2 lata produkcji tego modelu żeby pobić na łeb ilość wszystkich wyprodukowanych Zond. Obecnie Huayra sprzedaje się w ilości 80 sztuk rocznie, a to tylko wersja coupe.

Ecnelis

#166
Lotus ma nowego CEO. To Jean-Marc Gales, który wcześniej pracował dla European Association of Automotive Suppliers, Citroena, Peugeota, Daimlera, Genral Motors oraz Volkswagena.


Ecnelis

#167
Koncern Fiat Chrysler Automobiles przedstawił dzisiaj swoje plany na nabliższe prawie pięć lat: https://www.fcagroup.com/investorday/Pages/Home.aspx

Z najciekawszych:

Maserati: oferta do 2018 roku powiększy się do sześciu modeli, w tym Levante, Alfieri w wesji coupe i cabrio oraz nowego GranTurismo

Ferrari: produkcja cały czas na poziomie 7000 aut rocznie, nowy model co roku, cykl 4-letni dla każdego auta, po którym 4 lata dla wersji "M"

Alfa Romeo: całkowita zmiana strategii, zupełnie nowe modele z napędem na tył i wszystkie koła, do roku 2018 aż siedem zupełnie nowych modeli, w tym coś specjalnego o mocy sięgającej 500 KM

rafal345

#168
Maserati jeszcze ma wprowadzić 560-konne V8 do limuzyn i 520 do coupe.

Maserati i Alfa na plusie, strategia Ferrari podoba mi się trochę mniej.

Ecnelis

#169
Tor wyścigowy spełniający warunki Formuły 1, tor kartingowy, żużlowy i off-road, centrum szkolenia technik jazdy i dom klubowy w kształcie samochodu - to wszystko ma się znaleźć w Narodowym Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji w Gdańsku. - W Polsce nie mamy takiego miejsca - przekonuje Mirosław Zdanowicz, radny Gdańska, inicjator powstania NCSMiR. - Nie potrafimy zagospodarować stadionu, a co dopiero taki tor! To fanaberia - mówią przeciwnicy pomysłu.

https://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,15949041,Narodowe_Centrum_Sportow_Motorowych_i_Rekreacji_za.html

Ecnelis

#170
W wieku 88 lat zmarł dzisiaj sir Jack Brabham, 3-krotny mistrz świata Formuły 1 (wygrana w 14 wyścigach), założyciel zespołu Brabham, który zdobył cztery tytuły mistrzowskie wśród kierowców i dwa wśród konstruktorów.



https://www.abc.net.au/news/2014-05-19/sir-jack-brabham-3-time-formula-one-world-drivers-champion-dies/5461332

rafal345

#171
Co ciekawe to chyba jedyny kierowca, który był mistrzem świata w bolidzie własnej konstrukcji i pierwszy kierowca wyścigowy odznaczony tytułem szlacheckim po II WŚ.
Szkoda.
https://jalopnik.com/former-f1-world-champion-sir-jack-brabham-reportedly-de-1578251012

DanielAquarius

#172
Warszawa będzie miała pośrednika niemieckiego przedstawiciela Morgana: https://moto.pb.pl/3693264,96873,slynny-morgan-wchodzi-do-polski

Ecnelis

#173
McLaren Automotive pochwaliło się, że w ubiegłym roku po raz pierwszy zanotowało zyski, a w przyszłe modele zainwestuje 70,6 milionów funtów. Dostarczono 1359 egzemplarzy modelu 12C oraz 36 sztuk P1 (do dziś dostarczono już ponad 100), a obecnie zebrano już ponad 1000 zamówień na 650S.

Firma jednocześnie powierdziła oficjalnie, że przed końcem 2015 roku wprowadzi na rynek małe coupe o oznaczeniu kodowym P13, ktore podniesie produkcję aut marki do 4000 sztuk rocznie. Co jeszcze ciekawsze: potwierdzono, że w przyszłym roku pojawi się torowy P1, przeznaczony tylko dla tych, którzy zakupili wersję drogową. Będzie to najmocniejszy samochód w historii McLarena.


Feanor

#174
To będzie masakrator!

Ecnelis

#175
To już oficjalne: Renault przejęło 100% udziałów w Societe des Automobiles Alpine Caterham, które wspólnie z Caterham Group utworzono na mocy porozumienia z listopada 2012 roku (z podziałem udziałów 50/50). Oznacza to, że Renault i Caterham będą od teraz przygotowywać swoje nowe, sportowe modele oddzielnie. Sportowe Alpine od Renaulta ma pojawić się zgodnie z planem w 2016 roku. Z okazji przejęcia firma zmieni w tym miesiącu swoją nazwę na Societe des Automobiles Alpine.

Ecnelis

#176
Alonso w tym roku da sygnał do startu 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Montezemolo rozpływa się nad minionymi sukcesami marki, a na miejscu w Le Mans pojawia się między innymi LaFerrari i wyścigowe 333 SP. Czy to oznacza, że Ferrari rzeczywiście szykuje się do powrotu?

https://www.mulsannescorner.com/RCELeMans2014.html


Brandis

#177
Wszędzie o tym trąbią: Schumacher wybudził się ze śpiączki (cokolwiek miałoby to znaczyć), opuści szpital i teraz czego go wielomiesięczna rehabilitacja.

https://sport.tvn24.pl/f1,116/schumacher-wybudzony-ze-spiaczki-opuscil-szpital-w-grenoble,440015.html


Brandis

#179
Smutna wiadomość. Liczyłem, że zrobią coupe i wypłyną na szersze wody, a tu klapa. Wiadomo w ogóle ile zdołali sprzedać samochodów?