Nie ma chyba nikogo, kto nie znałby McLaren'a F1 - pojazdu, ktory przez lata pozostawał najszybszym samochodem świata, a dziś jest jedną z największych legend motoryzacji. Prace nad nim podjęto w 1988 roku, a produkcja wystartowała w 1993 roku (pierwszy prototyp pokazano w maju'92). Zakończono ją w 1998 roku. Powstały tylko 64 sztuki ulicznego F1 (plus pięc F1 LM startującego w Le Mans, aż 28 sztuk F1 GTR startującego w różnych seriach GT i wyścigach 24h oraz tylko 3 egzmeplarze szosowego F1 GT z wydłużonym tyłem, bazującego na wyścigowym GTR - razem 100 sztuk wszystkich odmian F1 plus 7 prototypów). Cena jednego egzemplarza sięgała miliona dolarów.
[zdjęcia off-line]F1 napędzany był silnikiem V12 od BMW o pojemności 6,1 litrów i mocy 636 koni mechanicznych (627 bhp). Przyspieszenia:
0-60 mph: 3,2 s
0-100 mph: 6,3 s
0-150 mph: 12,8s
0-200 mph: 28,0 s
F1 z ograniczeniem obrotów silnika rozpędzał się do 231 mph (372 km/h). W ostatnim dniu marca'98 na torze Ehra-Lessien w Niemczech tą i tak rekordową prędkość poprawiono, jadąc pięcioletnią wersją przedprodukcyjną (o nazwie XP5) nie mającą tego ograniczenia. F1 rozpędził się wówczas do 240,14 mph, czyli 386,5 km/h. Rekord ten pobito dopiero w 2005 roku (Koenigsegg CCR - 388 km/h), co tylko świadczy o potędze wiekowego już F1, który przez 12 pozostawał oficjalnie najszybszym, seryjnym samochodem świata.
Oficjalna strona producenta:
mclarencars.com.