Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

DanielAquarius

#240
Mają, tylko muszą rozszerzyć działalność. Dobry przykład to Porsche Design, które jest w bardzo szerokim spektrum projektowania: odzież, walizki, okulary, budynki, łodzie i wiele tego sprzedają bezpośrednio w dużych ilościach. Pininfarina skupia się głównie na projektowaniu dla innych, a swoich produktów sprzedaje malutko, więc nie dziwota, że z nimi kiepsko.

rafal345

#241
Cytat: rafal345 w 26.03.2015, 09:00:17w obecnej postaci
Ja też uważam, że znikać nie powinny ;)

Ecnelis

#242
Pierwsza w tym roku eliminacja serii VLN na Nordschleife zakończyła się poważnym wypadkiem Nissana GT-R prowadzonego przez Janna Mardenborough. Samochód wzbił się w powietrze i wyleciał poraz tor, zginął jeden z kibiców.

https://www.youtube.com/watch?v=GXHUxCmdkYY

W wyniku wypadku na Nordschleife tymczasowo zbanowano samochody klasy GT3 (grupy SP7, SP8, SP9, SP10 i SP-X, a wśród nich coupe SCG 003C). Zakaz startów będzie obowiązywał do odwołania.

www.motorsport.com / www.dmsb.de / Nissan Nismo

rafal345

#243
To co będzie tam w ogóle jeździło?

Ecnelis

#244
GT3 wracają na Nordschleife + nowe wymogi bezpieczeństwa:

https://sportscar365.com/gt/gt3-ban-lifted-at-nurburgring-new-safety-measures-announced/

Ecnelis

#245
Lamborghini uruchomiło nową placówkę, dedykowaną swojej historii, archiwum, obsłudze zabytkowych modeli, produkcji zapasowych części i certyfikatom, Polo Storico.


Ecnelis

#246
Ferdinand Piech, wnuk Ferdinanda Porsche, zrezygnował z pozycji prezesa rady nadzorczej Volkswagena, do czego doprowadziła kumulacja konfliktów na samym szczycie koncernu. Funkcję piastował od 2002 roku, a od 1993 roku był prezesem zarządu. Wcześniej pracował między innymi w Audi i Porsche, gdzie przyczynił się do powstania takich modeli, jak 906 i Quattro. Z jego inicjatywy doszło także do wprowadzenia na rynek Bugatti Veyrona i Volkswagena Phaetona.

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Statement-of-the-Executive-Committee-of-the-Supervisory-Board-of-Volkswagen-AG/view/2214727/

Ecnelis

#247
Wygląda na to, że De Tomaso ma nowego właściciela. Włoską markę po taniości kupiło chińskie konsorcjum Ideal TeamVenture, które zamierza na starcie produkować samochody u siebie. Nowi właściciele do 1 maja muszą zapłacić... skromny milion euro.

https://europe.autonews.com/article/20150430/ANE/150439996/de-tomasos-chinese-buyer-must-pay-by-may-1

rafal345

#248
Nawet nie wiem, jak cenzuralnymi słowami opisać ten idiotyczny zakaz
https://www.apex-the-movie.com/blog/2015/6/18/the-nrburgring-just-banned-lap-records

Ecnelis

#249
Placówka testowa Nardo ze słynnym, 12,6-kilometrowym okręgiem do testów przy największych prędkościach, ma już 40 lat. Obiekt otworzono 1 lipca 1975 roku, a do dzisiaj rozrósł się do ponad 20 torów i miejscówek na testy, rozplanowanych na powierzchni ponad 700 hektarów. Na Nardo bito niezliczone rekordy: Mercedes-Benz z prototypem C111-IV rozpędził się tu w 1979 roku do 403,978 km/h, w 2002 roku prototypowy Volkswagen W12 Nardo pokonał w ciągu 24 godzin rekordowe 7740,576 kilometrów ze średnią 322,891 km/h, a w roku 2005 Koenigsegg z modelem CCR sięgnął po tytuł najszybszego, seryjnie produkowanego samochodu świata (387,87 km/h). Od maja 2012 roku całe Nardo Technical Center należy do oddziału Porsche Engineering Group.



News: Nardo Technical Center - Czterdzieści lat minęło.

Zapraszamy do komentowania i dzielenia się wrażeniami.

Ecnelis

#250
ItalDesign, które znaliśmy do tej pory przestaje istnieć. Firmę wraz z synem opuszcza założyciel studia, 76-letni Giorgetto Giugiaro, który oddaje w ręce Volkswagena poprzez Audi pozostałe 9,9% udziałów w firmie (90,1% Niemcy wykupili pięć lat temu). Giugiaro zrzeka się również pozycji honorowego prezesa firmy, a po odejściu skupi się na "osobistych zainteresowaniach".

https://www.ansa.it/english/news/2015/07/02/giugiaro-sells-rest-of-italdesign-to-volkswagen-update-3_348eba9e-795e-4daa-90c1-9f4559f01b1e.html

Ecnelis

#251
Alpina świętuje swoje pięćdziesiąte urodziny:

https://www.youtube.com/watch?v=rOrCWqJ_Ol0

Ecnelis

#252
Spyker po ośmiu miesiącach wychodzi z dołka i długów i... łączy się z producentem elektrycznych samolotów Volta Volare z Portland. Przyszłością marki mają być tym podobne samoloty oraz eleganckie, elektryczne auta.

https://us1.campaign-archive1.com/?u=3dc6e0523f9d9f22376a5126d&id=9fd0493000&e=8060f3d60e

Ecnelis

#253
Koenigsegg odpalił na swojej stronie komentarze, w których można zadać pytanie z dużym prawdopodobieństwem na otrzymanie odpowiedzi od założyciela marki:

https://koenigsegg.com/ama1-christian-von-koenigsegg/

rafal345

#254
Haha, jakiś tydzień temu do nich zatweetowałem w tej sprawie ;D

Co do tego dużego prawdopodobieństwa - w tej chwili jest już 145 komentarzy, wątpię żeby na wszystkie odpowiedzieli ;D