Aktualności motoryzacyjne

Zaczęty przez Ecnelis, 24.11.2009, 18:48:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

AutoGEN

#690
To już koniec silnika W12 od Bentley'a: z linii produkcyjnej w Crewe zjechały ostatnie sztuki modeli Bentayga, Continental GT i Flying Spur z takim właśnie silnikiem. Od 2003 zbudowano ponad 100 tysięcy W12.


AutoGEN

#691

AutoGEN

#692
Kolejne marki wycofują się z deklarowanych wcześniej planów na ograniczenie swojej oferty w 100% do aut elektrycznych.

Volvo do 2030 roku skupi się na elektrykach i hybrydach, 10% oferty mają w dalszym ciągu stanowić miękkie hybrydy.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volvo-cars-scales-back-electric-vehicle-ambition-2024-09-04/

Lotus będzie inwestolał w nowe technologie hybrydowe.
https://www.autoexpress.co.uk/lotus/365109/lotus-backtracks-electric-only-plan-favour-new-hyper-hybrid-tech

Bentley przesuwa plany 100% elektryfikacji z 2030 na 2035 rok, w ofercie pojawią się nowe hybrydy plug-in.
https://www.reuters.com/business/autos-transportation/bentley-launch-suv-ev-2026-extend-sales-plug-in-hybrids-2035-2024-11-07/

Hyundai inwestuje w hybrydy EREV, w których silnik spalinowy będzie służył do ładowania baterii. Podobne kroki czyni Stellantis.
https://www.edmunds.com/car-news/new-hyundai-suv-range-extender-announced.html

AutoGEN

#693
Recaro Automotive, które kilka miesięcy temu stało się bankrutem, zostało uratowane i ma nowego inwestora. Niemiecką firmę przejęło włoskie Proma Group.

https://www.promagroup.com/archive/news/68
https://www.recaro-automotive.com/en/recaro/press-media/press-releases/recaro-automotive-germany-receives-new-investor-proma-group

Ecnelis

#694
Honda, Mitsubishi i Nissan planują połączenie się w jeden koncern. Nowa spółka miałaby planowo powstać latem 2026 roku. Na razie nie wiadomo jak w tych okolicznościach wypadnie Renault, które tworzy obecnie sojusz z Nissanem i Mitsubishi.

https://hondanews.com/en-US/honda-corporate/releases/release-9a77be77e8b9566b9b0d7fa91d016681-nissan-and-honda-sign-mou-to-consider-business-integration
https://www.mitsubishi-motors.com/en/newsroom/newsrelease/2024/20241223_1.html
https://global.nissannews.com/en/releases/241223-01-e

AutoGEN


AutoGEN

#696
Volvo zamknęło rok 2024 rekordową sprzedażą prawie 763,4 tysięcy samochodów, co oznacza wzros o około 8% w porównaniu do roku 2023. W tej puli znalazło się prawie 175,2 tysiące elektryków (+54%) oraz 177,6 tysiąca hybryd (+16%). Na terenie Europy sprzedaż wzrosła o jedną czwartą do prawie 369,7 tysiąca aut.


AutoGEN

#697
Lamborhgini zamknęło rok 2024 kolejnym rekordem: na całym świecie dostarczono 10687 aut marki, co oznacza wzrost o około 6% w porównaniu do roku 2023. W regionie EMEA sprzedano ponad 4,2 tysiące aut.


AutoGEN

#698
Audi zamknęło rok 2024 dostarczeniem około 1,7 miliona samochodów, co oznacza spadek o prawie 12% w porównaniu do roku 2023. W tej puli znalazło się ponad 164 tysięcy elektryków, co oznacza spadek o 8%. Audi Sport dostarczyło ponad 41 tysięcy aut, to spadek o 14%. Na terenie Niemiec sprzedaż spadła o ponad jedną piątą.


AutoGEN

#699
Porsche zamknęło rok 2024 rozprowadzeniem 310718 samochodów, co oznacza spadek o ponad 3% w porównaniu do roku 2023. Aż o 28% spadła sprzedaż w Chinach. Udział aut zelektryfikowanych podskoczył z 22 do 27%. Przodował Macan: prawie 82,8 tysiąca sztuk. Aż o 49% spadła sprzedaż Taycana.


AutoGEN

#700
Grupa BMW zamyka rok 2024 dostarczeniem ponad 2,45 miliona nowych aut, co oznacza spadek o 2,3% w porównaniu do roku 2023. Elektryki zajęły 17,4 ten puli, a auta zelektryfikowane 24,2%. Same BEV poszły w górę o ponad 24% do prawie 56,2 tysięcy. BMW M sprzedało prawie 206,6 tysięcy aut, co oznacza wzrost o 2,1%. Mini przekroczyło 244,9 tysięcy aut, co oznacza spadek o ponad 17%.


AutoGEN

#701
Rolls-Royce zamknął rok 2024 dostarczeniem 5712 nowych samochodów (trzeci najlepszy wynik w historii marki), co oznacza spadek o 5,3% w porównaniu do roku 2023. Po raz kolejny rosnącą popularnością cieszyły się projekty Bespoke. Marka ogłosiła jednocześnie ponad 300 milionów funtów inwestycji w modernizację swoich zakładów w Goodwood.


AutoGEN

#702
Grupa Mercedes-Benza zamknęła rok 2024 sprzedażą prawie 2,4 milionów aut. Marka sprzedała 1,98 miliona samochodów, co oznacza spadek o ponad 3% w porównaniu do roku 2023 (do tego 405,6 aut oddziału Mercedes-Benz Vans). Sprzedaż hybryd podskoczyła o 13%, sprzedaż elektryków spadła o 23%.


AutoGEN

#703
Tesla zamknęła rok 2024 rekordowym wynikiem dostarczenia prawie 1,79 miliona samochodów, dzięki czemu wyprzedziła m.in. Audi oraz Volkswagena. Tylko na jakieś 85,1 tysiąca aut zaliczyły się Model S, Model X oraz Cybertruck.


AutoGEN

#704
Bentley zakończył rok 2024 dostarczeniem około 10,6 tysiąca samochodów, co oznacza spadek aż o 21,5% w stosunku do roku 2023. To największy spadek wśród marek należących do Volkswagena.