Audi R8 E-Tron (2012)

Zaczęty przez Ecnelis, 09.06.2010, 19:43:14

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ecnelis

Prototypy mające prowadzić do produkcji seryjnej elektrycznego R8 już jeżdżą po publicznych drogach:



Limitowana seria 1000 egzemplarzy miałaby zacząć wyjeżdżać na ulice z końcem 2012 roku.

https://www.autocar.co.uk/News/NewsArticle/AllCars/250364/

Dla przypomnienia prezentacja pierwszego konceptu: Audi E-Tron :)

Ecnelis

#1
News: Audi R8 E-Tron - Le Mans vers le futur.





Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#2
News: Audi R8 E-Tron - Odyseja elektryczna 2012.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#3
News: Audi R8 E-Tron - Napięcie wzrasta.



Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#4
Audi R8 E-Tron najszybszym, produkcyjnym samochodem na 20,8-kilometrowej pętli Nürburgring Nordschleife o napędzie elektrycznym: 8 minut i 9,099 sekund w rękach Markusa Winkelhocka. Auto napędzają dwa silniki elektryczne dające 313 KM i 820 Nm (ponad 4900 Nm na tylnych kołach), które pozwalają na rozwinięcie 100 km/h w 4,6 sekund i rozpędzenie się do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymlanej 200 km/h. Na czas bicia rekordu limit ważącej 1780 kg maszyny podniesiono do 250 km/h. Paczka litowo-jonowych baterii o pojemności 49 kWh pozwala na pokonanie około 215 km. R8 E-Tron wejdzie na rynek pod koniec tego roku.





News: Audi R8 E-Tron - Prosty rachunek.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się wrażeniami. :)

Ecnelis

#5
Video z przejazdu, oglądać bez dźwięku ;)

https://www.youtube.com/watch?v=lHeTmMyfThU

Ecnelis

#6
Wszystko wskazuje na to, że prace nad wprowadzniem R8 E-Tron do sprzedaży na początku przyszłego roku zostały wstrzymane. Pierwsza, limitowana seria auta, która miała trafić w ręce klientów zostanie najprawdopodobniej w rękach Audi i będzie wykorzystana do "celów wewnętrznych".

https://blog.caranddriver.com/audi-r8-e-tron-program-on-hold-could-be-killed/
https://www.autoblog.com/2012/10/25/audi-r8-e-tron-program-on-hold-facing-cancellation/

Ecnelis

#7
Plany produkcji elektrycznego R8 zostały odłożone na półkę. Powód? Dzisiejsze baterie nie gwarantują pożądanego zasięgu, na co klienci nie są gotowi. Jeśli tylko znajdzie się technologia, którą wyeliminuję tę bolączkę zapewne plany odżyją na nowo.

https://www.autoexpress.co.uk/audi/r8/62169/audi-r8-e-tron-not-production




Ecnelis

#8
R8 E-Tron może nie weszło do produkcji, ale karierę robi dalej. Już w maju na ekrany kin wejdzie "Iron Man 3", którego tytułowy bohater będzie poruszał się elektrycznym R8 właśnie.



https://www.youtube.com/watch?v=YLorLVa95Xo

Ecnelis

#9
"AutoCar" potwierdził po raz kolejny, że elektryczne R8 nie trafi do produkcji ze względu na baterie i będzie wykorzystywane przez Audi tylko do testów. Magazyn jednocześnie przetestował jeden z 10 egzemplarzy w nowej specyfikacji. Auta te dysponują mocą 380 KM, momentem obrotowym 818 Nm i ważą 1780 kilogramów. Rozpędzenie się do 100 km/h trwa 4,2 sekundy, prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 200 km/h, a napęd ograniczony jest do tylnej osi. Energia elektryczna przechowywana jest w paczce baterii litowo-jonowych o pojemności 48,6 kWh, których ładowanie z dedykowanej stacji ma zajmować niecałą godzinę. Zasięg: 215 kilometrów.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/all-electric-audi-r8-e-tron-wont-go-sale
https://www.autocar.co.uk/car-review/audi/r8/first-drives/audi-r8-e-tron-first-drive-review






Ecnelis

#10
R8 E-Tron Quattro wraca do żywych. Dzięki postępowi technologicznemu, głównie w temacie baterii, zasięg auta miałby być wydłużony z okolic 215 do 400 kilometrów. Auto miałoby pojawić się na rynku w limitowanej serii już w drugiej połowie przyszłego roku.

https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/audi-r8-e-tron-be-built

rafal345

#11
Jest gdzieś w internecie porównanie technologii tego R8 z elektrycznym SLSem?

Ecnelis

#12
Co masz na myśli pisząc "porówanie technologii"? Tabelkę z danymi technicznymi, które Audi zdecydowało się ujawnić, można sobie ułożyć, ale żadne porównanie miarodajnym nie będzie, bo prototypy R8 E-Tron ewoluowały i nadal będą ewoluować, a elektryczny SLS to już gotowy produkt...

rafal345

#13
Chodzi mi o to że w środku pewnie ich bebechy diametralnie się różnią, a strasznie mnie one interesują :p

Grand

#14
Też chętnie poznałbym szczegóły. Nowe technologie są fascynujące i postęp jest tak szybki, że jeszcze z tego elektrycznego R8 może wyjść coś ciekawego, ale pewnie dopiero w kolejnej generacji.