Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

#225
Maserati przywiozło na wystawę w Detroit m.in. koncept Alfieri oraz limuzynę Ghibli Ermenegildo Zegna Edition, w obecności których pochwaliło się rekordowymi wynikami za rok 2014. Na całym świecie rozeszło się około 36,5 tysiąca samochodów marki, o 136% więcej, niż w roku 2013 i sześciokrotnie więcej, niż w roku 2012. Ghibli rozeszło się w 23,5 tysiącach sztuk, Quattroporte w 9,5 tysiącach, a GranTurismo i GranCabrio w 3,5 tysiącach. Najwięcej aut sprzedano w USA i Chinach, odpowiednio 14,7 oraz 9,4 tysiące sztuk.


rafal345

#226
To jak, za kilka lat będziemy mieć włoskie Porsche?

Ecnelis

#227
Lotus zamknął dziewięć pierwszych miesięcy bieżącego roku finansowego wzrostem sprzedaży o 54 procent: 163 dealerów marki sprzedało łącznie 1565 aut. Największy wzrost, o 143 i 139 procent zanotowały Francja i Niemcy. Marka zapowiada jednocześnie, że pokaże w Genewie nowy model, pojazd lekki i nastawiony na osiągi oraz przyjemność z jazdy.


Feanor

#228
Maserati idzie jak burza i wygląda na to, że uda im się osiągnąć planowany pułap sprzedaży! A Lotus... No cóż, nowy model pewnie będzie rozwinięciem obecnej gamy, a z ambitnych planów nici niestety...

rafal345

#229
Cytat: Ecnelis w 19.01.2015, 19:40:23Marka zapowiada jednocześnie, że pokaże w Genewie nowy model, pojazd lekki i nastawiony na osiągi oraz przyjemność z jazdy.
Nie no, po Lotusie nie spodziewałem się czegoś takiego.

https://www.speedhunters.com/2015/01/tokyo-auto-salon-spotlights-1/
Zjedźcie do szóstego zdjęcia ;p
Co prawda nie jest to w pełni dzieło Lotusa, ale skoro postawili go na swoim stanowisku, to coś musi być na rzeczy.

Ecnelis

#230
Po przeszło 50 latach nieobecności do żywych wraca niemiecki Borgward! Za całym przedwięwzięciem stoi Christian Borgward, wnuk założyciela marki, która działała w latach 1919-1961. https://www.borgward.com/

https://www.youtube.com/watch?v=3Rrzt3tTWc0

Ecnelis

#231
Wygląda na to, że wskrzeszone w 2012 roku ATS nie ma się najlepiej: wszystkie włości firmy, prawa do marki i produkcji modeli są na sprzedaż.


Ecnelis

#232
Plotki o samochodzie Apple krążą od lat, ale teraz stają się coraz poważniejsze. Jak donosi amerykańska prasa w firmie do pracy nad samochodem miałoby zostać oddelegowane setki pracowników, w tym ludzie z doświadczeniem u Forda czy Mercedes-Benza, a kierownictwo Apple miało niedawno pojawić się w Austrii na konsultacjach z koncernem Magna Steyr. Przedsięwcięcie pod nazwą Project Titan miałoby dać Amerykanom elektryczne auto formatu minivana ze zdolnościami jazdy autonomicznej.

https://www.reuters.com/article/2015/02/14/us-apple-autos-idUSKBN0LI0IJ20150214
https://www.wsj.com/articles/apples-titan-car-project-to-challenge-tesla-1423868072
https://www.autoblog.com/2015/02/14/apple-car-project-titan-electric-minivan/

Ecnelis

#233
Porsche Classic przygotowało dla właścicieli starych 911 - od modeli z lat sześćdziesiątych do serii 992 - specjalnie dopasowane radio z nawigacją z mapami na karcie microSD, mikrofonem wewnętrznym i zewnętrznym, łącznością Bluetooth pod smartphony oraz 3,5-calowym, dotykowym ekranem. Cena: 1184 euro, w tym VAT.


Ecnelis

#234
Szwajcarskie L3 Holding wykupiło De Tomaso. Plan firmy zakłada zatrudnienie 360 osób do 2021 roku i produkcję 4,5 tysięcy sportowych samochodów z silnikiem umieszczonym centralnie rocznie.

https://www.quattroruote.it/news/industria/2015/03/19/de_tomaso_aggiudicata_a_l3_holding.html
https://www.auto-motor-und-sport.de/news/de-tomaso-verkauft-schweizer-uebernehmen-sportwagenbauer-9326979.html

DanielAquarius

#235
No i jedziemy od początku:) Mam nadzieję, że w końcu im się uda! Co ciekawe pierwszy model już jest projektowany przez samego Henrika Fiskera.

Feanor

#236
Coś konkretnego się zaczyna dziać!


Ecnelis


rafal345

#239
Ogólnie to nie obserwuję strony CDN bo wkurza mnie, że co drugi artykuł jest płatny.

Ogólnie szkoda, strasznie szkoda. Może studia projektowe po prostu nie mają prawa istnieć w obecnej postaci, ale na pewno nie powinny działać wyłącznie jako narzędzia pojedynczych koncernów.